WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dzień na wyścigach |
Tytuł oryginalny | A Day at the Races |
Reżyseria | Sam Wood |
Zdjęcia | Joseph Ruttenberg, Leonard Smith |
Scenariusz | Robert Pirosh, George Seaton, George Oppenheimer, Al Boasberg, Leon Gordon |
Obsada | Groucho Marx, Chico Marx, Harpo Marx, Allan Jones, Maureen O'Sullivan, Margaret Dumont, Leonard Ceeley, Douglass Dumbrille, Esther Muir |
Muzyka | Franz Waxman |
Rok produkcji | 1937 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 111 min |
Gatunek | komedia, sportowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Klasyka z klasą: Marxizm na wesołoRewolucja dźwiękowa, której umowną datę wyznacza premiera „Śpiewaka jazzbandu” (6 października 1927 r.), pozwoliła, z jednej strony, wybrzmieć – i to dosłownie – nowym gwiazdom filmowym, z drugiej zaś, odsunęła w cień wielu dotychczasowych królów ekranu (chociażby Bustera Keatona czy też Harolda Lloyda). Na ich miejscu pojawili się kolejni komicy, którzy doskonale odnaleźli się w nowej rzeczywistości. A wśród nich bracia Marx i ich szczytowe osiągnięcie „Dzień na wyścigach” (1937).
Krystian FredKlasyka z klasą: Marxizm na wesołoRewolucja dźwiękowa, której umowną datę wyznacza premiera „Śpiewaka jazzbandu” (6 października 1927 r.), pozwoliła, z jednej strony, wybrzmieć – i to dosłownie – nowym gwiazdom filmowym, z drugiej zaś, odsunęła w cień wielu dotychczasowych królów ekranu (chociażby Bustera Keatona czy też Harolda Lloyda). Na ich miejscu pojawili się kolejni komicy, którzy doskonale odnaleźli się w nowej rzeczywistości. A wśród nich bracia Marx i ich szczytowe osiągnięcie „Dzień na wyścigach” (1937). Sam Wood |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dzień na wyścigach |
Tytuł oryginalny | A Day at the Races |
Reżyseria | Sam Wood |
Zdjęcia | Joseph Ruttenberg, Leonard Smith |
Scenariusz | Robert Pirosh, George Seaton, George Oppenheimer, Al Boasberg, Leon Gordon |
Obsada | Groucho Marx, Chico Marx, Harpo Marx, Allan Jones, Maureen O'Sullivan, Margaret Dumont, Leonard Ceeley, Douglass Dumbrille, Esther Muir |
Muzyka | Franz Waxman |
Rok produkcji | 1937 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 111 min |
Gatunek | komedia, sportowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Zwodniczy urok klęski
— Sebastian Chosiński
Najdłuższa noc w życiu
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Twardziel o duszy romantyka
— Sebastian Chosiński
Alfred Hitchcock. Narodziny mistrza suspensu
— Sebastian Chosiński
Catherine Deneuve. Piękna dwudziesto-, piękna pięćdziesięcioletnia
— Sebastian Chosiński
François Truffaut. Mistrz subtelnej ironii i erotycznego napięcia
— Sebastian Chosiński
Alain Delon. Już taki z niego… zimny drań
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Aktor o tysiącu twarzach
— Sebastian Chosiński
Jean-Pierre Melville. Bóg, który doświadcza
— Sebastian Chosiński
Naprawdę wielka iluzja
— Krystian Fred
Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Oscary 2015: Esensja o „Idzie”
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Porażki i sukcesy 2014
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Jarosław Robak, Grzegorz Fortuna, Jacek Walewski, Konrad Wągrowski, Krystian Fred, Kamil Witek, Miłosz Cybowski, Adam Kordaś
Esensja ogląda: Marzec 2014 (2)
— Krystian Fred, Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Styczeń 2014 (3)
— Krystian Fred, Michał Kubalski, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady
Co nam w kinie gra: Pan Verdoux
— Krystian Fred
Esensja ogląda: Listopad 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Ewa Drab, Krystian Fred
Co nam w kinie gra: Cyrk
— Krystian Fred
„Ten film był dnem dna”, czyli historia ekranizacji prozy Stanisława Lema
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Fajna recenzja, byłaby jeszcze fajniejsza, gdyby przed publikacją przeczytał ją jakiś redakor ...