WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Cykl | Cropp Kultowe |
Miejsce | Katowice |
Od | 16 maja 2014 |
Do | 25 maja 2014 |
WWW | Polska strona |
17. Cropp Kultowe: Dzień 10. Apokalipsa i koniecDziesięć dni mignęło szybko jak błyskawica, a w ciągu tego czasu odbyły się dziesiątki seansów, wydarzeń specjalnych i manifestacji miłości do kina w każdej postaci, a do tego można było oglądać dwie instalacje artystyczne i wziąć udział w jednym, niepowtarzalnym Zombie Walk. Ostatni dzień Kultowych to przede wszystkim pożegnanie z publicznością.
Ewa Drab17. Cropp Kultowe: Dzień 10. Apokalipsa i koniecDziesięć dni mignęło szybko jak błyskawica, a w ciągu tego czasu odbyły się dziesiątki seansów, wydarzeń specjalnych i manifestacji miłości do kina w każdej postaci, a do tego można było oglądać dwie instalacje artystyczne i wziąć udział w jednym, niepowtarzalnym Zombie Walk. Ostatni dzień Kultowych to przede wszystkim pożegnanie z publicznością. ‹17. Cropp Kultowe›
Festiwal po raz kolejny zaskoczył w tym roku niezwykłymi pomysłami tego, jak obcować z kinem i jak się nim cieszyć. Zniknęły Najgorsze Filmy Świata, ale w zastępstwie na posterunku pojawił się Ed Wood, jak i konkurencyjny pokaz „The Room” Tommy’ego Wiseau, który złym filmom przydaje dodatkowego znaczenia. Pojawiła się również okazja, żeby obejrzeć kilka perełek kina klasy B, na przykład „Coffy” Jacka Hilla, wyposażoną w przysparzającą bólów brzucha od śmiechu oprawę lektorską. W ramach festiwalu zadebiutowały Najlepsze Filmy Świata – nieoczywiste, ambiwalentne, kontrowersyjne. W cyklu pojawiły się takie filmy jak „Crash” Davida Cronenberga, „Dziwolągi” Teda Browninga lub „Podglądacz” Michaela Powella. Chociaż z tymi obrazami wielu mogło nie być zaznajomionymi, to raczej większość zainteresowanych słyszała o propozycjach sekcji Hit, wśród których znalazły się wiecznie zajmujące: „Szczęki”, „Taksówkarz” lub „Podziemny krąg”. Oczekiwania publiczności spełniły się wraz z cyklem poświęconym filmom studia Ghibli – to właśnie widzowie sugerowali, że animowane dzieła Hayao Miyazakiego powinny znaleźć się w programie. W programie musiały się także znaleźć sekcje Kino Samochodowe i Kino Dzielnicowe, ale niestety to drugie zostało przeniesione na czerwiec ze względu na kapryśne warunki pogodowe na początku imprezy. Kino Samochodowe natomiast przeniosło publiczność na chwilę do Stanów Zjednoczonych. Wielkim wydarzeniem należy również uznać film otwarcia, ponieważ po raz pierwszy premierowa superprodukcja rozpoczynała Kultowe. „Godzilla” Garetha Edwardsa z pewnością jednak wpisała się w zasady rządzące kinem kultowym. Ostatnim wartym wspomnienia elementem pozostaje motyw przewodni festiwalu. Żywe trupy opanowały miasto w przenośni i dosłownie, a to dzięki filmom z motywem umarlaków, jak i dzięki przemarszowi zombie przez centrum Katowic w ramach Zombie Walk. Ostatniego dnia imprezy organizatorzy pożegnali się z widzami w tradycyjnym stylu, to znaczy tak jak to było w ubiegłym roku za pomocą pokazów klasyki polskiej komedii na ulicy Mariackiej – „Rejsu” Marka Piwowskiego i „Hydrozagadki” Andrzeja Kondratiuka. Nieco wcześniej można było oglądać również klasyk Mike’a Nicholsa „Absolwent” z Dustinem Hoffmanem w roli głównej. Niewątpliwie, film o zmianach i dojrzewaniu idealnie pasuje na zwieńczenie cały czas rozwijającej się i zaskakującej imprezy pokroju festiwalu Cropp Kultowe. 26 maja 2014 |
Dziesięć miesięcy po „Końcu gry” Hans Kloss powrócił do Teatru Sensacji. Od października 1966 roku rozpoczęto (comiesięczną) emisję pięciu kolejnych odcinków „Stawki większej niż życie”. Na pierwszy ogień poszedł – ponownie wyreżyserowany przez Andrzeja Konica – „Czarny wilk von Hubertus”, czyli opowieść o tym jak J-23 stara się zlikwidować działający w okolicach Elbląga oddział Werwolfu.
więcej »Wyroby rodzimych browarów trafiają na półki również zagranicznych marketów, ale nie jest wcale tak prosto się o tym przekonać.
więcej »Wielbiciele Hansa Klossa mogli w czwartkowy wieczór 16 grudnia 1965 roku poczuć wielki smutek. W ramach Teatru Sensacji wyemitowano bowiem „Koniec gry”, spektakl zapowiadany jako ostatni odcinek „Stawki większej niż życie”. Jak się niespełna rok później okazało, wcale tak nie było. J-23 powrócił na „mały ekran”. Mimo że jego pierwsze rozstanie z widzami nie należało do szczególnie spektakularnych.
więcej »Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz
Panika na planie
— Jarosław Loretz
Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz
17. Cropp Kultowe: Dzień 9. Popołudnie żywych trupów
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 8. Zabawa o smaku kawy
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 7. Sensacją człowiek żyje
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 6. Potwory z tej ziemi
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 5. Kawa i kosmos(y)
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 4. Dyktat ciała
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 3. Taksówką po Manhattanie
— Ewa Drab
Dzień 9. Popołudnie żywych trupów
— Ewa Drab
Dzień 8. Zabawa o smaku kawy
— Ewa Drab
Dzień 7. Sensacją człowiek żyje
— Ewa Drab
Dzień 6. Potwory z tej ziemi
— Ewa Drab
Dzień 5. Kawa i kosmos(y)
— Ewa Drab
Dzień 4. Dyktat ciała
— Ewa Drab
Dzień 3. Taksówką po Manhattanie
— Ewa Drab
Dzień 2. W krainie oszustów
— Ewa Drab
Dzień 1. Potworna piękność
— Ewa Drab
Od jaszczura po zombie
— Ewa Drab
Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab
Samochody (nie) latają
— Ewa Drab
Kreacja automatyczna
— Ewa Drab
Prezenty świąteczne 2014: Gry wideo pod choinkę
— Ewa Drab
PR rządzi światem
— Ewa Drab
(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab
Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna
Esensja ogląda: Marzec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Konrad Wągrowski
„Zniewolony”, „Grawitacja” i hitowe zdjęcie. Esensja komentuje Oscary
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski