Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Kwiecień 2013

Esensja.pl
Esensja.pl
Wybraliśmy dla was aż dziewięć kinowych premier w kwietniu. Może nie ma wśród nich ewidentnych hitów, ale z pewnością są pozycje warte uwagi. Na małym ekranie natomiast zapraszamy przede wszystkim do oglądania seriali.

Esensja

Do kina marsz: Kwiecień 2013

Wybraliśmy dla was aż dziewięć kinowych premier w kwietniu. Może nie ma wśród nich ewidentnych hitów, ale z pewnością są pozycje warte uwagi. Na małym ekranie natomiast zapraszamy przede wszystkim do oglądania seriali.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt.

Zobaczcie komplet zapowiedzi kinowych na Kulturowskazie.

Zobaczcie komplet zapowiedzi DVD i BR na Kulturowskazie.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Krudowie 3D
Najświeższa produkcja wprost ze studia Dreamworks. Tym razem przeniesiemy się do czasów prehistorycznych, w których rodzina Krudów, kontrolowana przez nadopiekuńczego ojca, wiedzie nudny żywot w czeluściach jaskini. Życie w schronie, z dala od pierwotnych niebezpieczeństw, staje się jednak nieznośne dla ciekawej świata, energicznej Eep, która postanawia złamać zasady narzucone przez głowę rodziny i eksplorować krainę roztaczającą się poza rodzinną grotą. Krainę, równie piękną, co niebezpieczną… „Krudowie”, produkcja w którą studio zainwestowało 135 milionów nie spotkała się, co prawda z takim pozytywnym przyjęciem widzów, jak poprzedni film jednego z reżyserów, Chrisa Sandersa („Jak wytresować smoka”), ale mimo to rodzima prasa uraczyła ją wieloma, dobrymi recenzjami. Czy słusznymi przekonamy się już wkrótce.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Spring Breakers
Plakat i obsada (może za wyjątkiem Jamesa Franco) nie zwiastują niczego obiecującego. Ot, kilka wyzywająco ubranych panienek (między innymi Vanessa Hudgens i Selena Gomez) i koleś o wyglądzie stręczyciela – pozornie nic wielkiego. Natomiast produkcja Harmony Korine’a stała się prawdziwą sensacją na MFF w Wenecji, gdzie startowała w wyścigu po Złotego Lwa. Skończyło się na nieco mniej prestiżowym tytule, ale to wystarczyło, by informacja o tym niskobudżetowym tworze obiegła cały świat. O niszowej produkcji bardzo dobrze wypowiedział się również guru kina niezależnego w Polsce, Roman Gutek, twierdząc że „Spring Breakers” ogląda się znakomicie. O co to całe zamieszanie? A o cztery nastolatki, które nie mając pieniędzy na wakacyjny wyjazd, wymyślają plan na szybki zarobek. Napadają na przydrożną knajpę i za zdobyte pieniądze, postanawiają spełnić marzenie o przygodzie na Florydzie… A potem już tylko „sex, drugs & rock’n’roll”. Skusicie się?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Raj: wiara
Austriacki reżyser Urlich Seidl postanowił zaszokować publiczność, racząc świat filmu swoją trylogią pt. „Raj”. Po dość prowokacyjnej części „Raj: miłość”, na ekrany polskich kin wchodzi jej kontynuacja „Raj: wiara”, która naszą rodzimą premierę miała już podczas zeszłorocznego Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Lepsza, gorsza? Na pewno inna, gdyż w tej części Urlich Seidl raczy nas historią o pewnej samotnej Austriaczce, Annie Marii. Kobiecie, która bezinteresownie i nieustannie darzy miłością postać Jezusa. Miłością, pozwalającą rzekomo przezwyciężyć cielesne żądze. Jednak światopogląd Anny Marii zostanie zachwiany, gdy kobietę odnajdzie jej własna przeszłość…
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Martwe zło
