Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
60,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Maj 2015

Esensja.pl
Esensja.pl
Maj pełen kinowych potencjalnych blockbusterów: nowi „Avengers”, nowy „Mad Max”, ale także ambitniejsze propozycje: nagrodzone w Berlinie „Taxi” i oscarowy dokument „CitizenFour”.

Esensja

Do kina marsz: Maj 2015

Maj pełen kinowych potencjalnych blockbusterów: nowi „Avengers”, nowy „Mad Max”, ale także ambitniejsze propozycje: nagrodzone w Berlinie „Taxi” i oscarowy dokument „CitizenFour”.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt.

Zobaczcie komplet zapowiedzi kinowych na maj w Kulturowskazie.

Zobaczcie komplet zapowiedzi DVD i BR na maj w Kulturowskazie.

Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
60,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Avengers: Czas Ultrona
(2015, reż. Joss Whedon)
Kontynuacja „Avengers”, zbiorowego superbohaterskiego filmu Marvela, to niewątpliwie jedna z najgorętszych premier roku, zwłaszcza dla miłośników kinowych komiksów i talentów Jossa Whedona. Wieść niesie, że w sequelu jest mroczniej, poważniej i hałaśliwiej, ale nie brakuje tego, co fanów bawi najbardziej, to znaczy iskrzenia w relacjach między herosami, mrugnięć okiem do widza i humoru. Na ekranie pojawiają się również nowe postaci: czarny charakter Ultron i rodzeństwo Quicksilver i Scarlet Witch. Po nowych „Avengersach” można spodziewać się, jednym słowem, spektakularnego blockbustera z wyrazistymi bohaterami i wielu powodów do ekscytacji dla wielbicieli uniwersum Marvela.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Drugi Hotel Marigold
(2015, reż. John Madden)
Niech będzie, że „Hotel Marigold” nie był wybitnym, a nawet odkrywczym filmem, ale w błyskotliwy sposób wykorzystywał potencjał wielkich, zwłaszcza brytyjskich, gwiazd kina po sześćdziesiątce, jednocześnie wprowadzając publiczność w dobry nastrój i pokazując starość w jasnych barwach. „Drugi Hotel Marigold” może okazać się niepotrzebną kontynuacją, ale wiele można znieść, żeby ponownie móc podziwiać razem na ekranie Judi Dench, Maggie Smith, Billy’ego Nigha i – nowość! – Richarda Gere’a i Davida Straithairna. Poza tym, wygląda na to, że pozytywna energia oryginału znów zostanie dostarczona przez twórców w dawkach terapeutycznych.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Sekrety morza
(2014, reż. Tomm Moore)
Nominowana do tegorocznego Oscara animacja twórców „Sekretu księgi z Kells”. Dziewczynka o imieniu Sirsza obchodzi swoje 6 urodziny. Starszy brat jej dokucza, tata jest zatopiony w myślach, a mamy nie ma z nimi od dawna. Na domiar wszystkiego przyjeżdża zrzędząca babcia, która zamierza zabrać rodzeństwo do dużego miasta, które uważa za bardziej odpowiednie miejsce dla nich do życia. Po nieudanym przyjęciu Sirsza podkrada bratu muszlę, którą dostał kiedyś od mamy, i zaczyna na niej grać. Muzyka prowadzi ją do skrzyni, w której znajduje niezwykły płaszcz… Z pewnością jedna z ciekawszych animacji dla dzieci w ostatnim czasie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Citizenfour
(2014, reż. Laura Poitras)
Laureat Oscara w kategorii pełnometrażowego dokumentu: pozycja obowiązkowa dla tych, którym tematyka praw obywatelskich i prywatności leży na sercu – a także dla tych, którzy lubią klimaty rodem z powieści Johna Le Carrégo. Reżyserka Laura Poitras jest jedną z kilku osób, z którymi Edward Snowden skontaktował się przed ujawnieniem swoich rewelacji o skali inwigilacji prowadzonej przez amerykańską Agencję Bezpieczeństwa Narodowego (NSA). Jej film – wyprodukowany przez Stevena Soderbergha – opowiada zarówno o nadużyciach władzy, jak i o człowieku, który ujawniając bezprawie, stał się wrogiem rządu USA.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pitch Perfect 2
(2015, reż. Elizabeth Banks)
Chyba nikt nie spodziewał się, że pierwsza część „Pitch Perfect” okaże się takim przebojem – w Polsce nie pomyślano nawet o jej kinowej dystrybucji! Na szczęście w przypadku sequela nie powtórzono błędu i również na ekranach polskich kin rozśpiewane dziewczyny z zespołu The Bellas spróbują tchnąć życie w komediowe schematy i obśmiać stereotypy. Zapowiada się sporo zabawy, dużo śpiewania i ani grama pretensji (a obcowanie z talentem aktorskim i wokalnym Anny Kendrick to zawsze przyjemność).
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dziennik panny służącej
(2015, reż. Benoît Jacquot)
Jacquot nie jako pierwszy zabrał się za ekranizację powieści Octave’a Mirbeau z 1900 roku. Najsłynniejsza wizja losów pokojówki Celestyny ukazał w 1964 roku nie kto inny, tylko Luis Buñuel. Chociaż dzieła Jacquot oceniane są różnie – reżyser poróżnił krytyków i widzów filmem o Marii Antoninie „Adieux à la reine” i mocno rozczarował dramatem obyczajowym „3 serca” – to nowe oblicza „Dzienników panny służącej” wydają się godne uwagi przede wszystkim ze względu na odtwórczynię głównej roli, znaną z „Życia Adeli” i amerykańskich występów drugoplanowych w „Mission Impossible IV” czy u Woody’ego Allena, utalentowaną Léę Seydoux.
WASZ EKSTRAKT:
60,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Mad Max: Na drodze gniewu
(2015, reż. George Miller)
