Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Najlepsze filmy science fiction – druga setka

Esensja.pl
Esensja.pl
Wychodząc naprzeciw życzeniom naszych czytelników, postanowiliśmy opublikować bezpośrednie zaplecze naszej listy 100 najlepszych filmów science fiction wszech czasów – drugą setkę zestawienia. Uwaga – tym razem w kolejności alfabetycznej.

Esensja

Najlepsze filmy science fiction – druga setka

Wychodząc naprzeciw życzeniom naszych czytelników, postanowiliśmy opublikować bezpośrednie zaplecze naszej listy 100 najlepszych filmów science fiction wszech czasów – drugą setkę zestawienia. Uwaga – tym razem w kolejności alfabetycznej.
Oto lista pechowców – filmów, które nie dostąpiły zaszczytu znalezienia się na naszej liście 100 najlepszych filmów science fiction wszech czasów. Wiele z nich to po prostu filmy dobre, ale nie wystarczająco dobre, ale są wśród nich dzieła, które bardzo podzieliły redakcję – część osób uważała je za znakomite, a część za naprawdę niewiele warte. Co z tego wynika? Ano to, że przedstawiamy poniższą listę jako ciekawe uzupełnienie listy interesujących filmów SF, które warto obejrzeć (a są wśród nich i pozycje powszechnie znane i zapomniane ciekawostki), ale nie dajemy żadnej gwarancji, że na pewno przypadną wam do gustu.
12:01 (1993, reż. Jack Sholder)
Tańsza, ale bardziej naukowa wersja „Dnia świstaka”, gdzie bohater wpada w pętlę czasową z powodu zwarcia w instalacji elektrycznej.
13 piętro (Thirteenth Floor, 1999, reż. Josef Rusnak)
Mniej znany, choć wyjątkowo inteligentnie skrojony krewniak „Matrixa”, przekonujący o tym, że rzeczywistość jest fikcją.
20 000 mil podmorskiej żeglugi (1954, reż. Richard Fleischer)
Klasyczna, wystawna jak na swoje czasy ekranizacja powieści Juliusza Verne’a, w której zagrali m.in. Kirk Douglas i Peter Lorre.
9 (2009, reż. Shane Acker)
Szmaciana laleczka vs żądne krwi maszyny w niezwykle uroczym, moralizującym wydaniu. Zgrabny kolaż animacji i sci-fi.
Akira (1988, reż. Katsuhiro Ohtomo)
Stare dzieci o zdolnościach paranormalnych w cyberpunkowo-postapokaliptycznym Tokio.
Alien Trespass (2009, reż. R.W. Goodwin)
Science fiction lat 50. w komediowej pigułce.
Armageddon (1998, reż. Michael Bay)
Film definiujący Michaela Baya: ku Ziemi zbliża się meteoryt, co jest pretekstem do wielu dużych i jeszcze większych „bum”.
Bez baterii nie działa (*batteries not included, 1987, reż. Matthew Robbins)
Familijne SF o sympatycznych, malutkich robotach z kosmosu, które pomagają mieszkańcom ocalić dom przed rozbiórką.
Cowboy Bebop: Pukając do nieba bram (Cowboy Bebop: Tengoku no tobira, 2001, reż. Shinichirô Watanabe, Hiroyuki Okiura)
Pełnometrażowa wersja opowieści o jednej z kultowych postaci mangi i anime.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Cube (1997, reż. Vincenzo Natali)
Klaustrofobiczno-nihilistyczne gore w minimalistycznej oprawie.
Cypher (2002, reż. Vincenzo Natali)
Szpieg mimo woli, korporacyjne zagrożenie i azjatycka piękność na ratunek.
Częstotliwość (Frequency, 2000, reż. Gregory Hoblit)
Ojciec i syn nawiązują ze sobą kontakt, naruszający ład panujący w naszej czasoprzestrzeni. Interesujące.
Człowiek Omega (The Omega Man, 1971, reż. Boris Sagal)
Najlepsza chyba ekranizacja „Jestem Legendą” Richarda Mathesona, z Charltonem Hestonem w roli głównej.
