Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹20. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklWarszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy
MiejsceWarszawa
Od7 października 2004
Do18 października 2004
WWW

20. WMFF - podsumowanie

Esensja.pl
Esensja.pl
Konrad Wągrowski
110 filmów z 38 krajów. Wliczając krótkometrażówki, udało mi się w ciągu 9 dni zobaczyć 32 z nich. 32 filmy reprezentujące kinematografię chińską, czeską, amerykańską, bośniacką, chorwacką, niemiecką, szwedzką, brazylijską, estońską, japońską, bułgarską, islandzką, francuską, rosyjską, duńską i polską. Oto małe podsumowanie 20. WMFF.

Konrad Wągrowski

20. WMFF - podsumowanie

110 filmów z 38 krajów. Wliczając krótkometrażówki, udało mi się w ciągu 9 dni zobaczyć 32 z nich. 32 filmy reprezentujące kinematografię chińską, czeską, amerykańską, bośniacką, chorwacką, niemiecką, szwedzką, brazylijską, estońską, japońską, bułgarską, islandzką, francuską, rosyjską, duńską i polską. Oto małe podsumowanie 20. WMFF.

‹20. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklWarszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy
MiejsceWarszawa
Od7 października 2004
Do18 października 2004
WWW
Nie będę ukrywał – nie udało mi się zobaczyć wszystkich filmów, które chciałem – przeszkadzały inne obowiązki i czasem niekorzystny układ godzin seansów. Wśród tytułów przegapionych z pewnością wymieniłbym „Kontrolerów”, „Jedna ręka nie klaszcze”, „Piękne miasto”, „Zło” czy „Nudę w Brnie”. Mam nadzieję, że dystrybutorzy pozwolą mi nadrobić choć część z tych braków.
32 filmy spośród 110 to około 29,1%. Czy to dużo, czy mało? Jak na filmowego widza pewnie nie będzie to oszałamiająca ilość. Ale dla człowieka, który mógł sobie pozwolić jedynie na pokazy wieczorne i weekendowe, to chyba niezły wynik. 32 filmy z 16 krajów. Był wśród nich 1 film science fiction, 9 krótkometrażówek, 3 filmy dokumentalne, 2 wojenne, 2 thrillery, 5 komedii i 10 dramatów. Po szczegóły zapraszam do publikowanych do tej pory na łamach „Esensji” festiwalowych relacji. A tutaj tylko mój mały ranking, wraz z esensyjną zawartością ekstraktu (tym razem nietypowo z dokładnością do 5%):
1. „Przed zachodem słońca” (USA) – 95%
2. „Zapalnik” (Bośnia) - 90%
3. „Wesele” (Polska) – 80%
4. „Sprawa Friedmanów” (USA) – 80%
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
5. „Melinda i Melinda” (USA) – 70%
6. „Super Size Me” (USA) – 70%
7. „Mgły wojny” (USA) – 70%
8. „Żelary” (Czechy) – 70%
9. „Nasi” (Rosja) – 70%
10. „Świt” (Szwecja) – 70%
11. „Annie & Boo” (Niemcy) – 70%
12. “Business As Usual” (Niemcy) – 70%
13. „Lucia“ (Niemcy) – 70%
14. „Ja i Wszechświat” (Niemcy) – 70%
15. „Rewolucja świń” (Estonia) – 65%
16. „Świadkowie” (Chorwacja) – 60%
17. „Zieloni rzeźnicy” (Dania) - 60%
18. „Trzeci” (Polska) – 60%
19. „Mila z Marsa” (Bułgaria) – 60%
20. „Pechowy bohater” (Japonia) – 60%
21. „Juergen i jego Passat“ (Niemcy) – 60%
22. „Droga do nieba” (Niemcy) – 60%
23. „Niezłomne” (USA) – 55%
24. „Dmuchawiec” (USA) – 50%
"Zapalnik"
25. „Zimne światło” (Islandia) – 50%
26. „Film o niebie” (Niemcy) – 50%
27. „AnnaOttoAnna” (Niemcy) – 40%
28. „Nina” (Brazylia) – 40%
29. „Teraz” (Francja) – 30%
30. „Duch topielca” – 30%
31. „Neonowe oczy” (Niemcy) – 20%
32. „Wszystkie przyszłe imprezy” (Chiny) – 10%
To był interesujący tydzień, ale filmowych objawień było mniej niż mogłem oczekiwać. Czego się spodziewać po filmach Linklatera, Allena, czy amerykańskich dokumentach mniej więcej wiedziałem, odkryciem festiwalu był więc przede wszystkim doskonały i śmieszny i wzruszający „Zapalnik” Pjera Żalicy. Miejmy nadzieję, że trafi do normalnej kinowej dystrybucji. Ale sądzę, że nie zaszkodziłoby, gdyby wszystkie filmy powyżej 60% można było zobaczyć w kinach.
Czekając już na kolejny, 21 festiwal, przypominam kto otrzymał nagrody w tym roku:
WYNIKI MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU NOWE FILMY, NOWI REŻYSERZY
W konkursie wzięło udział 14 filmów, ocenianych przez jury, w którego skład wchodzili Fridrik Thor Fridriksson (przewodniczący), Mirjam Kubescha, Emily Young, Radivoje Andrić i Łukasz Barczyk. Jury przyznało następujące nagrody:
Grand Prix NESCAFÉ: SHAHRE ZIBA / PIĘKNE MIASTO / BEAUTIFUL CITY, reżyseria Asghar Farhadi, Iran
(decyzja niejednogłośna);
Nagroda HBO za najlepszy scenariusz:
WESELE, scenariusz i reżyseria Wojtek Smarzowski, Polska
Wyróżnienie Jury:
PREZENT / THE GIFT / IL DONO, reżyseria Michelangelo Frammartino, Włochy
Wyniki Plebiscytu Publiczności 20. WMFF
1. Kontrolerzy (ocena 4,59)
2. Zapalnik (4,21)
3. Jedna ręka nie klaszcze (3,69)
4. Rewolucja świń (3,41)
5. Super Size Me (3,22)
6. Nuda w Brnie (3,22)
7. Kiedy dorosnę, zostanę kangurem (3,21)
8. Melinda i Melinda (3,13)
9. Opowieść o płaczącym wielbłądzie (3,04)
10. Villa Paranoja (2,75)
Do zobaczenia za rok!
koniec
19 października 2004

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

7. American Film Festival: Siedmiu wspaniałych
— Kamil Witek

Co nam w kinie gra: Boyhood
— Marta Bałaga

Berlinale 2014: Rodzinny portret
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Lipiec 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Noc jeszcze młoda
— Gabriel Krawczyk

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.