Po 30 latach od ostatniego pojawienia się Szalonego Maksa na ekranie (w niezbyt udanej co prawda „Kopule Gromu”) bohater spustoszonego świata powraca! Mela Gibsona w tytułowej roli zastąpi Tom Hardy, a film ma zaprezentować najlepsza wersję tego, do czego przyzwyczaiły nas poprzednie części (zwłaszcza znakomita „dwójka”) – brutalne kino akcji w postapokaliptycznej przyszłości. „Fury Road” nie jest rebootem ani prequelem, jak wstępnie zapowiadano – to kontynuacja wydarzeń z trzech wcześniejszych filmów. Aha – nie ma się co obawiać o dominację CGI – kaskaderka i efekty specjalne podobno w większości były wykonane w klasycznej formie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Taxi
(2015, reż. Jafar Panahi)
Złoty Niedźwiedź na ostatnim festiwalu w Berlinie. Nietypowa opowieść stworzona przez reżysera, któremu rząd irański zakazał kręcenia filmów. Jafar Panahi jeździ rozklekotaną taksówką po Teheranie ukradkiem filmując swoich pasażerów. W jego samochodzie pojawia się między innymi zawstydzona stanem jego samochodu siostrzenica, wygadana nauczycielka, wiozące złote rybki rozhisteryzowane starsze panie i sprytny cwaniaczek z torbą wypełnioną pirackimi DVD, który od razu stara się namówić reżysera na to, by zostali wspólnikami. W ten sposób Panahi tworzy pełen przekrój społeczeństwa Iranu. „Nie pozwalając na to, by stłamszono jego ducha, nie pozwalając, by przepełniły go złość i frustracja, Jafar Panahi stworzył list miłosny do kina. Jego film przepełnia miłość do sztuki, jego społeczności, kraju i widowni” – tak jury uzasadniało nagrodę w Berlinie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kraina Jutra
(2015, reż. Brad Bird)
„Tomorrowland” to familijna przygodówka oparta na jednym z parków Disneya w reżyserii Brada Birda. Zapowiada się efektowne kino przygodowe dla młodego widza, jak wiemy takie dzieła raz odnoszą sukces, raz kończą się klapą… Co zwraca uwagę, to obecność w obsadzie George’a Clooneya i Gregory’ego House’a… znaczy Hugh Lauriego.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Rozumiemy się bez słów
(2014, reż. Eric Lartigau)
Kolejny przebój z Francji nie tylko zebrał w ojczyźnie niezwykle liczną publiczność, lecz również zdobył bardzo pozytywne recenzje krytyków i uznanie widzów. Kamera rejestruje losy rodziny Bélier. Paradoksalnie, główna bohaterka, córka głuchoniemych rodziców, okazuje się talentem wokalnym i zostaje zaproszona do Paryża na studia muzyczne. Balansując między komedią a filmem obyczajowym i dramatem, Eric Lartigau koncentruje się na pokazaniu relacji rodzinnych. Ciekawostkę natomiast stanowi występująca w jednej z głównych ról Louane Emera, debiutująca aktorka i piosenkarka, która za kreację w „Rozumiemy się bez słów” otrzymała prestiżowego Cezara.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Whiplash
(2014, reż. Damien Chazelle)
Nominowany do Oscara przebój kina niezależnego – opowieść o młodym perkusiście, jego sadystycznym nauczycielu i metodach kreowania geniuszy. Dzieło tyleż intrygujące co kontrowersyjne, z pewnością warto się z nim zapoznać, jeśli przeoczyliście je w kinach.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wielka Szóstka 3D
(2014, reż. Don Hall, Chris Williams)
Laureat ostatniego Oscara w kategorii pełnometrażowego kina animowanego (pod nieobecność „Lego Movie”). SF i kino superbohaterskie w intrygującej japońsko-amerykańskiej scenerii San Fransokyo. Warto obejrzeć i na małym ekranie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pingwiny z Madagaskaru
(2014, reż. Eric Darnell, Simon J. Smith)
Skipper, Kowalski, Rico i Szeregowy w pełnometrażowej wersji swych przygód. Film fabularnie trochę jak serial, warto więc oglądać na małym ekranie. Z pewnością zabawniejszy od ostatnich części „Madagaskaru”, który przecież po raz pierwszy pokazał nam pingwinią ekipę. A dla sceny chrupania zawsze warto…
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Mad Max 1-3, Kolekcja 3 filmów
(1979, reż. George Miller)
Kinowa premiera kontynuacji cyklu czyli „Fury Road” doskonałą okazją, by przypomnieć klasyczną trylogię o Wojowniku Szos. Zwłaszcza, że przynajmniej część pierwsza i druga naprawdę warta uwagi, a ta druga stworzyła schematy całego kina postapokaliptycznego, z których kino korzysta do dziś.
koniec
30 kwietnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja

10 najlepszych filmów science fiction XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Płyty DVD i Blu-Ray
— Esensja

Oscary 2016: Dziennikarze, rodzice, frankowicze, kinomani
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Oscary 2016: Ranking filmów nominowanych do Oscara
— Esensja

Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

50 najlepszych filmów 2015 roku
— Esensja

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Zaufaj indonezyjskiej smoczycy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Krótko o filmach: Iniemamocni 2
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

O półbogu, który chciał mieć szacun na dzielni
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

CamerImage 2016: Wypijmy za marzycieli!
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Jedyneczka!
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Styczeń 2015 (1)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Męskie granie
— Jarosław Robak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.