Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Eran Riklis
‹Pająk w sieci›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPająk w sieci
Tytuł oryginalnySpider in the Web
Dystrybutor Filmostrada
Data premiery14 listopada 2019
ReżyseriaEran Riklis
ZdjęciaRichard Van Oosterhout
Scenariusz
ObsadaBen Kingsley, Monica Bellucci, Itay Tiran, Itzik Cohen, Filip Peeters, Hilde Van Mieghem, Makram Khoury, Mathijs Scheepers
MuzykaJonathan Riklis
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiIzrael, Wielka Brytania
Czas trwania109 min
WWW
Gatunekthriller
EAN5902115610080
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Wierny agent, choć bez ogrodnika
[Eran Riklis „Pająk w sieci” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Monica Bellucci i Ben Kingsley w obsadzie filmu – to wystarczająca zachęta, aby zasiąść przed ekranem, nawet jeżeli krytycy będą ostrzegać, że dwie godziny życia można spożytkować rozsądniej. Ale co tam, każdy z nas oglądał przecież w życiu sporo gorszych filmów od „Pająka w sieci” Erana Riklisa.

Sebastian Chosiński

Wierny agent, choć bez ogrodnika
[Eran Riklis „Pająk w sieci” - recenzja]

Monica Bellucci i Ben Kingsley w obsadzie filmu – to wystarczająca zachęta, aby zasiąść przed ekranem, nawet jeżeli krytycy będą ostrzegać, że dwie godziny życia można spożytkować rozsądniej. Ale co tam, każdy z nas oglądał przecież w życiu sporo gorszych filmów od „Pająka w sieci” Erana Riklisa.

Eran Riklis
‹Pająk w sieci›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPająk w sieci
Tytuł oryginalnySpider in the Web
Dystrybutor Filmostrada
Data premiery14 listopada 2019
ReżyseriaEran Riklis
ZdjęciaRichard Van Oosterhout
Scenariusz
ObsadaBen Kingsley, Monica Bellucci, Itay Tiran, Itzik Cohen, Filip Peeters, Hilde Van Mieghem, Makram Khoury, Mathijs Scheepers
MuzykaJonathan Riklis
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiIzrael, Wielka Brytania
Czas trwania109 min
WWW
Gatunekthriller
EAN5902115610080
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
To nie przypadek, że jedna z postaci pojawiających się w „Pająku w sieci”, jadąc pociągiem trzyma w ręku „Wiernego ogrodnika” Johna le Carré. To mrugnięcie okiem reżysera obrazu, Izraelczyka Erana Riklisa („Mój przyjaciel wróg”, „Schronienie”), który tym samym daje widzom jasny sygnał, czego należy się spodziewać po nakręconym przez niego thrillerze. Jak zaznaczono w napisach początkowych, opartym na faktach. Jeśli tak, należałoby podkreślić, że życie po raz kolejny napisało doskonały scenariusz. Szkoda jedynie, że filmowcy nie potrafili go należycie wykorzystać. Choć na pewno nie można Riklisowi zarzucić braku ambicji. Naprawdę starał się zrobić wszystko, aby „Pająk…” przybrał postać wielowątkowych i wielopoziomowych opowieści brytyjskiego mistrza beletrystyki szpiegowskiej.
Co zatem nie wypaliło? Może wpływ na to miała konstrukcja głównego bohatera, Aderetha (w tej roli ceniony brytyjski aktor Ben Kingsley), szpiega Mossadu, podszywającego się pod antwerpskiego handlarza antykami Simona Bella, którego luzackie podejście do obowiązków sprawia, że nawet w najbardziej dramatycznych momentach trudno traktować fabułę poważnie… Może nazbyt sztampowo potraktowano postać młodego żydowskiego adepta sztuki szpiegowskiej Daniela (którego gra znany z „Demona” Marcina Wrony Izraelczyk Itay Tiran), którego szefowie wysyłają do Europy, aby sprowadził podejrzewanego o zdradę starego wyjadacza na łono ojczyzny… Jest jeszcze trzecia możliwość: że z Angeli Caroni (mającej twarz i nienaganną figurę Moniki Bellucci), specjalistki od ochrony środowiska, niepotrzebnie zrobiono głupiutką kobietę rodem ze średnich lotów komedii romantycznych.
Wprawdzie w finale kilka kart zostaje odwróconych – co oznacza, że nie wszyscy okazują się tymi, którymi na pierwszy rzut oka się wydają (inaczej nie mielibyśmy do czynienia z filmem szpiegowskim) – to jednak co zdążamy wchłonąć przez wcześniejsze półtorej godziny, nie daje się już odzobaczyć. Wielkie ambicje zostają więc zmarnowane przez niedostatek talentu niezbyt doświadczonych scenarzystów, Francuzów Gidona Marona i Emmanuela Naccache’a, którzy, jak się zdaje, uwierzyli, że potrafią być jak le Carré. A szkoda, bo „Pająk w sieci” naprawdę miał zadatki na świetne kino sensacyjne w stylu zimnowojennych opowieści Lena Deightona o Harrym Palmerze, w którego w pięciu filmach wcielił się Michael Caine. O ile jednak beztroska i dezynwoltura Caine’a wypadały na ekranie bardzo naturalnie, Kingsley w podobnej kreacji prezentuje się sztucznie. Podsumowując: gratka jedynie dla najbardziej zatwardziałych wielbicieli kina szpiegowskiego, którzy zdołają, zaciskając zęby, dotrwać do zaskakującego końca.
koniec
9 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niedożywiony szkielet
Jarosław Loretz

27 V 2023

Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.

więcej »

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
Jarosław Loretz

28 II 2023

A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.

więcej »

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Czas zatrzymuje się dla jazzmanów
— Sebastian Chosiński

Płynąć na chmurach
— Sebastian Chosiński

Ptaki wśród chmur
— Sebastian Chosiński

„Czemu mi smutno i czemu najsmutniej…”
— Sebastian Chosiński

Pieśni wędrujące, przydrożne i roztańczone
— Sebastian Chosiński

W kosmosie też znają jazz i hip hop
— Sebastian Chosiński

Od Bacha do Hindemitha
— Sebastian Chosiński

Z widokiem na Manhattan
— Sebastian Chosiński

Duńczyk, który gra po amerykańsku
— Sebastian Chosiński

Awangardowa siła kobiet
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.