Człowiek z ziemi (The Man from Earth, 2007, reż. Richard Schenkman)
Filozoficzna (i obrazoburcza) opowieść o człowieku, który niespodziewanie wyznaje swoim przyjaciołom, że żyje od tysięcy lat.
Czwarta planeta (Chetvyortaya planeta, 1994, reż. Dmitri Astrakhan)
Rosyjska wyprawa na Marsa jako okazja do naprawienia błędów przeszłości.
Diabelskie nasienie (Demon Seed, 1977, reż. Donald Cammell)
Horror SF o komputerze, który pragnie bliższego kontaktu z człowiekiem. Cielesnego kontaktu, dodajmy.
Diuna (1984, Dune, reż. David Lynch)
Barokowy przepych w odległej galaktyce, niekoniecznie wierny książce.
Dreszcze (Shivers, 1975, reż. David Cronenberg)
Wczesny, głośny, momentami obrzydliwy horror SF Davida Cronenberga z pasożytami i seksem w tle.
Droga (The Road, 2009, reż. John Hillcoat)
Ekranizacja słynnej postapokaliptycznej powieści Cormacka McCarthy’ego.
Dzień, w którym Ziemia stanęła w ogniu (The Day the Earth Caught Fire, 1961, reż. Val Guest)
Na skutek równoczesnych prób nuklearnych na obu ziemskich biegunach zmianie ulega oś obrotu planety, przez co Ziemia zaczyna zbliżać się do Słońca. Żar rośnie.
Dziesiąta ofiara (La decima vittima, 1965, reż. Elio Petri)
Komediowa wersja opowiadania Roberta Sheckleya o legalnych grach w zabijanie.
Dzika planeta (La planète sauvage, 1973, reż. René Laloux)
Animowana wizja rolnictwa, w której obcy hodują sobie Ziemian na odległej planecie.
Eden Log (2007, reż. Franck Vestiel)
Dziwna fabryka, dziwna zaraza, bohater bez pamięci – minimalistyczna mroczna opowieść, której sens odkrywa się dopiero z ostatnią sceną.
Elektryczne sny (Electric Dreams, 1984, reż. Steve Barron)
On, Ona i Komputer – czyli komedia romantyczna ze specjalną dedykacją dla UNIVAC I.
Ever Since the World Ended (2001, reż. Calum Grant, Joshua Atesh Litle)
Paradokument o spustoszonym świecie.
Fabryka nieśmiertelnych (The Damned, 1963, reż. Joseph Losey)
Zimnowojenna w klimacie opowieść o radioaktywnych dzieciach, które mają odziedziczyć świat po wojnie atomowej.
Fantastyczna podróż (Fantastic Voyage, 1966, reż. Richard Fleischer)
„Interkosmos” na poważnie (i 20 lat wcześniejszy). Skrzep w mózgu znanego naukowca może usunąć tylko pomniejszona załogowa łódź podwodna.
Final Fantasy VII: Advent Children (2005, reż. Tetsuya Nomura, Takeshi Nozue)
Świetnie zrealizowana kontynuacja przygód Clouda i S-ki, przede wszystkim dla wiernych fanów gry Final Fantasy VII.
Ghost in the Shell 2: Innocence (2004, reż. Mamoru Oshii)
Kontynuacja kultowego anime, nadal robi wrażenie (zwłaszcza piękną sceną parady).
Golem (1979, reż. Piotr Szulkin)
Oryginalne spojrzenie Szulkina na opowieść o Golemie z przekonującym Markiem Walczewskim w roli głównej.
Gorath (Yôsei Gorasu, 1962, reż. Ishirō Honda)
Katastroficzny film twórcy „Godzilli” o planetoidzie zagrażającej Ziemi.
Gwiezdny przybysz (Starman, 1982, reż. John Carpenter)
Pozytywna opowieść o przybyszu z kosmosu (Jeff Bridges), który przyjmuje postać zmarłego męża młodej wdowy (Karen Allen).
Igrzyska śmierci (The Hunger Games, 2012, reż. Gary Ross)
Ekranizacja młodzieżowego bestselleru Suzanne Collins. Igrzyska, na których nastolatki muszę się nawzajem zabijać.
Interkosmos (Innerspace, 1987, reż. Joe Dante)
