WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Kierowca dla Wiery |
Tytuł oryginalny | Водитель для Веры |
Dystrybutor | Vivarto |
Data premiery | 30 maja 2008 |
Reżyseria | Paweł Czuchraj |
Zdjęcia | Igor Klebanow |
Scenariusz | Paweł Czuchraj |
Obsada | Jelena Babenko, Bohdan Stupka, Igor Pietrenko, Andriej Panin, Jekatierina Judina, Marina Gołub, Natalia Gudkowa |
Muzyka | Eduard Artiemiew |
Rok produkcji | 2004 |
Kraj produkcji | Rosja, Ukraina |
Czas trwania | 105 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
East Side Story: 15 najlepszych filmów rosyjskich XXI wieku20 stycznia 2011 roku miną trzy lata od chwili, gdy na łamach „Esensji” pojawił się pierwszy, wprowadzający w temat tekst z cyklu „East Side Story”. Chyba mało kto, włącznie z jego autorem, spodziewał się wówczas, że praktycznie niezauważalnie mijać będą kolejne jego jubileusze – pięćdziesiąta, setna, wreszcie sto pięćdziesiąta edycja. I właśnie z tej okazji postanowiliśmy przygotować podsumowanie – Top 15 najlepszych rosyjskich filmów, które opisane zostały na naszych łamach.
Sebastian ChosińskiEast Side Story: 15 najlepszych filmów rosyjskich XXI wieku20 stycznia 2011 roku miną trzy lata od chwili, gdy na łamach „Esensji” pojawił się pierwszy, wprowadzający w temat tekst z cyklu „East Side Story”. Chyba mało kto, włącznie z jego autorem, spodziewał się wówczas, że praktycznie niezauważalnie mijać będą kolejne jego jubileusze – pięćdziesiąta, setna, wreszcie sto pięćdziesiąta edycja. I właśnie z tej okazji postanowiliśmy przygotować podsumowanie – Top 15 najlepszych rosyjskich filmów, które opisane zostały na naszych łamach. W pierwszej edycji „East Side Story” (20 stycznia 2008 roku) przyjrzeliśmy się kilku przygotowywanym przez rosyjskich filmowców wysobokudżetowym produkcjom science fiction, bo ten właśnie gatunek kojarzony jest najsilniej z „Esensją”, a przynajmniej z jej korzeniami. Od samego początku założyliśmy jednak, że w ramach cyklu – oczywiście w miarę możliwości – przyglądać się będziemy całości współczesnej rosyjskiej (bądź też szerzej – rosyjskojęzycznej) kinematografii, nie narzucając sobie żadnych ograniczeń gatunkowych. Stąd w „East Side Story” mogliście przeczytać artykuły na temat filmów wojennych i historycznych (najszerzej chyba reprezentowanych), sensacyjnych i kryminalnych, dramatów obyczajowych, psychologicznych i miłosnych, komedii, wreszcie – kina fantastycznonaukowego; nie zabrakło też obrazów dla młodzieży oraz animacji dla dzieci. Od 27 stycznia 2008 do 19 grudnia 2010 roku ukazało się w sumie sto pięćdziesiąt recenzji (do tego dodać jednak należy jeszcze kilka tekstów pobocznych, które także zostały ujęte w poniższym zestawieniu), dających chyba całkiem niezłą panoramę produkcji filmowej Federacji Rosyjskiej w powoli zbliżającej się ku końcowi pierwszej dekadzie XXI wieku. Wśród przedstawionych obrazów znalazły się nie tylko prawdziwe arcydzieła, ale również filmy przeciętne, jak i najbardziej klasyczne knoty, których twórcy powinny zapaść się ze wstydu pod ziemię. Żaden z filmów nie otrzymał maksymalnej oceny – ekstraktu stuprocentowego; jedynie pięć zasłużyło na 90%, a