Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Listopad 2011

Esensja.pl
Esensja.pl
Cronenberg, Spielberg, uznana ekranizacja Le Carre’a, ambitne kino festiwalowe, ciekawie zapowiadające się polskie filmy – w listopadzie będzie co oglądać.

Esensja

Do kina marsz: Listopad 2011

Cronenberg, Spielberg, uznana ekranizacja Le Carre’a, ambitne kino festiwalowe, ciekawie zapowiadające się polskie filmy – w listopadzie będzie co oglądać.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
80 milionów
Spora doza sensacji, duża garść polskiej historii to przepis Waldemara Krzystka („Mała Moskwa”) na jego najnowszy film. Co najważniejsze – ta opowieść naprawdę miała miejsce. W 1981 roku, na dziesięć dni przed ogłoszeniem stanu wojennego, trzech działaczy „Solidarności” zabrało z wrocławskiego oddziału NBP 80 milionów złotych… I choć produkcja porównywana jest w celach marketingowych do „Ocean’s Eleven”, reżyser przyznaje, że zagraniczny widz miałby problem ze zrozumieniem trudów życia za żelazną kurtyną. Czy ten etap naszej historii może stanowić fundament filmu sensacyjnego? Trzeba się przekonać na własnej skórze.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Attenberg
Oczy całej Europy zwrócone są w stronę Grecji i to bynajmniej nie z powodu tamtejszych filmów. A szkoda, tym bardziej, że z greckiego kina możemy dziś dowiedzieć się dużo o współczesnej Europie i jej mieszkańcach. Attenberg nie jest pod tym względem wyjątkiem. Doceniła to jury konkursowe na festiwalu Nowe Horyzonty i trudno się temu dziwić. Inteligentne i oryginalne kino.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Druga Ziemia
Film „Druga Ziemia” raczkującego reżysera Mike’a Cahilla to intrygujące połączenie dramatu z elementami science-fiction, próbujące udzielić odpowiedzi na pytanie, co by było, gdyby istniało lustrzane odbicie naszej planety i wszystkich jej mieszkańców… O konsekwencjach bliskich spotkań z własnym ja przekonywała nas kiedyś „Wyspa” Michaela Baya. Więc nagrodzona na festiwalu w Sundance „Druga Ziemia” tym bardziej narobiła nam smaka. Liczymy, że obietnica dobrego, kameralnego kina, złożona przez Mike’a Cahilla – reżysera, scenarzystę, operatora kamery oraz producenta w jednej osobie – przerośnie nasze oczekiwania. I będzie namacalnym dowodem na to, że 200 tysięcy dolarów wystarczy Amerykanom, by powalić widzów na kolana.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Niebezpieczna metoda
Pomimo mieszanych recenzji z festiwalu w Wenecji najnowszy film Davida Cronenberga wciąż jest jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku. Po prostu trudno uwierzyć, aby historia przyjaźni między Freudem, a Jungiem w rękach reżysera „Wschodnich obietnic” miała okazać się porażką. To najdobitniej świadczy o tym jaką pozycją cieszy się Cronenberg we współczesnym kinie. Zasłynął odważnymi, wręcz szokującymi obrazami balansującymi na granicy dobrego smaku, następnie zaskoczył wszystkich stonowaną „Historią przemocy”. Jednak to dopiero „Niebezpieczna metoda” każe zapytać o kierunek w którym zmierza jego kino. Jak do tej pory nie nakręcił filmu w równie odmiennej dla siebie stylistyce. Niech nikogo to jednak nie zmyli. Cronenberg konsekwentnie realizuje założenia, które zbudowały jego kino. Pod kostiumem z epoki kryje się zwierzęcą brutalność i tylko czeka żeby zaatakować.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Poliss
Czy ktoś pamięta „Klasę” Laurenta Canteta – laureta Złotej Palmy z 2008 roku? „Poliss” to obraz pod wieloma względami do niego podobny – łączy je zarówno paradokumentalna forma jak i nagroda w Cannes, gdzie w tym roku obraz Maiwenn został uhonorowany nagrodą specjalną Jury. Podobieństwa można mnożyć, ale to w żaden sposób nie umniejsza wartości „Poliss”. Film o oddziale paryskiej policji do walki z pedofilią to obok Klasy jedno z najciekawszych osiągnięć współczesnego kina francuskiego i choćby dlatego nie wypada ich ze sobą nie zestawić. „Poliss” warto jednak obejrzeć nie tyle dla klarownego obrazu francuskiego kina, ale z uwagi na doskonałą konstrukcję, która kryje się pod paradokumentalną formą. To prawdziwa poezja – pozorny chaos narracji układa się w misterną kompozycję, zrytmizowaną na wzór symfonii. To film ważny, poruszający istotny problem społeczny udanie łącząc to z wysoką formą artystyczną. Wielkie kino.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Przygody Tintina