„Fantastyczna podróż” w głąb ludzkiego ciała na wesoło.
Inwazja łowców ciał (Invasion of the Body Snatchers, 1978, reż. Philip Kaufman)
Druga z czterech filmowych inwazji dokonanych przez wypranych z emocji kosmitów.
Istota z innego świata (The Thing from Another World, 1951, reż. Christian Nyby, Howard Hawks)
Pierwsza ekranizacja opowiadania „Who Goes There” o istocie z kosmosu odnalezionej w lodowcach Arktyki.
Jednopokojowe mieszkanie (1969, The Bed Sitting Room, reż. Richard Lester)
Nietuzinkowa brytyjska farsa o życiu po konflikcie nuklearnym.
Jimmy Neutron: Mały geniusz (Jimmy Neutron: Boy Genius, 2001, reż. John A. Davis)
Pozytywnie zakręcona animacja o dzieciakach lecących w kosmos odbić porwanych przez obcą rasę rodziców.
Kobieta na Księżycu (Die Frau im Mond, 1929, reż. Fritz Lang)
3…2…1… Pierwsze filmowe odliczanie do zera przy starcie rakiety.
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kod nieśmiertelności (Source Code, 2001, reż. Duncan Jones)
Drugi film twórcy „Moon” – tym razem o próbie odtworzenia szczegółów zamachu terrorystycznego z fizyką kwantową w tle.
Kokon (Cocoon, 1985, reż. Ron Howard)
Pogodna opowieść o pensjonariuszach domu opieki, którzy znajdują w położnym na terenie ośrodka basenie kokony przybyszów z kosmosu.
Kosmita Paul (Paul, 2011, reż. Greg Mottola)
„Kosmiczne jaja” dzisiaj, czyli Angole śmieją się z jankeskich SF.
Koziorożec Jeden (Capricorn One, 1977, reż. Peter Hyams)
Konspiracja pełną gębą, czyli jak skończyłby Neil Armstrong, gdyby w czasie filmowania fikcyjnego lądowania coś poszło nie tak.
Krakatit (1948, reż. Otakar Vávra)
Klimatyczna ekranizacja słynnej powieści Karela Capka.
Krótkie spięcie (Short Circuit, 1986, reż. John Badham)
Analogowy WALL·E w stylu lat 80.
Lilo i Stich (Lilo & Stitch, 2002, reż. Chris Sanders, Dean DeBlois)
Animacja o potworze z kosmosu, który w kontakcie z hawajską dziewczynką okazuje się nie taki straszny, jak go malują.
Mad Max 2 – Wojownik szos (Mad Max 2, 1981, reż. George Miller)
Szalony Max w szalonej postapokaliptycznej scenerii dziwaków – którą z czasem wszyscy zaczęli kopiować. Na deser jeden z najlepszych pościgów samochodowych w historii kina.
Mój ukochany wróg (Enemy Mine, 1985, reż. Wolfgang Petersen)
Formalnie historia przyjaźni ziemskiego mężczyzny z bezpłciową jaszczurką z kosmosu, którym rodzi się dziecko, a tak naprawdę wzruszający remake „Piekła na Pacyfiku”, przeniesiony z Ziemi w kosmos.
Muppety z kosmosu (Muppets From Space, 1999, reż. Tim Hill)
Muppety z kosmosu, co tu więcej mówić?
Muzeum (Posietitiel muzieja, 1989, reż. Konstantin Lopushansky)
Ponura wizja zdegenerowanego świata przyszłości, zasypanego zwałami śmieci i zaludnionego zdeformowanymi ludźmi.
Nazajutrz (The Day After, 1983, reż. Nicholas Meyer)
Jeden z najsłynniejszych obrazów o efektach wojny nuklearnej.
Obcy 3 (Alien 3, 1992, reż. David Fincher)
Stonowanie cyklu i powrót do korzeni: klaustrofobiczne korytarze i jeden ksenomorf (ale za to czworonożny) vs. ostrzyżona na pałę Sigourney Wevaer wspomagana przez bandę psychopatycznych skazańców.
O-bi, O-ba – Koniec cywilizacji (1984, reż. Piotr Szulkin)
Polska wersja historii o świecie po wojnie atomowej, a przy tym traktat filozoficzny.
Odległy ląd (Outland, 1981, reż. Peter Hyams)
