Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

W rytmie serca (De battre mon coeur s'est arrêté)

Jacques Audiard
‹W rytmie serca›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW rytmie serca
Tytuł oryginalnyDe battre mon coeur s'est arrêté
Dystrybutor Best Film
Data premiery24 marca 2006
ReżyseriaJacques Audiard
ZdjęciaStéphane Fontaine
Scenariusz
ObsadaRomain Duris, Niels Arestrup, Aure Atika
MuzykaAlexandre Desplat
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania108 min
WWW
Gatunekdramat, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
28-letni Tom prowadzi życie, które można określić mianem przestępczego. Idzie tym samym w ślady ojca, który dorobił się na nieczystych transakcjach nieruchomościami. Pewnego dnia przypadkowe spotkanie skłania go do rozpoczęcia nauki gry na fortepianie (jego matka była pianistką). Tom przeczuwa, że być może to jego ostatnia okazja wzięcia życia we własne ręce.
Utwory powiązane
Filmy      






Tetrycy o filmie [6.00]

PD – Piotr Dobry [5]
Film z tak zwanym przesłaniem, niegłupi, przyzwoicie zagrany (Duris to nie Keitel, niemniej tu jest wyjątkowo znośny), ale napakowany zbyt oczywistą symboliką i pozbawiony klimatu. Mimo worka Cezarów „W rytmie serca” zapisze się w historii raczej jako przykład na to, że jeśli Francuzi biorą się za remake amerykańskiego filmu, to wcale nie znaczy, że efekt będzie lepszy od tego stokroć częstszego przypadku, kiedy to Amerykanie biorą się za remake francuskiego filmu. Można obejrzeć, choć lepiej odświeżyć „Palce”.

WO – Wojciech Orliński [5]
Romain Duris to jednak jest geniusz, ale to już wszystko co mogę powiedzieć dobrego. Sam pomysł zrobienia remake'u filmu gangsterskiego jako filmu o agentach nieruchomości jest jednak trochę bez sensu, bo sypie się wtedy cała logika. Wiadomo, dlaczego gangster zagrożony przez innego gangstera musi z nim walczyć. Kompletnie nie wiadomo jednak, dlaczego zwykły burżua - choćby i nawet prowadził interesy w sposób brutalny - nie mógł wezwać policji czy ochroniarzy. Jeśli o mnie chodzi, to rujnowało mi cały saspens.

BZ – Beata Zatońska [8]
Zwykło się mówić, że remake nie może się udać. A tu niespodzianka. Udało się przeszczepić amerykański scenariusz na francuski grunt. Film ujął mnie wątkiem lekcji muzyki podczas których uczeń mówiący tylko po francusku porozumiewa się z nauczycielką mówiącą tylko po chińsku. I ten filmowy rytm, zmiana sposobu filmowanie i kolorystyki. Strona formalna podporządkowana jest stanom psychicznym bohatera, jego wyborom. O wiarygodności lepiej nie myśleć, bo wtedy misterna, filmowa konstrukcja traci równowagę. Przyjmijmy, że niejeden rzezimieszek marzy o artystycznej karierze, a muzyka łagodzi obyczaje.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.