WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Organizator | Warszawska Fundacja Filmowa |
Cykl | Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy |
Miejsce | Warszawa |
Od | 8 października 2010 |
Do | 17 października 2010 |
WWW | Strona |
26 WFF: Piątek, 15.10Nareszcie urzekające film konkursowy. „Pogorzeliska” i „Okresu przydatności” nie wolno przegapić. Zmęczonym polecam odpocząć - projekcja „Dzieci Zielonego Smoka” potrafi doskonale zrelaksować.
Artur Zaborski26 WFF: Piątek, 15.10Nareszcie urzekające film konkursowy. „Pogorzeliska” i „Okresu przydatności” nie wolno przegapić. Zmęczonym polecam odpocząć - projekcja „Dzieci Zielonego Smoka” potrafi doskonale zrelaksować. ‹26 Warszawski Festiwal Filmowy›
„Pogorzelisko” (reż. Denis Villeneuve, Kanada, Francja 2010) Ekstrakt: 80% Podczas odczytu testamentu Nawal Marwan, bliźnięta dowiadują się nie tylko o posiadaniu brata, ale i o tym, że ich ojciec nie zginął w czasie wojny. Ostatnim życzeniem kobiety jest znalezienie obu mężczyzn. Syn najchętniej zignorowałby wolę matki, złożył ciało do grobu i żył dalej dotychczasowym życiem, do którego powrót okaże się niemożliwy. Aktywna siostra doprowadzi bowiem do konfrontacji z bolesną przeszłością. W jej poszukiwaniu przemierzą wyniszczony wojną wewnątrzpaństwową Liban. Poznając historię kraju, odkryją własną niemniej tragiczną. Reżyser Denis Villeneuve zrezygnował z linearnego opowiadania – z wydarzeń z życia Nawal przechodzimy do odkrywanych przez dzieci faktów. Dzięki tak prowadzonej narracji unikamy taniego wzruszenia. Nawet jeśli momentami wydaje się, że historia jest nieco przeszarżowana, nie traci na wiarygodności nawet w newralgicznych momentach. „Dzieci zielonego smoka” (reż. Bence Miklauzič, Węgry 2010) Ekstrakt: 65% Agent nieruchomości ma za zadanie sprzedać opuszczony – zdawałoby się – magazyn. Niespodziewanie odkrywa w nim Chińczyka, pilnującego nielegalnego składu towarów. Zamiast policji, która pomogłaby pozbyć się intruza, ingeruje ciekawość drugiej osoby. Z tego nieoczekiwanego spotkania zawiązuje się przyjaźń. Reżyser tak prowadzi akcję, by dostarczyć widzowi zabawnych gagów wynikających z różnic kulturowych i charakterologicznych. W sumie nic z tego filmu nie wynika, ale ogląda się go z dużą przyjemnością. Półtoragodzinny relaks. „Okres przydatności” (reż. Federico Veiroj, Hiszpania, Urugwaj 2010) Ekstrakt: 70% Najkrótszy film konkursowy. Trwa jedynie 67 minut, ale jest to godzina wielkiej przyjemności. Jorge pracuje w Montevideo. Organizuje przeglądy filmowej klasyki, prowadzi też filmoznawczą audycję. Filmoteka upada jednak ze względu na nikłe zainteresowanie widzów taśmami z wyższej półki. W drugiej części filmu Jorge wychodzi ze świata filmowej fikcji i konfrontuje się z prawdziwym życiem. Idzie do fryzjera, który prawie wcale nie podcina mu włosów, za to stylizując je, tworzy nowego Jorge – sztucznego, atrakcyjnego we współczesnym pojęciu masowym. Jego prawdziwe, artystyczne oblicze nikogo nie pociągało. Za to po metamorfozie bez problemu udaje mu się umówić z kobietą, którą interesował się od dawna. Zapraszana do tej pory na filmowe pokazy, nie wykazywała ich organizatorem zainteresowania.. Reżyser Federico Veiroj mówił po seansie, że jego film po części inspirowany jest Polską (nie chodzi jednak o naszą Filmotekę ani towarzyszący jej Iluzjon). Przedstawiony przez Urugwajczyka kryzys kultury dopadł nasz kraj już dawno. Słowa o inspiracji niekoniecznie należy więc traktować z przymrużeniem oka. 16 października 2010 |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
26 WFF: Niedziela, 17.10
— Artur Zaborski
26 WFF: Sobota, 16.10.2010
— Artur Zaborski
26 WFF: Napięcie po trzęsieniu Ziemi
— Marta Karpińska
26 WFF: Czwartek, 14.10
— Artur Zaborski
26 WFF: Animowany buc
— Marta Karpińska
26 WFF: Środa, 13.10
— Artur Zaborski
26 WFF: Camp na kampusie
— Marta Karpińska
26 WFF: Wtorek, 12.10
— Artur Zaborski
26 WFF: Hitchcock po arabsku
— Marta Karpińska
26 WFF: Poniedziałek, 11.10
— Artur Zaborski
Niedziela, 17.10
— Artur Zaborski
Sobota, 16.10.2010
— Artur Zaborski
Napięcie po trzęsieniu Ziemi
— Marta Karpińska
Czwartek, 14.10
— Artur Zaborski
Animowany buc
— Marta Karpińska
Środa, 13.10
— Artur Zaborski
Camp na kampusie
— Marta Karpińska
Wtorek, 12.10
— Artur Zaborski
Hitchcock po arabsku
— Marta Karpińska
Poniedziałek, 11.10
— Artur Zaborski
Co nam w kinie gra: Wymyk, Druga Ziemia
— Jarosław Loretz, Artur Zaborski
Trójgłos o „Ki”
— Ewa Drab, Zuzanna Witulska, Artur Zaborski
Gdynia 2011 (2): Panorama Polskiego Kina
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
Gdynia 2011 (1): Filmy konkursowe
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
Off off with head
— Artur Zaborski
O (p)o(d)glądaniu
— Artur Zaborski
Tydzień z hiszpańską sztuką filmową
— Artur Zaborski
Zastrzyk adrenaliny na widok podnoszącej się kurtyny
— Artur Zaborski
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać
— Artur Zaborski
Janek Wiśniewski padł, Janek Komasa wstał
— Artur Zaborski