„W samo południe” na jednym z księżyców Jowisza.
Odmienne stany świadomości (Altered States, 1980, reż. Ken Russell)
Zły trip po indiańskich grzybkach.
One! (Them!, 1954, reż. Gordon Douglas)
Zmutowane promieniowaniem mrówy ruszają podgryzać Amerykę.
One-Eyed Monster (2008, reż. Adam Fields)
Ożywiony przez siłę z kosmosu penis Rona Jeremy’ego rusza samodzielnie mordować ekipę kręcącą pornosa. Chyba nie trzeba mówić, że to komedia?
Operacja Mutant (Acción mutante, 1993, reż. Álex de la Iglesia)
Mutanci-terroryści walczą o prawa dla brzydkich ludzi i by osiągnąć swój cel, postanawiają porwać córkę wpływowego biznesmana.
Ostatnia noc (Last Night, 1988, reż. Don McKellar)
Przejmująca kanadyjska opowieść o kilku ostatnich godzinach przed końcem świata.
Ostatnia walka (Le dernier combat, 1983, reż. Luc Besson)
Zaskakujący debiut Luca Bessona – wyniszczony świat, pozbawieni mowy ludzie. No i w głównej roli młody Jean Reno.
Pierwsi ludzie na Księżycu (First Men in the Moon, 1964, reż. Nathan Juran)
Wellsowska wersja podróży na Księżyc.
Pierwsi na Księżycu (Pierwyje na Lunie, 2005, reż. Aleksei Fedorchenko)
Pierwsi na Księżycu byli Rosjanie i to w latach 30.! Zabawny paradokument.
Planeta skarbów (Treasure Planet, 2002, reż. John Musker, Ron Clements)
Animowana kosmiczna wersja historii Roberta Louisa Stevensona.
Podróż do krainy niemożliwości (Le Voyage à travers l’impossible, 1904, reż. Georges Méliès)
Druga po „Podróży na księżyc” szalona wyprawa z czasów początków kina.
Podróż do wnętrza Ziemi (Journey to the Center of the Earth, 1959, reż. Henry Levin)
Klasyk literatury i klasyk filmowy. Tytuł mówi sam za siebie.
Podróże w czasie: najczęściej zadawane pytania (Frequently Asked Questions About Time Travel, 2009, reż. Gareth Carrivick)
Sprytna, oszczędnie zrealizowana komedia w dobrym tempie o paradoksach podróży czasowych.
Pomost (La Jetée, 1962, reż. Chris Marker)
Oryginalny, sugestywny film o ludziach po zagładzie nuklearnej, którzy szukają możliwości podróży czasowej, wykorzystując umiejętności jednego z nich. Obraz całkowicie w formie statycznych zdjęć z komentarzem, pierwowzór „12 małp”.
Quatermass 2 (1957, reż. Val Guest)
Ciche przejmowanie przez obcych kontroli nad ludźmi i sięganie po najwyższe stanowiska – wyśmienita historia spiskowa.
Quatermass i otchłań (Quatermass and the Pit, 1967, reż. Roy Ward Baker)
Dopełnienie trylogii o dr. Quatermassie. COŚ znaleziono w londyńskim metrze…
Siła witalna (Lifeforce, 1985, reż. Tobe Hooper)
Naga Mathilda May… znaczy wampirzyca z kosmosu – czego chcieć więcej?
Solaris (2002, reż. Steven Soderbergh)
Mało Lema, dużo Clooneya, Soderbergha i romansu, co tworzy zaskakująco ciekawą mieszankę.
Solaris (Solyaris, 1972, reż. Andriej Tarkowski)
Lemowi się nie podobało, ale wersja „Solaris” Tarkowskiego to nadal bardzo dobry film.
Star Trek (Star Trek: The Motion Picture, 1979, reż. Robert Wise)
Pierwszy kinowy „Star Trek”, ten z „Voyagerem”, wystawny i ambitny.
Star Trek II: Gniew Khana (Star Trek: The Wrath of Khan, 1982, reż. Nicholas Meyer)
Najlepszy film klasycznego cyklu – z pewnością również dzięki nagiej klacie Ricardo Montalbana.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Star Trek IV: Powrót na Ziemię (Star Trek IV: The Voyage Home, 1986, reż. Leonard Nimoy)
