Bilety
(Tickets)
Abbas Kiarostami, Ken Loach, Ermanno Olmi
‹Bilety›
WASZ EKSTRAKT: 0,0 % |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Bilety |
Tytuł oryginalny | Tickets |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 23 czerwca 2006 |
Reżyseria | Abbas Kiarostami, Ken Loach, Ermanno Olmi |
Zdjęcia | Mahmoud Kalari, Chris Menges, Fabio Olmi |
Scenariusz | Abbas Kiarostami, Ermanno Olmi, Paul Laverty |
Obsada | Valeria Bruni Tedeschi, Filippo Trojano, Klajdi Qorraj |
Rok produkcji | 2005 |
Kraj produkcji | Iran, Wielka Brytania, Włochy |
Czas trwania | 115 min |
Gatunek | dramat, komedia |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Całość rozgrywa się w pociągu ze wschodniej Europy do Rzymu, a bohaterowie to galeria malowniczych pasażerów transeuropejskiej kolei. Pierwszy pasażer, którego poznajemy, to profesor, 60-letni naukowiec, który utknął na austriackim dworcu z powodu złej pogody. Dzięki wstawiennictwu miłej i pięknej specjalistki od PR udaje mu się zdobyć miejsce w wagonie restauracyjnym zatłoczonego pociągu. Siedząc przed laptopem zaczyna marzyć o kobiecie. Epizod Kiarostamiego to groteskowy portret apodyktycznej, otyłej kobiety w średnim wieku, traktującej wszystkich napotkanych ludzi z pogardą. Loach skupia się na perypetiach trzech hałaśliwych fanów drużyny Celtics wracających z meczu Ligi Mistrzów, co pozwala mu zabrać głos w dyskusji na temat rasizmu.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje
Filmy – Publicystyka
Utwory powiązane
‹11'09''01›
–
Youssef Chahine,
Amos Gitai,
Alejandro González Iñárritu,
Shohei Imamura,
Claude Lelouch,
Ken Loach,
Samira Makhmalbaf,
Mira Nair,
Idrissa Ouedraogo,
Sean Penn,
Danis Tanović
‹Kocham kino›
–
Theo Angelopoulos,
Olivier Assayas,
Bille August,
Jane Campion,
Youssef Chahine,
Kaige Chen,
Michael Cimino,
Ethan Coen,
Joel Coen,
David Cronenberg,
Jean-Pierre Dardenne,
Luc Dardenne,
Manoel de Oliveira,
Raymond Depardon,
Atom Egoyan,
Amos Gitai,
Alejandro González Iñárritu,
Hsiao-hsien Hou,
Aki Kaurismäki,
Abbas Kiarostami,
Takeshi Kitano,
Andriej Konczałowski,
Claude Lelouch,
Ken Loach,
David Lynch,
Nanni Moretti,
Roman Polański,
Raoul Ruiz,
Walter Salles,
Elia Suleiman,
Ming-liang Tsai,
Gus Van Sant,
Lars von Trier,
Wim Wenders,
Kar Wai Wong,
Yimou Zhang
‹Lumiere i spółka›
–
Theo Angelopoulos,
Vicente Aranda,
J.J. Bigas Luna,
John Boorman,
Youssef Chahine,
Alain Corneau,
Costa-Gavras,
Raymond Depardon,
Francis Girod,
Peter Greenaway,
Lasse Hallström,
Hugh Hudson,
Gaston Kaboré,
Abbas Kiarostami,
Cédric Klapisch,
Andriej Konczałowski,
Spike Lee,
Claude Lelouch,
Sarah Moon,
Idrissa Ouedraogo,
Arthur Penn,
Lucian Pintilie,
Helma Sanders-Brahms,
Jerry Schatzberg,
Nadine Trintignant,
Fernando Trueba,
Liv Ullmann,
Régis Wargnier,
Wim Wenders,
Yoshishige Yoshida,
Yimou Zhang,
Jaco van Dormael,
Merzak Allouache,
Gabriel Axel,
Michael Haneke,
James Ivory,
Patrice Leconte,
David Lynch,
Ismail Merchant,
Claude Miller,
Jacques Rivette
Kino nowelowe dla fanów gutkowszczyzny. Jak zwykle w takich przypadkach nierówne. Z grubsza rzecz tyczy konfrontacji pokoleń w dalekobieżnym. Kawałek Loacha o kibicach Celtic Glasgow jeszcze jakoś ujdzie, pozostałe dwa to już czyste nudziarstwo i przemądrzalstwo wypalonych intelektualistów. Całość niewarta ceny biletu kinowego, lepiej kupić podmiejski lub międzymiastowy, wsiąść do pociągu byle jakiego i samemu poobserwować rozmaite konfrontacje. Taniej (jeśli ma się zniżki), przyjemniej (byle nie w godzinach szczytu) i ciekawiej (o, to na pewno).
Trzy niezłe nowele zrobione przez znakomitych reżyserów. Różne stylistycznie, ale zarazem układające się w dość spójny ciąg, co nie często pojawia się w tego typu "składankowych" produkcjach. Ci, którzy znają twórczość Ermanno Olmiego, Abbasa Kiarostamiego i Kena Loacha nie będą mieli problemu z rozpoznaniem, kto jest autorem poszczególnych części. Akcja rozgrywa się w pociągu jadącym ze wschodu Europy do Rzymu, bohaterowie to oczywiście pasażerowie. U Kiarostamiego jest zaduma nad miłością i przemijającym czasem, u Olmiego ciekawe studium charakterów, a u Loacha zaangażowany społecznie obrazek z nutą humoru i melodramatu. Ogląda się nieźle, choć może trochę za bardzo "wydumane".