dziewiętnaście kolejnych – na 80%. Jeśli dorzucimy do tego jeszcze czterdzieści cztery obrazy, które otrzymały 70%, i czterdzieści trzy ocenione na 60%, to przyznać trzeba – i to z zazdrością! – że w porównaniu z polską kinematografią, rosyjska ma się w swej masie całkiem nieźle. Na 50%, zdaniem naszego recenzenta, zasłużyło jedynie osiemnaście dzieł (w tym takie, których autorami byli twórcy znani i uznani), na 40% – sześć, a na 30% i 20% – po siedem. Najniższą notę, zaledwie 10%, zanotowały jedynie dwa – co ciekawe, oba historyczne. Daje to średni ekstrakt obliczony ze wszystkich stu pięćdziesięciu – 60,33%. Naprawdę bardzo przyzwoicie. TOP 15 Paweł Czuchraj |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Kierowca dla Wiery |
Tytuł oryginalny | Водитель для Веры |
Dystrybutor | Vivarto |
Data premiery | 30 maja 2008 |
Reżyseria | Paweł Czuchraj |
Zdjęcia | Igor Klebanow |
Scenariusz | Paweł Czuchraj |
Obsada | Jelena Babenko, Bohdan Stupka, Igor Pietrenko, Andriej Panin, Jekatierina Judina, Marina Gołub, Natalia Gudkowa |
Muzyka | Eduard Artiemiew |
Rok produkcji | 2004 |
Kraj produkcji | Rosja, Ukraina |
Czas trwania | 105 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | 12 |
Dystrybutor | Propaganda |
Reżyseria | Nikita Michałkow |
Zdjęcia | WładIsław Opeljanc |
Scenariusz | Nikita Michałkow |
Obsada | Siergiej Makowiecki, Siergiej Garmasz, Aleksiej Petrenko, Jurij Stojanow, Siergiej Gazarow, Nikita Michałkow, Michaił Jefremow, Valentin Gaft, Aleksiej Gorbunow |
Muzyka | Eduard Artiemiew |
Rok produkcji | 2007 |
Kraj produkcji | Rosja |
Czas trwania | 153 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Ładunek 200 |
Tytuł oryginalny | Груз 200 |
Dystrybutor | 35mm |
Data premiery | 7 marca 2008 |
Reżyseria | Aleksiej Bałabanow |
Zdjęcia | Aleksander Simonow |
Scenariusz | Aleksiej Bałabanow |
Obsada | Agnija Kuzniecowa, Aleksiej Połujan, Leonid Gromow |
Rok produkcji | 2007 |
Kraj produkcji | Rosja |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Nasi |
Tytuł oryginalny | Свои |
Reżyseria | Dmitri Meskhiyev |
Zdjęcia | Sergei Machilsky |
Scenariusz | Valentin Chernykh |
Obsada | Konstantin Chabienski, Siergiej Garmasz, Michaił Jewłanow, Bohdan Stupka, Natalya Surkova, Anna Michałkowa, Fiodor Bondarczuk |
Muzyka | Swiatosław Kuraszow |
Rok produkcji | 2004 |
Kraj produkcji | Rosja |
Czas trwania | 100 min |
Gatunek | dramat, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wyspa |
Tytuł oryginalny | Остров |
Dystrybutor | 35mm |
Data premiery | 24 października 2008 |
Reżyseria | Paweł Łungin |
Zdjęcia | Andriej Żegałow |
Scenariusz | Dmitrij Sobolew |
Obsada | Dmitrij Djużew, Piotr Mamonow, Wiktor Sukorukow |
Muzyka | Władimir Martynow |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | Rosja |
Czas trwania | 112 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
W założeniu powyższy ranking był podsumowaniem 150 wydań cyklu EAST SIDE STORY, a "Powrotu" w nim nie było. Co nie zmienia faktu, że film jak najbardziej zasługuje na uwagę.
...Andrei Zvyagintsev czyli po polsku: Powrót- Andreja Zwiagincewa.
Transkrypcja via english doprowadza mnie do szału...
