Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Z piekła rodem (From Hell)

Albert Hughes, Allen Hughes
‹Z piekła rodem›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZ piekła rodem
Tytuł oryginalnyFrom Hell
Dystrybutor Syrena
Data premiery15 marca 2002
ReżyseriaAlbert Hughes, Allen Hughes
ZdjęciaPeter Deming
Scenariusz
ObsadaJohnny Depp, Ian Holm, Robbie Coltrane, Jason Flemyng, Heather Graham
MuzykaTrevor Jones
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiCzechy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania137 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Rok 1888. W Anglii panują bieda, przemoc i korupcja. Rozwija się prasa brukowa. W Whitechapel - jednej z najniebezpieczniejszych dzielnic Londynu, utalentowany detektyw Fred Abberline wpada na ślad groźnego mordercy prostytutek. Trop prowadzi do wysoko postawionych osobistości. Miłość do jednej z ulicznych dziewczyn sprawia, iż inspektor coraz bardziej angażuje się w sprawę.
Teksty w Esensji
Komiksy – Publicystyka      
Tomasz Sidorkiewicz ‹Sprawa Kuby R.›

Utwory powiązane
Filmy      





Tetrycy o filmie [6.00]

MC – Michał Chaciński [7]
Inteligentnie nakręcony, stylowy film, który unika typowego dla horroru epatowiania makabrą, ale nie próbuje też udawać, że opowiada historię z dobranocki. Bracia Hughes byli odkryciem w amerykańskim murzyńskim kinie w pierwszej połowie lat 90., po czym zniknęli na ponad pół dekady. 'Z piekła rodem' jest ich wyjściem z getta czarnego kina i dowodem, że nadal wiedzą jak efektywnie pokazać dobrą historię. Warto zwrócić uwagę m.in. na mnóstwo pięknych plastycznie scen ze świetnymi zdjęciami Petera Deminga i zaskakującym montażem. Z minusów: w drugiej połowie film na chwilę nieco przysiada (typowe przy przejściu od zagadki kryminalnej do rodzących się uczuć bohaterów); mam też wątpliwości co do wykorzystania w końcówce tak prymitywnego chwytu jak te czarne szkła kontaktowe w oczach mordercy. Na szczęście samo rozegranie końcówki i niekonwencjonalne podsumowanie z powrotem wciąga film do wysokiego poziomu z pierwszej połowy. Najlepszy kinowy film o Kubie Rozpruwaczu jaki widziałem.

PD – Piotr Dobry [8]
Elegancki, przemyślany thriller, a zarazem najdoskonalsza z dotychczasowych wariacji na temat legendy Kuby Rozpruwacza. Dwa wielkie atuty: kreacja Johnny’ego Deppa i mroczne, sugestywne zdjęcia Petera Deminga. Owszem, historia jest w sporym stopniu uproszczona w stosunku do komiksowego pierwowzoru, niemniej wciąga, trzyma w napięciu i intryguje formą. Hollywoodzkie rzemiosło, ale na bardzo wysokim poziomie. Bracia Hughes wyszli poza getto i świetnie się odnaleźli w realiach XIX-wiecznego Londynu. Pozostaje mieć nadzieję, że ci zdolni 30-latkowie nie każą na kolejny film czekać ponownie 6 lat.

KS – Kamila Sławińska [3]
Zupełnie niewykorzystany potencjał. I to zarówno potencjał legendy Kuby Rozpruwacza, jak i komiksu jako materiału wyjściowego do zrobienia tego filmu. Skoro już wszyscy widzowie i tak wiedzą, że wszystkie panie, występujące w historii, umrą straszną śmiercią, to można było chociaż pograć formą... a tu nic. Wszystko na niby i widać to 'na niby'. Nawet Johnny Depp kiedy pali opium, to jakby się nie zaciągał.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.