Zło w czystej postaci, które w 1981 roku zniszczyło beztroski wyjazd piątki przyjaciół, powraca. Tym razem za sprawą reżysera Feda Alvareza i armii scenarzystów, wśród których znalazł się również twórca pierwowzoru Sam Raimi. Wspólnymi siłami znowu zamkną piątkę młodych ludzi w opuszczonej chacie, gdzieś pośrodku mrocznego lasu, w którym czają się żądne krwi demony. Tym razem naprawdę przerażające.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kwartet
„Kwartet” można uznać za film nietuzinkowego, choćby z jednej, prostej przyczyny – jego inicjatorem i reżyserem jest Dustin Hoffman we własnej osobie. A w rolach głównych zobaczymy między innymi Maggie Smith i Michaela Gambona. Fabuła trochę o miłości, trochę o muzyce, trochę komediowo, a trochę dramatycznie. Czy „Kwartet” powtórzy sukces „Hotelu Marigold”?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nieobliczalni
Minął rok od premiery międzynarodowego europejskiego hitu komediowego „Nietykalni” duetu reżyserskiego Nakache-Toledano, w którym furorę zrobił Omar Sy, a francuski filmowiec David Charhon serwuje kolejną komedię z udziałem zeszłorocznego zdobywcy Cezara. „Nieobliczalni” to ponowne wykorzystanie starego jak kino motywu niedobranej pary policyjnej: jeden jest poważnym służbistą pracującym za biurkiem, drugi – działa w terenie i ma gdzieś papierkową robotę. Ten niedobrany duet zgra się oczywiście po drodze, ale zderzenie dwóch skrajnych postaw ma generować dużo humoru. Sądząc po umiejętnościach komediowych Omara Sy, w „Nieobliczalnych” będzie się liczyć nie „co”, ale „jak”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Niepamięć
Na nowy, wysokobudżetowy film SF, który niekoniecznie jest kolejnym odcinkiem jakiejś franszyzy, fani zawsze czekają z ogromnymi nadziejami. Przyznajmy, że „Niepamięć” zapowiada się dosyć interesująco – opowieść o zniszczonej planecie, ludziach żyjących w lewitujących miastach i Tomie Cruisie odkrywającym drugie dno tej całej sytuacji to powrót do klasycznych wątków gatunku, w rękach odpowiednich twórców może być inspirująca. Joseph Kosinski, reżyser „Tronu: Dziedzictwa” z pewnością zadba o wizualną warstwę filmu, czy jednak pójdzie za tym jakaś wartość filozoficzna?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Panaceum
Zdajemy sobie sprawę, że Steven Soderbergh nie popisał się w ostatnich latach jakąś wybitną produkcją, ale „Panaceum” przywraca naszą wiarę w tego reżysera, który swego czasu („Traffic”, „Ocean’s Eleven”) był przecież ikoną dobrego kina sensacyjno-kryminalnego. Spokojne życie Emily (Rooney Mara) zostaje przewrócone do góry nogami, gdy jej mąż trafia do więzienia za swoje matactwa. Zrozpaczona, szukająca pomocy psychiatrycznej kobieta trafia pod skrzydła dr Banksa (Jude Law), który kwalifikuje ją do nowej, eksperymentalnej terapii. Jej skutki okazują się dramatyczne… Jeśli nie czujecie się przekonani, to sięgnijcie po dowolną, zagraniczną recenzję „Panaceum” – to prawdziwe peany nad najnowszym dziełem Soderbergha. Od tekstów w stylu: „recenzja Panaceum zamyka się w trzech słowach: to trzeba zobaczyć” aż do porównań filmu do twórczości Hitchocka. Nie możemy się doczekać.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Park Jurajski 3D
Klasyk w reżyserii Spielbierga z 1993 roku, odświeżony i wprowadzony w erę 3D. Przypomnijmy, że to film, który przy 63-milionowym budżecie, stał się jedną z najbardziej dochodowych inwestycji w historii kina (do czasu „Titanica” dzierżył tytuł rekordzisty) i zgarnął swego czasu aż trzy Oskary (przy akompaniamencie wielu innych nagród). Jeśli dodamy do tego, że wizjonerski thriller okazał się jednym z najokazalszych kamieni milowych w rozwoju animacji komputerowej, to trzeba go po prostu obejrzeć. Po pierwsze, by przekonać się czy prekursorskie efekty wytrzymały próbę czasu i nie gryzą się z trójwymiarem, po drugie, by wspomnieć lata kiedy w wysokobudżetowych filmach autentyczna scenografia, plenery czy postacie dopiero zaczynały przegrywać z obecnymi dziś wszędzie green i blue screenami.