Pozdrawiam
U nas jest Zwiagincew: http://www.esensja.pl/esensjopedia/obiekt.html?rodzaj_obiektu=11&idobiektu=3765
Powoli zbliżają się wakacje – co ciekawego warto spakować do waszych pleckaów i walizek?
więcej »Jako że niezmiennie obserwuję z zainteresowaniem wszystko, co dzieje się w świecie kultury, a zwłaszcza filmu, nie mogłam nie zauważyć postępującego trendu, który polega na oskarżaniu filmów i seriali o to, że są coraz bardziej woke (tzn. świadome nierówności społecznych i nakierowane na próby ich niwelowania poprzez odpowiedni przekaz kulturowy).
więcej »Joe Alex to legenda polskiego kryminału, choć akurat akcja wydawanych pod tym pseudonimem powieści Macieja Słomczyńskiego nie rozgrywa się nad Wisłą. Nie stało to jednak wcale na przeszkodzie w przenoszeniu ich na scenę Teatru Sensacji, w czym przodował głównie Józef Słotwiński. To on był autorem dwóch wersji „Samolotu do Londynu” – spektaklu, który w wersji książkowej nosił tytuł „Piekło jest we mnie”.
więcej »Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz
10 najlepszych filmów wojennych XXI wieku
— Esensja
100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja
Sputnik 2014: Dzień 6
— Sebastian Chosiński
Sputnik 2014: Dzień 2
— Sebastian Chosiński
Sputnik 2014: Dzień 1
— Sebastian Chosiński
Co nam w kinie gra: Jak spędziłem koniec lata, Hadewijch, Soul Kitchen, David chce odlecieć
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Urszula Lipińska, Michał Oleszczyk, Konrad Wągrowski
Do kina marsz: Styczeń 2011
— Esensja
East Side Story: Na prawdziwych bohaterów popyt nigdy nie minie!
— Sebastian Chosiński
Oldskulowy zawrót głowy
— Artur Zaborski
Do kina marsz: Sierpień 2010
— Esensja
Po nitce do (terrorystycznego) kłębka
— Sebastian Chosiński
Noc, która zmienia wszystko
— Sebastian Chosiński
Opowiem ci swoją historię…
— Sebastian Chosiński
Ryby w mętnej wodzie
— Sebastian Chosiński
Pewnego dnia na początku zimy…
— Sebastian Chosiński
Zemsta po latach
— Sebastian Chosiński
Szarość naszych nocy, szarość naszych dni
— Sebastian Chosiński
Zamiast u boku narzeczonej…
— Sebastian Chosiński
Jeden przeciwko bandzie
— Sebastian Chosiński
Ból fantomowy
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: O dobre imię czekisty!
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Ludzkie dramaty w nowofalowych rytmach
— Sebastian Chosiński
Sputnik 2014: Wizyta młodej pani
— Sebastian Chosiński
Co nam w kinie gra: Spaleni słońcem 2: Cytadela
— Sebastian Chosiński
Co nam w kinie gra: Stalingrad
— Sebastian Chosiński
27 WFF: Dzień drugi
— Urszula Lipińska, Jarosław Loretz, Patrycja Rojek, Zuzanna Witulska
27 WFF: Dzień pierwszy
— Urszula Lipińska, Jarosław Loretz, Zuzanna Witulska
Bombardowanie krową, czyli osobliwość typowo rosyjska
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: „Odrzuty”, których chce się słuchać
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Szpital grozy
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Dotyk fantastycznego piękna
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Nocą, w drodze nad Bałtyk
— Sebastian Chosiński
Transatlantykiem w morderczy rejs
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Zima w mojej głowie
— Sebastian Chosiński
„Kobra” i inne zbrodnie: Zbrodnia i kara na afrykańskim niebie
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Stare i nowe – na żywo!
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Piłeś – nie jedź!
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Przestrzeń do poszukiwań
— Sebastian Chosiński
Warto również zwrócić uwagę na "Powrót" Andrei Zvyagintsev z 2003 roku.
Lepszy moim zdaniem od tych filmów z waszego topu, które widziałem.
Poza tym - i przez krytykę doceniony. Złotego Lwa choćby dostał.