Star Trek na wesoło, nieco nostalgicznie i zdecydowanie nie w odległej galaktyce.
Star Trek VIII: Pierwszy kontakt (Star Trek: First Contact, 1996, reż. Jonathan Frakes)
Najlepszy ze „Star Treków” Nowego Pokolenia – załoga kapitana Picarda kontra Borg.
Sygnał ostrzegawczy (Warning Sign, 1985, reż. Hal Barwood)
Wartko i ciekawie skrojony thriller sf o skażeniu w laboratorium badawczym.
Świat Dzikiego Zachodu (Westworld, 1973, reż. Michael Crichton)
W kowbojskim Disneylandzie dla dorosłych psują się zabawki.
Tajemnica Syriusza (Screamers, 1995, reż. Christian Duguay)
Adaptacja „Modelu nr 2” Philipa K. Dicka.
The American Astronaut (2001, reż. Cory McAbee)
Czarno-biała groteska o kosmicznym handlarzu, przez którego ręce przewijają się najdziwniejsze towary, jak choćby przechowywana w walizeczce, gotowa do odhodowania Prawdziwa Żywa Kobieta.
The Divide (2011, reż. Xavier Gens)
Grupa mieszkańców chroni się przed nuklearnym wybuchem w podziemiach apartamentowca. Koszmar jednak dopiero się zaczyna, bo jak tu ze sobą wytrzymać?
To przybyło z kosmosu (It Came from Outer Space, 1953, reż. Jack Arnold)
Klasyczny film o przybyszach z kosmosu, lądujących na pustkowiach Arizony.
TRON (1982, reż. Steven Lisberger)
Urocze, ongiś niesłychanie ekscytujące przygody faceta wessanego w komputer i zmuszonego do uczestnictwa w niebezpiecznych grach.
Trudno być bogiem (Es ist nicht leicht ein Gott zu sein, 1989, reż. Peter Fleischmann)
Pełna brudu i zgnilizny ekranizacja powieści braci Strugackich.
Trzecia planeta (Tretya planeta, 1991, reż. Aleksandr Rogozhkin)
Gorzka opowieść o tym, jak zdesperowany ojciec szuka ratunku dla swojej śmiertelnie chorej córki na terenie posępnej, tajemniczej strefy, jakby żywcem wyjetej z „Pikniku na skraju drogi”.
Ucieczka Logana (Logan’s Run, 1976, reż. Michael Anderson)
Trochę jak „Seksmisja”, tylko że nie brakuje mężczyzn, lecz ludzi po 30-tce. A na dodatek Micheal York, Jenny Agutter i Farrah Fawcett.
Ucieczka z Nowego Jorku (Escape from New York, 1981, reż. John Carpenter)
Manhattan zamieniony w więzienie, a Snake Plissken ma uratować prezydenta, którego samolot tam właśnie się rozbił. Stylowe.
Ukryty (The Hidden, 1987, reż. Jack Sholder)
dobry kosmita MacLachlan ugania się po Los Angeles za złym kosmitą. Świetnie nakręcona, nieco zawoalowana satyra na konsumpcjonizm.
Utracona pamięć (2009: Lost Memories, 2002, reż. Si-myung Lee)
Historia alternatywna po koreańsku, czyli Korea nadal pod okupacją Japonii. Efektowne kino akcji.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
V jak vendetta (V for Vendetta, 2005, reż. James McTeigue)
Wizualnie zachwycająca hipoteza na temat sposobów obalenia reżimu, z piękną Natalie Portman w roli głównej.
W ciemność. Star Trek (Star Trek: Into Darnkess, 2013, reż. J.J. Abrams)
Zamiast podążać tam, gdzie nie dotarł żaden „Star Trek”, Abrams zabiera widzów na przetarte szlaki i w swojskie scenerie. W takiej oprawie ciężko jednak mieć mu to za złe.
W drodze na Kasjopeję / Spotkanie na Kasjopei (Moskva-Kassiopeya/ Otroki vo vselennoy , 1973/1974, reż. Richard Viktorov)
Młodzieżowa space opera rodem z ZSRR.
W pułapce czasu (Sengoku jieitai, 1979, reż. Kôsei Saitô)
