Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Monsunowe wesele (Monsoon Wedding)

Mira Nair
‹Monsunowe wesele›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMonsunowe wesele
Tytuł oryginalnyMonsoon Wedding
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery26 kwietnia 2002
ReżyseriaMira Nair
ZdjęciaDeclan Quinn
Scenariusz
ObsadaNaseeruddin Shah, Lillete Dubey, Shefali Shetty
MuzykaMychael Danna
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiFrancja, Indie, USA, Włochy
Czas trwania114 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Przy okazji zbliżającego się wesela Aditi i Hemanta przybywają do Delhi ich krewni z różnych zakątków świata, między innymi ze Stanów Zjednoczonych, Australii i Dubaju. Podczas gorączkowych przygotowań do uroczystości wychodzą na jaw nadzieje, obawy, długo skrywane tajemnice i sekrety rodzinne, które sprawiają, że szykowana ceremonia staje pod znakiem zapytania.
Utwory powiązane
Filmy (6)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [6.75]

MC – Michał Chaciński [6]
Komedio-dramat w trochę bardziej egzotycznych szatach. Pomimo wschodniej lokalizacji całość tematycznie i realizacyjnie bardzo przypomina pierwsze filmy z kręgu Dogmy i niedawne dokonania młodych Szwedów. Czyli mamy liczną grupę bohaterów, która przeżywa i zabawne i dramatyczne perypetie w związku z jakąś uroczystością. Ani fabularnie, ani formalnie nie jest to nic odkrywczego, ale ogląda się bardzo dobrze i, dla odmiany od większości Dogmy, po wyjściu z kina nikt nie powinien być zdołowany.

PD – Piotr Dobry [5]
Bollywood trochę bardziej na poważnie i bardziej uniwersalnie, czyli egzotyczna opera mydlana z kawałkiem mózgu. Ograne przez Disneya już setki razy, ale – ze względu na lokalizację – wdzięczne.

KS – Kamila Sławińska [9]
Zachwycający film! Tak promieniuje z niego radość życia, że jego niesamowitą energią można by obdzielić co najmniej tuzin anemicznych, tanio-sentymentalnych produkcji z Hollywood czy Europy. Mira Nair zachowała tu trochę z żyłki dokumentalistki, ale przy tym potrafi ładnie zbalansować trafną obserwację i zainteresowanie szczegółem ze znakomitym poczuciem ładu i kompozycji w pozornym chaosie wielu postaci i wątków, współistniejącym w bajecznie kolorowych scenografiach. Być może fakt, że nieznane zachodnim widzom twarze indyjskich aktorów nie przywodzą skojarzeń z dziesiątkiem innych filmów sprawia, że całą historia sprawia wrażenie autentycznej i budzi szczere emocje. Przy tym film jest nie tylko barwny, egzotyczny i zabawny – jest też niegłupi i skupia się dużo bardziej na bohaterach niż na kapiącej od kwietnych girland scenerii. Jeśli Pundżab naprawdę jest pełen ludzi tak potrafiących cieszyć się życiem, to ja już zaczynam się pakować.

KW – Konrad Wągrowski [7]
Bardzo przyjemna opowieść miłosna, w egzotycznej scenerii, mająca jedną ogromną zaletę: potrafi pokazać, jak bardzo odmienne kultury są od siebie odległe i jak bardzo jednocześnie w wielu aspektach bliskie.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.