Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Peter Sellers: Życie i śmierć (The Life and Death of Peter Sellers)

Stephen Hopkins
‹Peter Sellers: Życie i śmierć›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPeter Sellers: Życie i śmierć
Tytuł oryginalnyThe Life and Death of Peter Sellers
Dystrybutor Solopan
Data premiery15 kwietnia 2005
ReżyseriaStephen Hopkins
ZdjęciaPeter Levy
Scenariusz
ObsadaGeoffrey Rush, Charlize Theron, Emily Watson, John Lithgow, Miriam Margolyes, Peter Vaughan, Stanley Tucci, Stephen Fry, Heidi Klum
MuzykaRichard Hartley
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Portret słynnego brytyjskiego aktora Petera Sellersa, najlepiej znanego z roli inspektora Clouseau w filmach z serii "Różowa Pantera".
Utwory powiązane
Filmy (6)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [6.00]

PD – Piotr Dobry [4]
Erotoman i mitoman, tyran z kompleksem Edypa, człek na wskroś niesympatyczny, pozbawiony jakichkolwiek ludzkich odruchów. Taki właśnie obraz Sellersa buduje się tu na podstawie zbioru anegdot z życia komika, przerywanych co i rusz denerwującymi wstawkami, w których Sellers przebrany za żonę/matkę/ojca/Edwardsa/Kubricka zwraca się bezpośrednio do widza. W zamyśle ma to oczywiście nawiązywać do stylu filmów Sellersa, w których często sam odgrywał wszystkie główne role. No fajnie, ale co tak właściwie z tego wynika? Wolałbym, by twórcy najpierw pokazali mi prawdziwą historię Sellersa (kto wierzy, że był złem wcielonym, ręka w górę), powiedzieli, dlaczego był genialnym komikiem (argumentacja „był i już” mnie nie przekonuje), a formalne hocki-klocki zostawili na koniec.

KS – Kamila Sławińska [7]
Gdyby ktokolwiek inny zagrał główną rolę - pewnie byłaby to jeszcze jedna filmowa hollywoodzka biografia, w której sensacyjne wydarzenia z życia portretowanego są dużo istotniejsze niż pytanie, dlaczego bohater był, jaki był. Jednak fenomenalny występ Rusha wynosi całość ponad przeciętność: jest kilka takich momentów, w których szczęka odpada z hukiem na parkiet – jak w scenie z planu „Dr. Strangelove”, która wygląda i brzmi jak fragment odrzucony z filmu Kubricka. Szkoda tylko, że wybitna główna rola i znakomity, pomysłowy montaż to jedyne elementy filmu, które wznoszą się ponad przeciętność.

KŚ – Kamil M. Śmiałkowski [7]
Karkołomny pomysł nie do końca zrealizowany, ale sama forma i kreacja Rusha wznoszą go ponad przeciętność. Myślę, ze Sellers nie wstydziłby się tego filmu.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.