Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Zabriskie Point

Michelangelo Antonioni
‹Zabriskie Point›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZabriskie Point
Dystrybutor Vivarto
Data premiery26 lutego 2010
ReżyseriaMichelangelo Antonioni
ZdjęciaAlfio Contini
Scenariusz
ObsadaMark Frechette, Daria Halprin, Paul Fix, Rod Taylor, Harrison Ford
MuzykaPink Floyd, Jerry Garcia
Rok produkcji1970
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania110 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Tytułowe Zabriskie Point to miejsce w słynnej Dolinie Śmierci w Kalifornii. Na uniwersytecie w Los Angeles dochodzi do rozruchów. Do kolorowych studentów, występujących przeciwko dyskryminacji rasowej, przyłączają się biali. Żądają równych praw, zapewnienia miejsc pracy. Podczas demonstracji ginie policjant. Świadkiem wydarzeń jest Mark, który ucieka z miasta skradzioną awionetką, tym samym rzucając na siebie podejrzenie o udział w strzelaninie, w której zginął policjant. Na pustyni w Arizonie spotyka hipiskę Darię.
Teksty w Esensji
Filmy – Publicystyka      

Filmy – Wieści      
ACK „Alternator”, DKF UG „Miłość Blondynki” ‹Druga odsłona kina drogi w Gdańsku›

ACK „Alternator”, DKF UG „Miłość Blondynki” ‹Kino drogi w DKF Miłość Blondynki›


Utwory powiązane
Filmy      




Tetrycy o filmie [6.50]

MO – Michał Oleszczyk [5]
Muzealny artefakt; świadectwo na architektoniczny solipsyzm Antonioniego, który od pewnego momentu w zestawieniu „człowiek + ściana” widział już tylko ścianę. Więc nakręcił ten swój poemat o Ameryce czasu kontestacji; Ameryce wyglądającej tu jak tegoroczna Oscarowa animacja „Logorama”. Dykta i szkło, a obok tego pustynia i niebo. Zestawienia „natury” i „kultury” rzadko kiedy były tak śmiechu warte (Rod Taylor w szklanym wieżowcu jako uosobienie kapitalizmu; buntownicy tarzający się orgiastycznie w piachu pustyni – to Młodość!). Finałowa eksplozja to ładny teledysk. A po ciekawe zderzenie Europejczyka z Ameryką – do pana Wendersa, proszę.

PP – Piotr Pluciński [8]
Czterdzieści lat po premierze, gdy amerykańska kontrkultura lat sześćdzesiątych jest już tylko wstydliwą wysypką niezrealizowanych ambicji generacji buntu, niepodległościowy manifest Antonioniego zyskuje charakter symboliczny. Mijający czas zakpił sobie okrutnie, diametralnie reinterpretując oczywistą, jak się wydawało, wymowę filmu. Tytułowy punkt Zabriskiego, gdzie w kluczowej scenie dwójka obcych sobie ludzi (zwielokrotniona do kilkudziesięciu podobnych par) oddaje się miłosnemu uniesieniu, to najniżej położony obszar na terenie Stanów Zjednoczonych. Czyż metafora nie ciśnie się sama na usta?

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.