EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | The Hurt Locker. W pułapce wojny |
Tytuł oryginalny | The Hurt Locker |
Dystrybutor | Kino Świat |
Data premiery | 12 marca 2010 |
Reżyseria | Kathryn Bigelow |
Zdjęcia | Barry Ackroyd |
Scenariusz | Mark Boal |
Obsada | Jeremy Renner, Anthony Mackie, Brian Geraghty, Guy Pearce, Ralph Fiennes, David Morse, Evangeline Lilly |
Muzyka | Marco Beltrami, Buck Sanders |
Rok produkcji | 2008 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 130 min |
Gatunek | dramat, thriller, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Balet mechaniczny |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | The Hurt Locker. W pułapce wojny |
Tytuł oryginalny | The Hurt Locker |
Dystrybutor | Kino Świat |
Data premiery | 12 marca 2010 |
Reżyseria | Kathryn Bigelow |
Zdjęcia | Barry Ackroyd |
Scenariusz | Mark Boal |
Obsada | Jeremy Renner, Anthony Mackie, Brian Geraghty, Guy Pearce, Ralph Fiennes, David Morse, Evangeline Lilly |
Muzyka | Marco Beltrami, Buck Sanders |
Rok produkcji | 2008 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 130 min |
Gatunek | dramat, thriller, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
wierzbi
\"To poniekąd tłumaczy epizodyczną strukturę filmu, której szkieletem są sekwencje niepowiązane ze sobą niczym, poza charakterem pracy trójki bohaterów. Ci saperzy nie mają do wykonania żadnego wielkiego zadania, które należy ukończyć przed końcem filmu. \"
z całym szacunkiem, ale to kompletne nieporozumienie. Od początku ewidentnie zasygnalizowano że ich misją jest dokończenie służby w jednym kawałku (odliczanie dni).
Nie zgadzam się z opinią: "W rezultacie nasi saperzy zaczynają przypominać trzech nieśmiertelnych herosów, mimochodem dokonujących nadludzkich wyczynów". Przecież dwaj z nich starają się tylko zakończyć każdy z pozostającym im jeszcze do odsłużenia dni w jednym kawałku. Trzeci jest "nowy" w zespole, a co gorsza styl jego działań stanowi poważne zagrożenie dla obu ubezpieczających go podczas akcji żołnierzy. Nie dość, że w każdej chwilli muszą się liczyć z niespodziewaną śmiercią z ręki wroga to jeszcze dostają bonusową okazję do przeniesienia się na tamten świat dzięki "swojemu". W dodatku to ta najbardziej szalona jednostka jest całego zespołu dowódcą... Przecież w trosce o własne życie owi "herosi" wręcz omal samodzielnie nie "dymisjonują" hojraka w pewnym momencie ;) To przerażający i bardzo emocjonujący film. Jakoś nie zauważyłem, żeby ktokolwiek z trójki bohaterów "mimochodem" dokonywał nadludzkich wyczynów - każda przedstawiona w filmie akcja to potworny stres, strugi potu spływające po twarzach i przerażenie w oczach... Bo śmierć jest tuż, tuż - każdy nieostrożny ruch może ją sprowokować. Zresztą smierć wręcz spowija ten film - niemal każda postać na ekranie jest jej potencjalnym nosicielem - może zabić lub zostać zabitym. To bardzo pesymistyczny obraz. Nawet jeśli bohater przeżyje wojenne piekło, zostaje ono w nim. Potworny stres najwyraźniej uzależnia jak narkotyk. Główny bohater poddaje się temu uzależniniu. Myślę, że można przewidzieć, jak to się skończy...
Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.
więcej »A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.
więcej »„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!
więcej »Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Między piekłem i piekłem
— Krzysztof Czapiga
Wypuśćcie krakena z klatki!
— Tomasz Rachwald
Wyspa śniących
— Tomasz Rachwald
Ckliwość zamiast nostalgii
— Tomasz Rachwald
Groza na wrzosowisku
— Tomasz Rachwald
Polański w stanie czystym
— Tomasz Rachwald
Imaginarium pana Gilliama
— Tomasz Rachwald
Dobrego zakończenia nie gwarantujemy
— Tomasz Rachwald
Toruk Macto i jeźdźcy ważek
— Tomasz Rachwald
Na śmierć prowincjonalnego demona
— Tomasz Rachwald
Bogowie epoki ołowiu
— Tomasz Rachwald
Panie Tomaszu,
jeżeli pana pojęcie nt. polityki zagranicznej USA i jej wewnętrznej recepcji jest na poziomie sugerowanym przez ostatni akapit, sugeruję skupienie się na warstwie stricte filmowej przy okazji następnych recenzji. Dla dobra swojego i czytelników.