Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Grudzień 2011

Esensja.pl
Esensja.pl
Grudzień to w naszych kinach martwy sezon – piszemy to co roku. Ale, o dziwo, tym razem kilka całkiem interesujących propozycji udało nam się znaleźć.

Esensja

Do kina marsz: Grudzień 2011

Grudzień to w naszych kinach martwy sezon – piszemy to co roku. Ale, o dziwo, tym razem kilka całkiem interesujących propozycji udało nam się znaleźć.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Droga na drugą stronę
„Droga na drugą stronę” zabiera nas w podróż przez ostatnie 2 lata życia mieszkającego w Polsce Rumuna, który zostaje oskarżony o kradzież portfela i wtrącony do aresztu. W akcie protestu wobec kulejącego systemu sprawiedliwości, rozpoczyna strajk głodowy… Scenariusz filmu, oparty na faktach, zrealizowano w niekonwencjonalnej, animowanej formie, która nie ujmuje mu realizmu i powagi. Ta polsko-rumuńska koprodukcja, to jedna z ważniejszych animacji w historii kina europejskiego, doceniona m.in. przez jury na WFF. To historia heroicznej walki z paradoksalnie niesprawiedliwym systemem, której waga i dramaturgia plasuje się w tych samych szeregach co „Głód” Steve’a McQueena, czy „Morderstwo pierwszego stopnia” Marca Rocco.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Poliss
Czy ktoś pamięta „Klasę” Laurenta Canteta – laureta Złotej Palmy z 2008 roku? „Poliss” to obraz pod wieloma względami do niego podobny – łączy je zarówno paradokumentalna forma jak i nagroda w Cannes, gdzie w tym roku obraz Maiwenn został uhonorowany nagrodą specjalną Jury. Podobieństwa można mnożyć, ale to w żaden sposób nie umniejsza wartości „Poliss”. Film o oddziale paryskiej policji do walki z pedofilią to obok Klasy jedno z najciekawszych osiągnięć współczesnego kina francuskiego i choćby dlatego nie wypada ich ze sobą nie zestawić. „Poliss” warto jednak obejrzeć nie tyle dla klarownego obrazu francuskiego kina, ale z uwagi na doskonałą konstrukcję, która kryje się pod paradokumentalną formą. To prawdziwa poezja – pozorny chaos narracji układa się w misterną kompozycję, zrytmizowaną na wzór symfonii. To film ważny, poruszający istotny problem społeczny udanie łącząc to z wysoką formą artystyczną. Wielkie kino.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Chciwość
Trudno o bardziej doborową obsadę i bardziej chwytliwy temat niż w „Chciwości”. Film ukazuje 24-godzinną walkę pracowników dużej instytucji finansowej, którzy odkrywają, że bank stoi na krawędzi prawdziwego kryzysu ekonomicznego. Choć „Chciwość” z udziałem Kevina Spacey’ego, Jeremy Ironsa i Demi Moore to kolejna produkcja z serii „Wall Street w opałach”, zagraniczni recenzenci twierdzą, że zdecydowanie godna uwagi i świeża w swej formie i przesłaniu. A Spacey w roli dyrektora ds. sprzedaży – bezbłędny.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Moneyball
Reżyser „Capote’a” w drugiej w swym dorobku biograficznej odsłonie. Menedżer Oakland Athletics, Billy Beane (Brad Pitt) jest sfrustrowany przegraną swojej drużyny i postanawia opracować strategię, która w kolejnym sezonie zapewni baseballistom zwycięstwo. Pomaga mu w tym student ekonomii na Uniwersytecie w Yale, Peter Brand (Jonah Hill), mający innowacyjną wizję doboru zawodników. Kolejne minuty filmu pokażą, czy ekonomiczno-sportowy melanż przyczyni się do sukcesu drużyny… Chociaż niekwestionowaną gwiazdą „Moneyball” jest oczywiście Brad Pitt, to – znany przede wszystkim z występów komediowych – Jonah Hill zbiera większość pozytywnych opinii. Czy ten duet zapewni produkcję na miarę „Invictus – niepokonany"?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dziennik zakrapiany rumem
Fabuła „Dziennika zakrapianego rumem” zdaje się być dość klasyczna – oto Paul Kempp wyrusza do Portoryko, by odnaleźć na nowo sens życia jako dziennikarz i zaczyna się alkoholizować rumem, dzięki czemu puszczają mu hamulce i trafia pomiędzy piękną Chenault, z którą romansuje, a jej narzeczonego – potentata, któremu wchodzi na odcisk. Potentat, oczywiście, jest zły, a Kempp stoi przed wyborem: czy dać się mu skorumpować, czy zdyskredytować go przy pomocy znajomych alkoholików. Bruce Robinson odpowiada tu za wszystko – i scenariusz, i reżyserię, więc, tak naprawdę, większość ludzi pójdzie do kin dla drugiego nazwiska – grającego Kemppa Johnny’ego Deppa. Prawdopodobnie nie ma co liczyć na drugie „Las Vegas Parano”, ale obecność odtwórcy Jacka Sparrowa daje niezłe widoki na porządną rozrywkę. W końcu aktor jeszcze nigdy nie zagrał w gniocie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Mission Impossible: Ghost Protocol
Przedstawiciel rodziny blocbkusterów w tym miesiącu – i to takiej z wyższych sfer, w końcu poprzednie trzy odsłony przygód Ethana Hunta zarobiły w sumie półtora miliarda dolarów. Oczywiście nie jest to najważniejszy powód dla którego polecamy uwadze ten film, jak również nie dla tego że jakąś wielką estymą darzymy Toma Cruise’a… W tym przypadku bardziej interesuje nas nazwisko reżysera: Brad Bird nakręcił tak znakomite przeboje jak „Stalowy gigant”, „Iniemamocni” czy „Ratatuj”. Problem tylko w tym, że po raz pierwszy zamiast animacji zabiera się za kino żywych aktorów. Wierzymy jednak, że pod nadzorem J.J. „zamieniam w złoto wszystko czego się dotknę” Abramsa, który już ma doświadczenie przy serii, czwarta część M:I nie będzie tylko niepotrzebnym sequelem
koniec
30 listopada 2011