• • •
MARSZ… DO KINA DOMOWEGO
Z kina na płytę:
Sinister – czytaj recenzję
Mistrz – czytaj recenzję
Życie Pi – czytaj recenzję
• • •
Klasyka w nowej oprawie:
  • Śpiewak Jazzbandu (DVD + BR)
  • Lista Schindlera (DVD + BR)
  • Rozważna i romantyczna (BR)
  • Monty Python i Święty Graal (BR)
  • W imię ojca (BR)
• • •
Z małego ekranu:
Homeland
Wielki przebój, który podobnie jak onegdaj „24 godziny” trzymał amerykańskich widzów na krawędzi kanap. Nic dziwnego bo temat jest podobny: jak daleko mogą się posunąć amerykańscy agenci by bronić swojej ojczyzny – tym razem przed swoim ziomkiem, żołnierzem, uznawanym za bohatera wojennego, ale przez nielicznych podejrzewanego o pracę na rzecz Al-Kaidy. Oczywiście jak nakazuje współczesna moda (patrz: „Wróg numer jeden”) dzielnym agentem jest kobieta. Serial przez dwa lata z rzędu zgarniał Złote Globy dla serii dramatycznej i pierwszoplanowej obsady, a na deser dołożył Emmy w tych samych kategoriach.
Treme
Jeden z przedstawicieli serialowego trendu, który przyjął jako bohaterów fabuły nie poszczególnych ludzi a całe miasta, mając ambicję stworzenia reprezentatywnego obrazu szerszej społeczności. W „Treme” tym bohaterem jest jedna z dzielnic Nowego Orleanu, oczywiście – jak wymaga dramatyzm – niedługo po ataku Katriny. Dla nas ciekawostką jest fakt, że reżyserująca pilota Agnieszka Holland dostała nominację do nagrody Emmy.
American Horror Story
Ten serial to ciekawostka nie tylko dlatego, że niewiele jest seriali gatunkowo trzymających się czystego horroru, ale też z powodu interesującej koncepcji formalnej. Twórcy opisują serial jako „antologię”, w której każdy sezon jest osobną historią. Choć powtarzają się – grający zupełnie inne postacie – aktorzy. Tacy jak Jessica Lange, która za pierwszy sezon zdobyła Złoty Glob i Emmy. Zresztą serial jako całość również był nominowany do tych nagród.
Figurantka
Kolejna serialowa satyra polityczna na Biały Dom – tym razem bohaterką jest borykająca się z polityką, swoim szefem i życiem prywatnym pani wiceprezydent (nagrodzona Emmy i nominowana do Złotego Globu Julia Louis-Dreyfus).
koniec
1 kwietnia 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

100 najlepszych komedii wszech czasów
— Esensja

Porażki i sukcesy 2013, czyli filmowe podsumowanie roku
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Krzysztof Spór, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

50 najlepszych filmów 2013 roku
— Esensja

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (5)
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Listopad 2013 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Najlepsze filmy II kwartału 2013
— Esensja

Esensja ogląda: Maj 2013 (1)
— Anna Kańtoch, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński

Czy jesteście skutecznym zespołem?
— Konrad Wągrowski

Seks, kłamstwa i leki antydepresyjne
— Ewa Drab

Esensja ogląda: Kwiecień 2013
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Tomasz Kujawski, Małgorzata Steciak, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Kroniki młodego Stevena Spielberga
— Konrad Wągrowski

Fundacje, trusty i zwykłe przekręty
— Marcin Mroziuk

Lisbeth Bond i najgorsi możliwi Rosjanie
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Uśmiech, proszę!
— Piotr Dobry

Esensja ogląda: Styczeń 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Najlepszego sortu Amerykanin
— Jarosław Robak

Co nam w kinie gra: W piwnicy
— Marta Bałaga

Wenecja 2014: Underground
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (5)
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.