Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Dogville

Lars von Trier
‹Dogville›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDogville
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery3 października 2003
ReżyseriaLars von Trier
ZdjęciaAnthony Dod Mantle
Scenariusz
ObsadaNicole Kidman, Stellan Skarsgård, Udo Kier, James Caan, John Hurt, Chloë Sevigny, Patricia Clarkson, Paul Bettany, Philip Baker Hall, Jeremy Davies, Lauren Bacall, Harriet Andersson, Jean-Marc Barr, Ben Gazzara, Zeljko Ivanek
MuzykaAntonio Vivaldi
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiDania, Francja, Holandia, Japonia, Niemcy, Norwegia, Szwecja, USA, Wielka Brytania, Włochy
Czas trwania177 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Bohaterka filmu jest Grace, która uciekając przed gangsterami, przybywa do odciętego od świata miasteczka Dogville. Za namową samozwańczego przewodniczącego miasta, Toma, mała społeczność zgadza się ukryć ją, w zamian za co Grace zgadza się dla nich pracować. Ale szybko przekonuje się boleśnie, że w Dogville dobroć można różnie rozumieć.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka      

Filmy – Wieści      

Utwory powiązane
Filmy (16)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [8.00]

PD – Piotr Dobry [7]
Von Trier jak zwykle nie powiedział niczego nowego, bo tylko tyle, że ludzie potrafią być amoralni, odrażający i niebo gorsi od zwierząt, jednakże zaimponowała mi forma tej wypowiedzi, a ściślej to, iż ascetyczna do bólu scenografia okazała się żadną przeszkodą we wciągnięciu widza w akcję.

WO – Wojciech Orliński [9]
Kto jak kto, ale von Trier do cyferek zupełnie nie pasuje. Warto zobaczyć, choćby żeby wyjść z oburzeniem.

KS – Kamila Sławińska [7]
Eksperyment w sumie udany, ale mam dwa poważne zastrzeżenia. Skoro van Tier wymaga od widza na tyle dużo, by kazać mu wierzyć w historię bez plenerów, dekoracji i rekwizytów, dlaczego nie ma dość zaufania do publiczności, by kazać jej myśleć o emocjach bohaterów i nie podawać najważniejszych rzeczy w komentarzu z offu? A po drugie – to pachnie hipokryzją, że zgniłe miasteczko musi leżeć w Ameryce, skoro uważni widzowie filmów Bergmana rozpoznają w mieszkańcach Dogville sąsiadów postaci z ‘Hańby’ czy ‘Gości Wieczerzy Pańskiej’. No i może nie nazywajmy tego kinem: to bardzo ciekawy spektakl teatralny, sfilmowany na taśmie filmowej. Poza tym – dobrze zagrane, nieco przegadane, ale mocne i interesujące na tyle, by przesiedzieć trzy godziny bez kręcenia się w fotelu. Nie ukrywam jednak, że po van Tierze spodziewałam się więcej.

KŚ – Kamil M. Śmiałkowski [9]
Cudo. Rewelacyjne połączenie filmu, teatru i prozy. Świetne aktorstwo, genialny pomysł i porażająca realizacja. Absolutnie polecam i to zdecydowanie w pełnej 3-godzinnej wersji.

KW – Konrad Wągrowski [8]
Nigdy nie przepadałem za von Trierem, ale tu nie mogę odmówić mu sprawności reżyserskiej. Już bowiem po kilkunastu minutach przestałem zwracać uwagę na minimalistyczną dekorację i zacząłem emocjonować się historią. A jest to nie film antyamerykański, ale bardzo sugestywna, pesymistyczna przypowieść o ludzkiej naturze, wraz z katharsis, które również źle o tej naturze świadczy - tym razem naturze widza. Polecam.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.