Oddział współczesnych japońskich żołnierzy przenosi się w czasie do świata samurajów i próbuje sięgnąć po władzę.
Wehikuł czasu (The Time Machine, 1960, reż. George Pal)
Oldschoolowa wizja przyszłości na podstawie Wellsa. Efekty nie powalają, ale sama historia wciąga.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wideodrom (Videodrome, 1983, reż. David Cronenberg)
„– Masz kaca? – Nie, do późna oglądałem telewizję” – rzecz o tym, jak informacja rozbija człowieka.
Wioska przeklętych (Village of the Damned, 1960, reż. Wolf Rilla)
Horror SF o potwornych dzieciach.
Wojna światów (War of the Worlds, 1953, reż. Byron Haskin)
Mars napada! Klasyczna ekranizacja słynnej powieści Herberta George’a Wellsa.
Wyspa doktora Moreau (The Island of Dr. Moreau, 1977, reż. Don Taylor
Bodaj najlepsza z ekranizacji powieści Wellsa o przemianie zwierząt w ludzi. W obsadzie Michael York, Burt Lancaster i Nigel Davenport.
Zemsta kosmosu (The Quatermass Xperiment, 1955, reż. Val Guest)
Pierwszy z kultowego cyklu o dr. Quatermassie – jedyny astronauta, który ocalał po powrocie z kosmosu, zmienia się w monstrum. Niewątpliwy sukces brytyjskiej wytwórni Hammer.
WASZ EKSTRAKT:
80,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Źródło (The Fountain, 2006, Darren Aronofsky)
Wieloznaczne, wielopłaszczyznowe dzieło filozoficzne o życiu i śmierci. Ma zdeklarowanych fanów i zdeklarowanych wrogów.
• • •
Filmy, co do których przynależności gatunkowej mieliśmy duże wątpliwości:
Dzień świstaka (Groundhog Day, 1993, reż. Harold Ramis)
Pętla czasowa, ale raczej słabo naukowo umocowana… Tym niemniej film znakomity.
K-Pax (2001, reż. Iain Softley)
Kosmita czy człowiek? Człowiek! A może jednak kosmita?
Kłopotliwy człowiek (Den brysomme mannen, 2006, reż. Jens Lien)
Bohater przenosi się do świata jakby wprost z katalogów IKEI – ale czym właściwie jest ten świat, rzeczywistością alternatywną czy formą życia po śmierci?
Pi (1998, reż. Darren Aronofsky)
Matematyka to nauka, szukanie kodu do władzy nad światem można podciągnąć pod SF, ale kabała jednak nam nie pasowała..
Pogromcy duchów (Ghostbusters, 1984, reż. Ivan Reitman)
Jest (pseudo)nauka i technika, ale są też niespecjalnie pasujące do SF duchy.
• • •
Poznaj oczywiście też pierwszą setkę naszego zestawienia 100 najlepszych filmów science fiction wszech czasów.
koniec
4 listopada 2013

Komentarze

« 1 2
04 XI 2013   23:06:07

...ani "Gatunku" i "Władców marionetek"? Opublikujcie też trzecią setkę. ;)

05 XI 2013   01:15:08

Kod nieśmiertelnośći jest z 2011 a nie z 2001r

05 XI 2013   06:28:59

Videodrom to jak dla mnie raczej pierwsza setka, a może nawet pięćdziesiątka. Ale cieszę się, że znalazł miejsce na liście. Long live the New Flesh!

05 XI 2013   16:47:42

Ale serio uważacie Existenz za tak słaby film, że nawet w drugiej setce się nie zmieścił? :(

05 XI 2013   18:48:14

ja rozumiem - sa gusta i gustawy - ale że tron nie załapał się do pierwszej setki to już granda O.o
o saturn 3 i farrah fawcett nawet nie wspomnę

10 XII 2013   15:49:40

Zdziwił mnie brak eXistenZ Cronenberga w pierwszej setce. Ale jego brak w drugiej to już duże przeoczenie.

07 IV 2021   13:24:41

Tak tylko poniewczasie napomknę, że "Diuna" dzieje się jak najbardziej w naszej galaktyce.

« 1 2

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.