W niedawnym „Super 8” J.J Abrams złożył hołd kinu Nowej Przygody i jej twórcy Stevenowi Spielbergowi. Ten jednak nie powiedział jeszcze w tym temacie ostatniego słowa i wespół z Peterem Jacksonem wyreżyserował „Przygody Tintina”. To szczególny projekt, bo odpowiadają za niego dwaj najbardziej wpływowi współcześni reżyserzy, mający w dorobku filmy, które ukształtowały pokolenia, a obiektem ekranizacji jest kultowy komiks, jeden z najsłynniejszych w gatunku. Czy ekranizacja okaże się równie ważnym filmem? Trudno sobie to wyobrazić, ale nie taki jest zamiar twórców. Tym razem chodzi o niczym nieskrępowaną zabawę i bardzo dobrze.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Służące
Missisipi i walka o prawa obywatelskie dla afroamerykańskich mniejszości stały się inspiracją dla niejednej produkcji i zawsze wszczynały medialne larum wokół tego niechlubnego rozdziału amerykańskiej historii. Wchodząca na ekrany polskich kin produkcja „Służące” z udziałem Emmy Stone („Kocha, lubi, szanuje”) również nawiązuje do tego głośnego problemu. Historia toczy się w latach 50tych ubiegłego wieku, a jej główną bohaterką jest Eugenia „Skeeter” Phelan, która postanawia napisać kontrowersyjną powieść, będącą głosem uciśnionej, czarnej służby. Reżyser Tate Taylor podszedł do tematu z należną mu powagą, ale i zdrową dawką humoru. To najwidoczniej spodobało się dość wyczulonym na punkcie swej historii Amerykanom, gdyż film na kanwie debiutanckiej powieści Kathryn Stockett zarobił dotychczas prawie 200 milionów dolarów. W listopadzie przekonamy się, czy daleki polskiemu widzowi temat spotka się z równie gorącym przyjęciem.
WASZ EKSTRAKT:
80,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Szpieg
Film Tomasa Alfredsona w oryginale nosi pięknie brzmiący tytuł „Tinker, Tailor, Soldier, Spy”. W polskim tłumaczeniu powieści le Carre’ego, na której oparty jest film, brzmi to niezgorzej – „Druciarz, Krawiec, Żołnierz, Szpieg”. Z pewnością istnieje jakieś wytłumaczenie, dlaczego w takim razie polski tytuł filmu to „Szpieg”, choć trudno je sobie wyobrazić. Tym niemniej najnowszy film reżysera „Pozwól mi wejść” trzeba zobaczyć. Kino szpiegowskie przeżywa dziś prawdziwy renesans. W cyfrową erę wprowadziła je trylogia Bourne’a, nadając mu nowy, wyrazisty styl. „Szpieg” na tym tle może wydawać się archaiczny z racji stylistyki utrzymanej w klimacie lat 70, ale przy coraz większym udziale nowych technologii w kinie pewna doza nostalgii jest jak najbardziej zrozumiała. Scenariusz oparty na jednej z najlepszych powieści Johna le Carre’go obiecuje solidną intrygę, a dobór aktorów prawdziwy koncert aktorski. Już dziś można śmiało zaryzykować stawiając na oscarową nominację dla Gary’ego Oldmana.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wymyk
„Wymyk” to kolejna polska pozycja w listopadowym repertuarze kinowym i jedna z bardziej godnych uwagi. Uznawana przez krytyków za współczesną przypowieść o Kainie i Ablu, historia dwóch braci to obraz reperkusji życiowych wyborów i dylematów moralnych. Podczas podróży pociągiem rzeczone rodzeństwo staje się świadkiem ataku chuliganów na jedną z pasażerek. Młodszy z braci (Łukasz Simlat) bohatersko staje w obronie dziewczyny, natomiast tchórzliwy Alfred (Robert Więckiewicz) biernie obserwuje całe zajście. Śmierć Jerzego rozpoczyna emocjonalną lawinę – „Czy można było temu zapobiec?"… Film zaczyna się mocny akcentem, ale później traci na sile i w stonowany sposób ukazuje przemyślenia i poczucie wstydu starszego z braci. Historia przekonała Jury FPFF w Gdyni i WFF w Warszawie, które postanowiły przyznać „Wymykowi” nagrody. Zasłużenie?
koniec
31 października 2011

Komentarze

31 X 2011   23:13:55

Ad "80 milionów" - oryginalny numer, jaki zrobił Bujak i reszta zaangażowana w wyjęcie z rąk komuny 80 baniek należących do "Solidarności" bezczelnością i brawurą bije "Ocean's 11" na głowę :) Jeśli Krzystkowi udało się zrekonstruować choć w połowie tę akcję, będzie świetny film. Aczkolwiek niejaki Bobek w roli głównej, no ja pier....

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja

Porażki i sukcesy A.D. 2011
— Piotr Dobry, Łukasz Gręda, Mateusz Kowalski, Karol Kućmierz, Joanna Pienio, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Dzisiaj morderstwo nie znaczy tego co kiedyś, czyli „Szpieg”
— Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

„Szpieg” filmem roku 2011 według Stopklatki i „Esensji”!
— Esensja

„Szpieg” pod koniec roku najlepszy
— Esensja

Agent we mgle
— Joanna Pienio

Nie wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pewnej metodzie
— Tomasz Markiewka

Sezon z Wenecji
— Łukasz Gręda

Wielka draka w PRL-u
— Joanna Pienio

Sprawiedliwość jajnika
— Ewa Drab

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.