Najgorszy polski film 2011 roku wybrany!Dobiegło końca głosowanie polskich dziennikarzy w pierwszej edycji Nagród Węże, które oceniły najgorsze dokonania w polskiej kinematografii w 2011 roku. Nagrodę główną, Wielkiego Węża, otrzymał film „Wyjazd integracyjny”. Najwięcej wyróżnień zdobyła superprodukcja „1920 Bitwa Warszawska”, w tym trzy powędrowały do grającej w tym filmie główną rolę Nataszy Urbańskiej – każda jej nominacja zmieniła się w nagrodę.
EsensjaNajgorszy polski film 2011 roku wybrany!Dobiegło końca głosowanie polskich dziennikarzy w pierwszej edycji Nagród Węże, które oceniły najgorsze dokonania w polskiej kinematografii w 2011 roku. Nagrodę główną, Wielkiego Węża, otrzymał film „Wyjazd integracyjny”. Najwięcej wyróżnień zdobyła superprodukcja „1920 Bitwa Warszawska”, w tym trzy powędrowały do grającej w tym filmie główną rolę Nataszy Urbańskiej – każda jej nominacja zmieniła się w nagrodę. WĘŻE przyznane zostały po raz pierwszy w historii i są polskim odpowiednikiem hollywoodzkich Złotych Malin. Celem tego przedsięwzięcia jest podjęcie dyskusji o kondycji polskiego kina, ze szczególnym zwróceniem uwagi na filmy nieudane. W gronie osób, które brały udział w głosowaniu znajduje się kilkudziesięciu dziennikarzy i osób wypowiadających się publicznie na temat polskiego kina. Pomysłodawcami WĘŻY są: Kamil Śmiałkowski, Krzysztof Spór i Konrad Wągrowski. Pełna lista członków Akademii znajduje się na stronie www.facebook.com/nagrodyweze. ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA SPECJALNEGO MATERIAŁU WIDEO PRZYGOTOWANEGO Z OKAZJI FINAŁU PIERWSZEJ EDYCJI NAGRÓD WĘŻE:
Wyszukaj / Kup Najgorszym polskim filmem 2011 roku Akademia wybrała „Wyjazd integracyjny”. Obraz ten w rywalizacji o ten tytuł pokonał następujące produkcje: „1920 Bitwa Warszawska”, „Jak się pozbyć cellulitu”, „Och Karol 2” i „Weekend”. Paweł Małaszyński za rolę w filmie „Weekend” i Natasza Urbańska za występ w filmie „1920 Bitwa Warszawska” zdobyli nagrody w kategoriach aktorskich. Natasza Urbańska otrzymała dwa kolejne wyróżnienia za duet z Borysem Szycem oraz w scenie z karabinem maszynowym (kat. żenująca scena). „1920 Bitwa Warszawska” otrzymała w sumie pięć nagród, także za scenariusz (Jerzy Hoffman i Jarosław Sokół) i za najgorszy film w 3D. Ta ostatnia kategoria to humorystyczne spojrzenie członków Akademii na próby naszej kinematografii nadążenia za światowymi trendami.
Wyszukaj / Kup Trzy nagrody otrzymał debiut reżyserski Cezarego Pazury zatytułowany „Weekend”, który członkowie Akademii docenili w kategoriach: komedia, która nie śmieszy, reżyseria (Cezary Pazura) oraz wspomniany wyżej najgorszy aktor (Paweł Małaszyński). „Wyjazd integracyjny” poza tytułem Najgorszego Filmu roku otrzymał jeszcze nagrodę w kategorii występ poniżej godności, a tym szczególnym tytułem obdarowany został Jan Frycz. W kategorii plakat nagrodę otrzymało „Cudowne lato”.
Wyszukaj / Kup Wraz z podsumowaniem roku minionego nie kończy się praca Akademii przyznającej WĘŻE. Dziennikarze mają zamiar przez cały rok przyglądać się dokonaniom polskiej kinematografii i zwracać szczególną uwagę na dzieła, które w ich ocenie nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Działania Akademii można śledzić na www.facebook.com/nagrodyweze, a wkrótce na specjalnej stronie internetowej dedykowanej nagrodom. LAUREACI NAGRÓD WĘŻĘ ZA ROK 2011: WIELKI WĄŻ czyli NAJGORSZY FILM WYJAZD INTEGRACYJNY NAJGORSZY FILM 3D 1920 BITWA WARSZAWSKA AKTOR Paweł Małaszyński – WEEKEND AKTORKA Natasza Urbańska – 1920 BITWA WARSZAWSKA DUET NA EKRANIE Borys Szyc i Natasza Urbańska – 1920 BITWA WARSZAWSKA REŻYSERIA Cezary Pazura – WEEKEND SCENARIUSZ Jerzy Hoffman, Jarosław Sokół – 1920 BITWA WARSZAWSKA KOMEDIA, KTÓRA NIE ŚMIESZY WEEKEND ŻENUJĄCA SCENA Natasza Urbańska i CKM – 1920 BITWA WARSZAWSKA WYSTĘP PONIŻEJ GODNOŚCI Jan Frycz – WYJAZD INTEGRACYJNY
Wyszukaj / Kup NAJGORSZY PLAKAT CUDOWNE LATO PODSUMOWANIE NAGRÓD 1920 BITWA WARSZAWSKA – 5 nagród WEEKEND – 3 nagrody WYJAZD INTEGRACYJNY – 2 nagrody CUDOWNE LATO – 1 nagroda 1 kwietnia 2012 |
Przy wszystkich wyżej wymienionych filmach obraz Piestraka to i tak prawdziwy majstersztyk.
Sebastian: Film Piestraka przynajmniej sprawiał pewną perwersyjną przyjemność podczas oglądania. Tegoroczni nominaci to tylko męka.
Ja do dzisiaj chętnie oglądam "Klątwę...", choć wiem, że to przejaw swoistego sadomasochizmu. Ale ten film ma pewien urok.
Swoją drogą, zauważcie, że nie żyje już żaden z odtwórców głównych, a nawet drugoplanowych ról - Wilhelmi, Sałacka, Kolberger, Niemczyk, Bista, Bielawski. Tylko Lesień senior ostał się wśród żywych. Ten film okazał się więc najprawdziwszą "klątwą".
Może zaczniemy tworzyć jego czarną legendę? ;)
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Nominacje dla najgorszych polskich filmów
— Esensja
Nadpełzamy!
— Kamil M. Śmiałkowski
Po co my tę bitwę wygraliśmy? By teraz cierpieć katusze?
— Sebastian Chosiński
Dlaczego robisz mi to, Polsko
— Michał R. Wiśniewski
Do kina marsz: Wrzesień 2011
— Esensja
„Milczeć nie mogę…”
— Sebastian Chosiński
Dwugłos: Stara Baśń
— Łukasz Kustrzyński, Paweł Pluta
My też mamy Makoare
— Paweł Pluta
Smoła, rzeczywiście, ładna
— Łukasz Kustrzyński
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych filmów wojennych XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych westernów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja
A jaka jest geneza nazwy nagrody? Czyżby hołd dla "Klątwy Doliny Węży"?