Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Mikołajek (Le Petit Nicolas)

Laurent Tirard
‹Mikołajek›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMikołajek
Tytuł oryginalnyLe Petit Nicolas
Dystrybutor Forum Film
Data premiery4 grudnia 2009
ReżyseriaLaurent Tirard
ZdjęciaDenis Rouden
Scenariusz
ObsadaKad Merad, Fabrice Luchini, Valérie Lemercier, Edouard Baer, Sandrine Kiberlain, Olivier Gourmet, Olga Sékulic, Anémone, Daniel Prévost, Michel Duchaussoy, Maxime Godart
MuzykaKlaus Badelt
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania91 min
WWW
Gatunekfamilijny, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Ekranizacja serii humorystycznych książek z lat 50. i 60. o przygodach małego chłopca Mikołajka, wspólne dzieło znanego twórcy scenariuszy komiksów m.in. o Galu Asteriksie Rene Goscinnego i rysownika Jeana-Jacquesa Sempego.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka      


Filmy – Wieści      

Utwory powiązane
Filmy      





Tetrycy o filmie [8.33]

PD – Piotr Dobry [9]
Le petit Nicolas, le grand cinéma! Mam nadzieję, że ludzie od castingu dostali po butelce Dom Pérignon z dobrego rocznika plus premie ekstra, bo wszystkie dziecięce role nokautują (mój faworyt to Kleofas Victora Carlesa), a i dorosła obsada, z Kadem Meradem na czele, bezbłędnie odnajduje się w familijnej konwencji. Film doskonale działa też na poziomie nostalgicznym, z niebywałym wdziękiem i humorem przywołując czasy, gdy drobiażdżki urastały do rangi Wielkich Problemów. No i to wykonanie – już samą czołówkę, opartą na rysunkach Sempégo, śledzi się z zainteresowaniem, a dalej jest tylko lepiej.

MO – Michał Oleszczyk [8]
Adaptacyjny i obsadowy majstersztyk; nie dało się tego zrobić lepiej. Wyczucie tempa jest zdumiewająco precyzyjne – od konstrukcji poszczególnych scen do mikro-szczegółów w rodzaju plastikowej bańki Godfryda głucho uderzającej o asfalt w finale pościgu. No i Maxime Godart to maluch do zjedzenia (wygląda jak pomniejszony Cillian Murphy!). Już słyszę zarzuty o kolonialną ideologię i brak krytyki francuskiej burżuazji. Cóż, Ananiasze są wśród nas – aliści ten film optuje za frakcją Kleofasa i innych chłopaków.

KW – Konrad Wągrowski [8]
A jednak się da! Da się nakręcić naprawdę udane, zabawne, mądre kino familijne w konwencji retro, trzymające się klimatu książkowego oryginału i bez sztucznych sposobów na pozyskanie współczesnego młodego widza. Gdyby robili to nasi twórcy, zapewne wprowadziliby komputery i z Mikołajka zrobili hakera. A Francuzi nakręcili coś momentami cudnie niedzisiejszego, momentami genialnie ponadczasowego. Brawo!

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.