Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Ława przysięgłych (Runaway Jury)

Gary Fleder
‹Ława przysięgłych›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŁawa przysięgłych
Tytuł oryginalnyRunaway Jury
Dystrybutor CinePix
Data premiery26 marca 2004
ReżyseriaGary Fleder
ZdjęciaRobert Elswit
Scenariusz
ObsadaBruce Davison, Rachel Weisz, Gene Hackman, Jeremy Piven, John Cusack, Guy Torry, Bruce McGill, Nick Searcy, Nestor Serrano, Leland Orser, Dustin Hoffman, Jennifer Beals, Gerry Bamman, Joanna Going, Cliff Curtis, Bill Nunn, Juanita Jennings, Marguerite Moreau, Rusty Schwimmer, Nora Dunn
MuzykaChristopher Young
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania127 min
WWW
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
W Stanach Zjednoczonych dochodzi do precedensowego procesu przeciwko producentowi broni, w którym stawką jest wielomilionowe odszkodowanie. Jeden z przysięgłych postanawia wykorzystać sprawę do swoich celów i przy pomocy pięknej wspólniczki nawiązuje kontakt z przedstawicielami obu stron procesu, proponując każdemu z nich uzyskanie korzystnego wyroku – za odpowiednią "opłatą".
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Utwory powiązane
Filmy      






Tetrycy o filmie [7.00]

PD – Piotr Dobry [7]
Świat prawników, tuzin gwiazd, obowiązkowy tryumf prawdy w finale. Klasyczny przykład filmu sądowniczego wg prozy Johna Grishama. To jak z instytucją małżeństwa – albo wchodzisz w to ze wszystkimi wadami i zaletami – albo odrzucasz. Ja wchodzę.

TK – Tomasz Kujawski [7]
Angażujący emocjonalnie dramat sądowy, chociaż taka klasyfikacja jest nie do końca trafna - akcja rozgrywa się tu głownie poza salą sądową. "Ława przysięgłych" przez bite dwie godziny trzyma w napięciu, tylko zakończenie rozczarowuje, bo część scenariuszowych chwytów i mylnych tropów okazuje się być dość głupawa. Dobrze to wszystko zrealizowane i zagrane, chociaż zastanawia fakt, co się dzieje z Hoffmanem – przyjmuje drugoplanowe role, w których mało co jest do zagrania.

WO – Wojciech Orliński [8]
Co to się porobiło... żeby mi się podobał thriller na podstawie Grishama? Ale to naprawdę dobrze zagrany dramat, w trójkącie tokujących samców Hoffman/Hackman/Cussack + piękna i intrygująca Weisz. Pal sześć te wszystkie artykuły paragrafów ustępów, tutaj to jest na drugim planie, na pierwszym są ludzie i konflikty postaw życiowych. Bardzo iskrzące - i to trzyma w napięciu.

KS – Kamila Sławińska [6]
Dość fajna adaptacja Grishama, która pewnie zirytuje ludzi, którzy wiedzą coś o działaniu sądów przysięgłych, za to podbuduje tych, co wiedza, jak łatwo w Hollywood przerobić ciekawy materiał na papkę. Historia wymaga co prawda zawieszania niewiary na bardzo wysoko umieszczonym kołku, ale dostarcza sporo rozrywki. Cusack w jednej z lepszych ról ostatnio, przyzwoity Hackman – i niestety całkiem bezbarwny Hoffman, który dla dobra własnej legendy powinien chyba przestać występować w filmach.

KW – Konrad Wągrowski [7]
Patrzecie i uczcie się! W ten właśnie sposób kultura popularna buduje obraz Ameryki. Doskonale zrealizowany, trzymający w napięciu thriller prawniczy - a w tle przekazywane zasady, budowane mity. I - wierzcie lub nie - takie filmy kształtują amerykańskie społeczeństwo. W warstwie fabularnej to typowy Grisham walka biednych-ale-uczciwych z bogatymi-ale-niegodziwymi. Plejada aktorów (Hoffman, Hackman, Cussack), bardzo solidna rzemieślnicza robota, świetnie zmontowane, dobrze poprowadzone (widz buduje sobie stopniowo obraz sytuacji - a wymaga to uwagżnego oglądania) i tylko nieco zbyt, jak na nasze warunki, zbanalizowana końcówka. Ale to też część tej formuły.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.