Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Imiennik (The Namesake)

Mira Nair
‹Imiennik›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułImiennik
Tytuł oryginalnyThe Namesake
Dystrybutor CinePix
Data premiery19 października 2007
ReżyseriaMira Nair
ZdjęciaFrederick Elmes
Scenariusz
ObsadaKal Penn, Zuleikha Robinson, Tabu, Irfan Khan, Jacinda Barrett, Glenne Headly
MuzykaNitin Sawhney
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiIndie, USA
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Opowieść o rodzinie z Kalkuty, która opuszcza Indie i przenosi się do USA. Tam bohaterowie próbują zasymilować się z miejscową społecznością, ale muszą stoczyć prawdziwą walkę, by ich zaakceptowano.
Utwory powiązane
Filmy (6)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [4.67]

DA – Darek Arest [3]
Chcieliście epickie dzieło, to macie. O ile epickie znaczy długie. Film Nair jest długi, potworni długi. Tak długi, że zmieściło się w nim całe mnóstwo indyjskiej cepeliady, z widoczkami Taj Mahal włącznie. Główny bohater nie wie, czy powinien polubić swoje imię. Waha się przez cały film. Może się tym spokojnie martwić, bo jego egzystencja wyprana jest z wszelkich objawów rzeczywistości, które to zamartwianie się mogłoby mu zakłócić. Długo się zastanawia i postanawia jednak polubić. Reżyserka z potencjałem, powieść będąca kanwą scenariusza z Pulitzerem, operator z fantastycznym doświadczeniem, a film tylko z olbrzymią ilością kolorowych i nudnych minut, których jest tu o wiele za dużo.

PD – Piotr Dobry [4]
No niby to dramat o styku dwóch kultur, ale kto weźmie na poważnie film, którego główny bohater nazywa się Gogol Ganguli, a wśród pozostałych bohaterów występują takie postacie jak doktor Gupta i Crazy Wino (!)? Takie tam nudziarskie holly-bolly, jak dla mnie niewarte wydania patolly na biletolly do kinolly.

BZ – Beata Zatońska [7]
Mira Nair, Hinduska w Hollywood, opowiada o poszukiwaniu tożsamości i więzach rodzinnych. Łagodnie, w tonie balladowej opowieści. Podstawą scenariusza była bestsellerowa powieść Jhumpa Lahiri. Historia dwóch pokoleń rodziny Ganguli sączy się nieśpiesznie. Kolejne etapy wyznaczają śluby, narodziny dzieci, pogrzeby. Najpierw młody naukowiec Ashoke przywozi z Indii do Nowego Jorku żonę, piękną Ashimę. Rodzą im się dzieci. Zaaranżowane przez rodziców małżeństwo okazuje się szczęśliwe. Żyją w Ameryce, ale pielęgnują swoje tradycje. Ich dzieci ciążą bardziej ku kulturze amerykańskiej. W pewnym momencie głównym bohaterem opowieści jest Gogol, starszy syn Ganguli. Jest typowym amerykańskim nastolatkiem, potem staje się yuppie, młodym przebojowym architektem ze złotowłosą narzeczoną. W końcu jednak zdaje sobie sprawę z wartości, które wyniósł z domu. To pomaga mu poradzić sobie wyniesioną z domu dwoistością. Zalety tego filmu to dobrze napisane role, odrobina hinduskiej obyczajowości, ciepły klimat. Trochę, ale tylko trochę, przeszkadza urywana narracja, skrótowe potraktowanie niektórych wątków.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.