Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Policja (Dark Blue)

Ron Shelton
‹Policja›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPolicja
Tytuł oryginalnyDark Blue
Dystrybutor Vision
Data premiery9 maja 2003
ReżyseriaRon Shelton
ZdjęciaBarry Peterson
Scenariusz
ObsadaKurt Russell, Brendan Gleeson, Kurupt, Scott Speedman, Michael Michele, Ving Rhames, Lolita Davidovich, Khandi Alexander
MuzykaTerence Blanchard
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania118 min
WWW
Gatunekdramat, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Los Angeles, kwiecień roku 1992. Kilka dni przed rozpoczęciem zamieszek, które wywołało 4 oficerów policji bijąc czarnego motocyklistę Rodney′a King′a. Specjalny oddział policji ma za zadanie złapać nieuchwytnego do tej pory zabójcę. Eldon Perry, twardy policjant dostaje pod swoje skrzydła żółtodzioba, i razem ruszają w pościg za bezlitosnym mordercą. W czasie wykonywania zadania muszą stawić czoła ciemnym stroną ich natury, które okazują się bardziej nieczułe niż ich ścigany.
Utwory powiązane
Filmy      





Tetrycy o filmie [5.80]

MC – Michał Chaciński [7]
Klasyczne terytorium Ellroya, czyli historia o korupcji, kłamstwie i machlojach, rozgrywana z autentycznymi historycznymi wydarzeniami w tle. Dobre uzupełnienie seansów 'Tajemnic LA' i 'Dnia próby' (nic dziwnego, scenariusz i historia wyszła spod tych samych piór). W zasadzie mogłoby być lepiej z aktorstwem - zwłaszcza partner Kurta Russela (Scott Speedman) ma ekranową charyzmę filetu z morszczuka. Gra oczywiście dupowatą postać, która ma tylko ładnie wyglądać, ale nudne zagranie nudnego faceta to nie jest najlepszy pomysł na rolę. Russel wypada przyzwoicie i to dzięki niemu film powielający formułę policyjnych kryminałów nabiera ciężaru. Dobre, twarde kino policyjne.

PD – Piotr Dobry [6]
Sztampowy dramat policyjny, wymykający się jednak w paru miejscach sztampie (fikcja wpleciona w historyczne tło; końcówka). Poza tym dobre role Kurta Russela, Brendana Gleesona i Vinga Rhamesa. Film na raz, ale warto.

WO – Wojciech Orliński [8]
Moja ocena jest dość wysoka, ale uprzedzam, że wpływa na nią młodzieńcze zamiłowanie do Kurta Russella. To z pewnością najwybitniejsza rola w jego karierze. Szkoda, że po 'Ucieczce z Nowego Jorku' i 'The Thing' zmarnował dwie dekady grając szitowe role w krapowych filmach typu 'Tango & Cash'. Teraz może odcierpieć grzechy grając złego-glinę-cierpiącego-za-grzechy we współczesnym policyjnym dramacie noir. Tłem są zamieszki rasowe w Los Angeles sprzed 10 lat - to kolejna zaleta, bo temat jest fascynujący, a nie przypominam sobie dotąd innego nawiązującego doń filmu fabularnego. Jednak sama w sobie (poza tłem i poza Russellem) fabuła bywa cienkawa.

KS – Kamila Sławińska [2]
Film jakby odciśnięty z szablonu: banalna i przewidywalna od pierwszych do ostatnich minut historia o dobrym gliniarzu i złym gliniarzu, jednowymiarowe, płaskie postacie i dialogi, których połowę możecie dopowiedzieć sobie sami, jeśli oglądaliście w życiu wystarczająco dużo dramatów policyjnych. Kogo nie zirytuje powyższe, do szału doprowadzi aktorstwo Kurta Russela, który gra jak amator ze szkolnego teatrzyku. Umieszczenie akcji na chwile przez wybuchem niesławnych zamieszek w Los Angeles w 1991 roku było zapewne obliczone na skuszenie publiczności łaknącej mocnego kina społecznego – ale nie dajcie się nabrać. Zamiast tracić czas na tę miernotę, proponuję obejrzeć ‘L.A. Confidential’, choćby nawet po raz setny.

KW – Konrad Wągrowski [6]
Przyzwoity thriller policyjny, w miarę trzymający w napięciu o niebanalnej końcówce. Ale do 'Tajemnic L.A.' mu daleko. Poza tym niebywale wręcz szybko wypada z pamięci.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.