Komentarze

01 XII 2011   21:42:13

Drogi anonimowy redaktorze - po pierwsze w "Rum Diary" nie gra Jack Sparrow, po drugie, w paru gniotach to jednak Depp zagrał.

01 XII 2011   22:39:02

Nie gra Jack Sparrow, ale "odtwórca Jacka Sparrowa", proszę czytać uważniej. Co do gniotów - rzecz gustu, ale obiektywnie (na ile można): Depp grywał w słabszych filmach, ale czy od razu były to gnioty?

02 XII 2011   10:29:24

No, korekta zareagowała i dodano "odtwórcy", good 4 you ;)

Były. "Dziewiąte wrota", "Beksa", "Turysta" (dno i trzy metry mułu), "Freddy nie żyje" i serial TV "21 Jump Street". Zastanawiam się, czy "Żony astronauty" nie dodać, przepotwornie kiczowate. To są denne filmy z jego udziałem, nie "słabsze". Słabszych też się trochę uzbiera (wliczając w to ostatnie dwie części "Piratów").

02 XII 2011   14:06:41

Mylisz się. Zajrzałem do tekstu roboczego na wiki (gdzie przygotowujemy materiały) i słówko "odtwórcy" stoi tam jak byk.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Iniemamocni 2
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Co nam w kinie gra: „Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski

Transatlantyk 2015: Dzień 4
— Sebastian Chosiński

Zachwycaj się i nie drąż
— Jarosław Robak

Esensja ogląda: Styczeń 2015 (1)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: Foxcatcher
— Marta Bałaga

Co nam w kinie gra: Foxcatcher
— Kamil Witek

5. American Film Festival: relacja
— Kamil Witek

Cannes 2014: Propozycja nie do odrzucenia
— Marta Bałaga

4. American Film Festival: Stary człowiek i morze
— Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.