Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Notorious

George Tillman Jr.
‹Notorious›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNotorious
Dystrybutor CinePix
Data premiery23 października 2009
ReżyseriaGeorge Tillman Jr.
ZdjęciaMichael Grady
Scenariusz
ObsadaJamal Woolard, Derek Luke, Christopher Jordan Wallace, Angela Bassett, Dennis L.A. White, Jasper Briggs, Cyrus Farmer, Naturi Naughton, Aunjanue Ellis, Anthony Mackie, Antonique Smith, Gordon Ramsey
MuzykaDanny Elfman
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Film opowiada historię Christophera Wallace′a, który dzięki swemu talentowi i determinacji osiągnął sukces i stał się - dla wielu - największym raperem wszech czasów. Film opowiada o jego trudnej drodze do sławy i bezkompromisowej osobowości. Historia Notoriousa B.I.G. nadaje nowy wymiar legendzie tzw. "amerykańskiego snu".
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Wieści      

Utwory powiązane
Filmy      





Tetrycy o filmie [5.00]

PD – Piotr Dobry [7]
Notorious to jakaś część mojej młodości, więc naturalnie poziom artystyczny filmu nie jest dla mnie, jak dla tetrycznego koleżeństwa, kwestią nadrzędną. Merytorycznie to oczywiście standardowy biograficzny miks wzlotów i upadków, ale na pewno nie hagiografia – gdyby twórcy jej chcieli, mogliby sobie śmiało odpuścić obrazki Biggie’ego sprzedającego crack ciężarnej kobiecie czy dopuszczającego się przemocy wobec kolejnych kochanek. Najbardziej wybielony jest tu Puff Daddy (producent wykonawczy filmu, więc kogo to dziwi?), choć znalazło się miejsce na drobny diss („Jaki dorosły facet nazywa siebie Puffy?”). W sumie solidny, nieźle zagrany film rozrywkowy, głównie dla fanów Notoriousa, hip-hopu z lat 90. i nagich biustów. A po „prawdę historyczną” polecam sięgnąć do dokumentu „Biggie and Tupac” Nicka Broomfielda.

UL – Urszula Lipińska [4]
Brakuje tu ręki Spike Lee. Artysty, potrafiącego rozrysować na ekranie zależność między człowiekiem i środowiskiem potęgującym napięcie otaczającym bohatera. Zawężenie perspektywy do kurczowego trzymania się jedynie postaci Notoriousa niestety z czasem mści się na George’u Tillmanie. Jamal Woodlard talent aktorski ma odwrotnie proporcjonalny do rozmiarów, podobnie jak reszta mizernej obsady. Jedyna ratowana dobrym aktorstwem Angeli Bassett matka rapera dowodzi, że można było znaleźć ciekawe i mniej banalne ujęcie jego biografii. Jej udało się pokazać nerw tego tragicznego istnienia raptem w trzech scenach. Woodlardowi nie wyszło nawet przez dwie godziny.

MW – Michał Walkiewicz [4]
Dziwki, kajdany i bling bling. Film produkował Sean “Nikt-Już-Nie-Wie-Jaką-Mam-Ksywkę” Combs, co wiele wyjaśnia w temacie „historycznej prawdy” – Biggie bładzi i bładzi, ale w końcu posłucha dobrych rad ex-chłopaka Jennifer Lopez i wkroczy na ścieżkę sprawiedliwości i prawdziwej sztuki. Tak to się robi w Elej, biczys!

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.