WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Pociąg do Darjeeling |
Tytuł oryginalny | The Darjeeling Limited |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 1 lutego 2008 |
Reżyseria | Wes Anderson |
Zdjęcia | Robert D. Yeoman |
Scenariusz | Wes Anderson, Roman Coppola, Jason Schwartzman |
Obsada | Owen Wilson, Adrien Brody, Jason Schwartzman, Amara Karan, Wallace Wolodarsky, Irfan Khan, Barbet Schroeder, Camilla Rutherford, Bill Murray, Anjelica Huston, Kumar Pallana, Natalie Portman |
Rok produkcji | 2007 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 91 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat, komedia, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Tydzień z Wesem Andersonem: Pociąg, czyli historia. „Pociąg do Darjeeling”Piąty długi metraż Wesa Andersona nie przynosi chyba nikomu, kto widział którykolwiek z filmów reżysera, wielkich zaskoczeń. Mamy w nim statyczne kadry, prowadzące spojrzenie widza przez przekrój kolejnych pomieszczeń, jakby oglądał wnętrze domku dla lalek. Mamy zwichrowanych, neurotycznych bohaterów. I mamy Owena Wilsona i Jasona Schwartzmana (obaj aktorzy grali kolejno: w sześciu i w pięciu filmach Andersona). Można by zatem przyjąć, że Anderson nie zaskakuje: opowiada prostą historię, osadzając ją w wielobarwnej panoramie Indii. I tyle. Tymczasem jednak, jeśli przyjrzeć się głębiej, film odsłania przed widzem kolejne pokłady znaczeń.
Karolina Ćwiek-RogalskaTydzień z Wesem Andersonem: Pociąg, czyli historia. „Pociąg do Darjeeling”Piąty długi metraż Wesa Andersona nie przynosi chyba nikomu, kto widział którykolwiek z filmów reżysera, wielkich zaskoczeń. Mamy w nim statyczne kadry, prowadzące spojrzenie widza przez przekrój kolejnych pomieszczeń, jakby oglądał wnętrze domku dla lalek. Mamy zwichrowanych, neurotycznych bohaterów. I mamy Owena Wilsona i Jasona Schwartzmana (obaj aktorzy grali kolejno: w sześciu i w pięciu filmach Andersona). Można by zatem przyjąć, że Anderson nie zaskakuje: opowiada prostą historię, osadzając ją w wielobarwnej panoramie Indii. I tyle. Tymczasem jednak, jeśli przyjrzeć się głębiej, film odsłania przed widzem kolejne pokłady znaczeń. Wes Anderson |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Pociąg do Darjeeling |
Tytuł oryginalny | The Darjeeling Limited |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 1 lutego 2008 |
Reżyseria | Wes Anderson |
Zdjęcia | Robert D. Yeoman |
Scenariusz | Wes Anderson, Roman Coppola, Jason Schwartzman |
Obsada | Owen Wilson, Adrien Brody, Jason Schwartzman, Amara Karan, Wallace Wolodarsky, Irfan Khan, Barbet Schroeder, Camilla Rutherford, Bill Murray, Anjelica Huston, Kumar Pallana, Natalie Portman |
Rok produkcji | 2007 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 91 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat, komedia, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Pogoń za marzeniem, czyli „Moonrise Kingdom”
— Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Wszyscy jesteśmy drapieżnikami, czyli „Fantastyczny Pan Lis”
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz
Na tropie rekina tygrysiego, czyli „Podwodne życie ze Stevem Zissou”
— Konrad Wągrowski
Tragikomedie dla dziwaków, czyli „Genialny klan”
— Michał Chaciński
Danie dla smakoszy, czyli „Rushmore”
— Michał Chaciński, Konrad Wągrowski
Przyjaźń nieudaczników, czyli „Trzech facetów z Teksasu”
— Konrad Wągrowski
Krótko o filmach: Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Sierpień 2014 (1)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Robak
Wspomnienie miłości, czyli „Grand Budapest Hotel”
— Karolina Rochnowska
Esensja ogląda: Kwiecień 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Co nam w kinie gra: Grand Budapest Hotel
— Marta Bałaga
Berlinale 2014: Ludzie w hotelu
— Marta Bałaga
Esensja ogląda: Maj 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Kamil Witek
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
3. American Film Festival: Dzień pierwszy
— Kamil Witek
Wszystkie lisy nasze są
— Karol Kućmierz
Teatr mój widzę ogromny
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Oscary 2016: Esensja typuje Oscary 2016
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Kujawski swing
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Wszystko będzie dobrze?
— Karolina Ćwiek-Rogalska
31. Warszawski Festiwal Filmowy: Dzień siódmy
— Karolina Ćwiek-Rogalska
31. Warszawski Festiwal Filmowy: Dzień szósty
— Karolina Ćwiek-Rogalska
31. Warszawski Festiwal Filmowy: Dzień piąty
— Karolina Ćwiek-Rogalska
31. Warszawski Festiwal Filmowy: Dzień trzeci
— Karolina Ćwiek-Rogalska
31. Warszawski Festiwal Filmowy: Dzień drugi
— Karolina Ćwiek-Rogalska
31. Warszawski Festiwal Filmowy: Dzień pierwszy
— Karolina Ćwiek-Rogalska