Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Clint Eastwood
‹Cry Macho›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCry Macho
Dystrybutor Galapagos
Data premierylistopad 2021
ReżyseriaClint Eastwood
ZdjęciaBen Davis
Scenariusz
ObsadaClint Eastwood, Dwight Yoakam, Daniel V. Graulau, Amber Lynn Ashley, Brytnee Ratledge, Alexandra Ruddy, Sebestien Soliz, Horacio Garcia Rojas
MuzykaMark Mancina
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania104 min
Gatunekdramat, thriller, western
EAN7321930400535
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Bezpieczna przystań na pustyni
[Clint Eastwood „Cry Macho” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wbrew pozorom, to nie Clint Eastwood, jak mogłoby się wydawać, jest tytułowym „macho”. I dobrze. Bo w ponad dziewięćdziesięcioletniego twardziela trudno byłoby widzom uwierzyć, nawet gdyby miał on twarz postarzałego Harry’ego Callahana. Eastwood, zdając sobie doskonale sprawę ze swoich ograniczeń, w „Cry Macho” wciela się w człowieka, który przed śmiercią chce spłacić długi i znaleźć bezpieczną przystań.

Sebastian Chosiński

Krótko o filmach: Bezpieczna przystań na pustyni
[Clint Eastwood „Cry Macho” - recenzja]

Wbrew pozorom, to nie Clint Eastwood, jak mogłoby się wydawać, jest tytułowym „macho”. I dobrze. Bo w ponad dziewięćdziesięcioletniego twardziela trudno byłoby widzom uwierzyć, nawet gdyby miał on twarz postarzałego Harry’ego Callahana. Eastwood, zdając sobie doskonale sprawę ze swoich ograniczeń, w „Cry Macho” wciela się w człowieka, który przed śmiercią chce spłacić długi i znaleźć bezpieczną przystań.

Clint Eastwood
‹Cry Macho›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCry Macho
Dystrybutor Galapagos
Data premierylistopad 2021
ReżyseriaClint Eastwood
ZdjęciaBen Davis
Scenariusz
ObsadaClint Eastwood, Dwight Yoakam, Daniel V. Graulau, Amber Lynn Ashley, Brytnee Ratledge, Alexandra Ruddy, Sebestien Soliz, Horacio Garcia Rojas
MuzykaMark Mancina
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania104 min
Gatunekdramat, thriller, western
EAN7321930400535
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zastanawiam się, jak bardzo inny byłby „Cry Macho”, gdyby powstał pod koniec lat 80. ubiegłego wieku, jak pierwotnie to planowano. Albo gdyby nie zagrał w nim głównej roli Clint Eastwood, lecz któryś z innych hollywoodzkich gwiazdorów, z jakimi prowadzono w kolejnych latach rozmowy (Robert Mitchum, Roy Scheider, Pierce Brosnan czy – tak, to nie żart! – Arnold Schwarzenegger). Eastwood sprzed ponad trzech dekad zrobiłby z tego zapewne nostalgiczny komediodramat w stylu „Bronco Billy” (1980), pozwalając sobie przy okazji, obok kilku wzruszających scen, na parę klasycznych westernowych mordobić (zwłaszcza że okazji do tego jest mnóstwo). Ale ponad dziewięćdziesięcioletni aktor i reżyser nie mógł już sobie na to pozwolić, nie chcąc wypaść na ekranie – groźba tego byłaby bowiem bardzo realna – groteskowo, a nawet żałośnie. Stąd uwypuklenie innych istotnych elementów z powieści N. Richarda Nasha (1913-2000).
Mike Milo (w tej roli Eastwood) to dawna gwiazda rodeo. Samotnik po przejściach, który utrzymuje się na powierzchni tylko dlatego, że pomocną dłoń wyciąga do niego stary znajomy Howard Polk (gra go Dwight Yoakam), bogaty właściciel stadnin. Wiek daje jednak o sobie znać i Mike nie jest już w stanie właściwie wykonywać swojej pracy, zostaje więc zwolniony. Rok później Howard zjawia się u niego, by poprosić go o przysługę. Chce, aby Milo wybrał się do Meksyku i przywiózł stamtąd do Teksasu jego trzynastoletniego syna, owoc namiętnego i szalonego romansu z Meksykanką Letą (chilijska aktorka Fernanda Urrejola). Kobieta prowadzi hulaszczy tryb życia, korzystając z biznesu, jaki przed laty otworzył na jej nazwisko Polk. Synem praktycznie się nie interesuje, ale nie chce też z jakiegoś powodu (później wychodzi to na jaw), by chłopiec trafił do ojca.
Rafaela (Eduardo Minett) praktycznie wychowuje ulica. Na życie zarabia, biorąc udział – wraz ze swoim pupilkiem o imieniu… Macho – w walkach kogutów. Kiedy Mike składa mu propozycję wyjazdu do Stanów Zjednoczonych, wyraża zgodę. Wspólna droga przez meksykańskie pustkowia, podczas której nie brakuje niebezpieczeństw, zbliża do siebie chłopca i starca, mogącego być jego pradziadkiem. „Cry Macho”, podobnie jak poprzednie aktorsko-reżyserskie dzieło Eastwooda, czyli „Przewodnik” (2018), jest filmem drogi. Milo pod wieloma względami przypomina zresztą Earla Stone’a: jak on ma do naprawienia kilka życiowych błędów i kilka długów do spłacenia. O ile do tej pory los nieczęsto mu sprzyjał, teraz moneta się odwraca, stawiając na drodze Mike’a osoby, które mogą ukoić ból jego duszy. Jak chociażby doświadczona przez życie meksykańska wdowa Marta (Natalia Traven), której Eastwood reżyser przydaje – symbolicznie – cechy madonny. „Cry Macho” to film przepełniony smutkiem, ale też wielką nadzieją. Widać u schyłku kariery Clint postanowił dzielić się z widzami pozytywnym przesłaniem, obecnym przecież także w „Przemytniku”.
koniec
3 stycznia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niedożywiony szkielet
Jarosław Loretz

27 V 2023

Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.

więcej »

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
Jarosław Loretz

28 II 2023

A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.

więcej »

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak ogień z wodą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Grzebanie w czasie na nic ci zda się
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.