Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Najgorszy polski film 2011 roku wybrany!

Esensja.pl
Esensja.pl
Dobiegło końca głosowanie polskich dziennikarzy w pierwszej edycji Nagród Węże, które oceniły najgorsze dokonania w polskiej kinematografii w 2011 roku. Nagrodę główną, Wielkiego Węża, otrzymał film „Wyjazd integracyjny”. Najwięcej wyróżnień zdobyła superprodukcja „1920 Bitwa Warszawska”, w tym trzy powędrowały do grającej w tym filmie główną rolę Nataszy Urbańskiej – każda jej nominacja zmieniła się w nagrodę.

Esensja

Najgorszy polski film 2011 roku wybrany!

Dobiegło końca głosowanie polskich dziennikarzy w pierwszej edycji Nagród Węże, które oceniły najgorsze dokonania w polskiej kinematografii w 2011 roku. Nagrodę główną, Wielkiego Węża, otrzymał film „Wyjazd integracyjny”. Najwięcej wyróżnień zdobyła superprodukcja „1920 Bitwa Warszawska”, w tym trzy powędrowały do grającej w tym filmie główną rolę Nataszy Urbańskiej – każda jej nominacja zmieniła się w nagrodę.
WĘŻE przyznane zostały po raz pierwszy w historii i są polskim odpowiednikiem hollywoodzkich Złotych Malin. Celem tego przedsięwzięcia jest podjęcie dyskusji o kondycji polskiego kina, ze szczególnym zwróceniem uwagi na filmy nieudane. W gronie osób, które brały udział w głosowaniu znajduje się kilkudziesięciu dziennikarzy i osób wypowiadających się publicznie na temat polskiego kina. Pomysłodawcami WĘŻY są: Kamil Śmiałkowski, Krzysztof Spór i Konrad Wągrowski. Pełna lista członków Akademii znajduje się na stronie www.facebook.com/nagrodyweze.
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA SPECJALNEGO MATERIAŁU WIDEO PRZYGOTOWANEGO Z OKAZJI FINAŁU PIERWSZEJ EDYCJI NAGRÓD WĘŻE:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Najgorszym polskim filmem 2011 roku Akademia wybrała „Wyjazd integracyjny”. Obraz ten w rywalizacji o ten tytuł pokonał następujące produkcje: „1920 Bitwa Warszawska”, „Jak się pozbyć cellulitu”, „Och Karol 2” i „Weekend”.
Paweł Małaszyński za rolę w filmie „Weekend” i Natasza Urbańska za występ w filmie „1920 Bitwa Warszawska” zdobyli nagrody w kategoriach aktorskich. Natasza Urbańska otrzymała dwa kolejne wyróżnienia za duet z Borysem Szycem oraz w scenie z karabinem maszynowym (kat. żenująca scena). „1920 Bitwa Warszawska” otrzymała w sumie pięć nagród, także za scenariusz (Jerzy Hoffman i Jarosław Sokół) i za najgorszy film w 3D. Ta ostatnia kategoria to humorystyczne spojrzenie członków Akademii na próby naszej kinematografii nadążenia za światowymi trendami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Trzy nagrody otrzymał debiut reżyserski Cezarego Pazury zatytułowany „Weekend”, który członkowie Akademii docenili w kategoriach: komedia, która nie śmieszy, reżyseria (Cezary Pazura) oraz wspomniany wyżej najgorszy aktor (Paweł Małaszyński). „Wyjazd integracyjny” poza tytułem Najgorszego Filmu roku otrzymał jeszcze nagrodę w kategorii występ poniżej godności, a tym szczególnym tytułem obdarowany został Jan Frycz. W kategorii plakat nagrodę otrzymało „Cudowne lato”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wraz z podsumowaniem roku minionego nie kończy się praca Akademii przyznającej WĘŻE. Dziennikarze mają zamiar przez cały rok przyglądać się dokonaniom polskiej kinematografii i zwracać szczególną uwagę na dzieła, które w ich ocenie nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Działania Akademii można śledzić na www.facebook.com/nagrodyweze, a wkrótce na specjalnej stronie internetowej dedykowanej nagrodom.
LAUREACI NAGRÓD WĘŻĘ ZA ROK 2011:
WIELKI WĄŻ czyli NAJGORSZY FILM
WYJAZD INTEGRACYJNY
NAJGORSZY FILM 3D
1920 BITWA WARSZAWSKA
AKTOR
Paweł Małaszyński – WEEKEND
AKTORKA
Natasza Urbańska – 1920 BITWA WARSZAWSKA
DUET NA EKRANIE
Borys Szyc i Natasza Urbańska – 1920 BITWA WARSZAWSKA
REŻYSERIA
Cezary Pazura – WEEKEND
SCENARIUSZ
Jerzy Hoffman, Jarosław Sokół – 1920 BITWA WARSZAWSKA
KOMEDIA, KTÓRA NIE ŚMIESZY
WEEKEND
ŻENUJĄCA SCENA
Natasza Urbańska i CKM – 1920 BITWA WARSZAWSKA
WYSTĘP PONIŻEJ GODNOŚCI
Jan Frycz – WYJAZD INTEGRACYJNY
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
NAJGORSZY PLAKAT
CUDOWNE LATO
PODSUMOWANIE NAGRÓD
1920 BITWA WARSZAWSKA – 5 nagród
WEEKEND – 3 nagrody
WYJAZD INTEGRACYJNY – 2 nagrody
CUDOWNE LATO – 1 nagroda
koniec
1 kwietnia 2012

Komentarze

01 IV 2012   15:25:55

A jaka jest geneza nazwy nagrody? Czyżby hołd dla "Klątwy Doliny Węży"?

01 IV 2012   15:57:03

Przy wszystkich wyżej wymienionych filmach obraz Piestraka to i tak prawdziwy majstersztyk.

01 IV 2012   19:09:35

Tak, nazwa nagrody jest hołdem dla kultowego filmu Marka Piestraka.

01 IV 2012   19:22:38

Sebastian: Film Piestraka przynajmniej sprawiał pewną perwersyjną przyjemność podczas oglądania. Tegoroczni nominaci to tylko męka.

02 IV 2012   00:12:52

Ja do dzisiaj chętnie oglądam "Klątwę...", choć wiem, że to przejaw swoistego sadomasochizmu. Ale ten film ma pewien urok.
Swoją drogą, zauważcie, że nie żyje już żaden z odtwórców głównych, a nawet drugoplanowych ról - Wilhelmi, Sałacka, Kolberger, Niemczyk, Bista, Bielawski. Tylko Lesień senior ostał się wśród żywych. Ten film okazał się więc najprawdziwszą "klątwą".
Może zaczniemy tworzyć jego czarną legendę? ;)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.