Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Luty 2016

Esensja.pl
Esensja.pl
Luty miesiącem Oscarów – na ekranach kin zobaczymy kolejne dwa nominowane filmy do głównej nagrody – „Spotlight” i „Pokój”, a oprócz tego nowy film braci Coen i głośny „Lobster” Yorgosa Lanthimosa. Będzie się działo.

Esensja

Do kina marsz: Luty 2016

Luty miesiącem Oscarów – na ekranach kin zobaczymy kolejne dwa nominowane filmy do głównej nagrody – „Spotlight” i „Pokój”, a oprócz tego nowy film braci Coen i głośny „Lobster” Yorgosa Lanthimosa. Będzie się działo.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Spotlight
(2015, reż. Thomas McCarthy)
Wyreżyserowana przez Thomasa McCarthy′ego (autora „Dróżnika”) produkcja opowiada o dziennikarzach Boston Globe, którzy w 2002 roku nagłośnili aferę pedofilską w amerykańskim kościele katolickim. Film zbiera świetne recenzje (93/100 w serwisie Metacritic, 96% na rottentomatoes) i niekiedy bywa porównywany do „Wszystkich ludzi prezydenta”, chwalona jest zwłaszcza znakomita obsada (m. in. Michael Keaton, Rachel McAdams i Mark Ruffalo). Jeśli Amerykańska Akademia Filmowa znudziła się już nadęciem i pretensjami do wielkości Alejandro Gonzaleza Inarritu, kto wie, czy to „Spotlight” nie jest tą produkcją, do której trafi Oscar za najlepszy film.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Oddychaj
(2014, reż. Mélanie Laurent)
Ze sporym poślizgiem trafia do naszych kin francuskie „Oddychaj” z 2014 roku, drugi pełnometrażowy film autorstwa Melanie Laurent. Okazuje się, że pamiętna Shoshanna z „Bękartów wojny” równie znakomicie radzi sobie też po drugiej stronie kamery – jej film o skomplikowanej relacji dwóch nastolatek, oczarowaniu, manipulacji i utracie złudzeń, był chwalony przez krytykę za empatię, dojrzałą reżyserię i znakomite aktorstwo odtwóczyń głównych ról. Może nie jest to rzecz formatu „Życia Adeli”, ale porównania z dziełem Kechiche′a nie są tak zupełnie bezzasadne.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Deadpool
(2016, reż. Tim Miller)
Kolejny filmowy Marvel, kolejny bohater komiksowy Marvela na srebrnym ekranie. Tym razem przychodzi czas na Deadpoola (w roli głównej Ryan Reynolds), bohatera o nadzwyczajnych umiejętnościach uzdrawiania samego siebie i o specyficznym poczuciu humoru. Zwiastuny sugerują zabawę superbohaterskim mitem, na co też, szczerze powiedziawszy, liczymy.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ave, Cezar!
(2016, reż. Ethan Coen, Joel Coen)
Po trzech ostatnich znakomitych, poważniejszych, wielokrotnie nagradzanych filmach – „Poważnym człowieku”, „Prawdziwym męstwie” i „Co jest grane, Davis?” – bracia Coen powracają do lżejszego repertuaru. „Ave, Cezar” to komedia o kulisach przemysłu filmowego lat 50. w doborowej obsadzie (z Georgem Clooneyem, Tildą Swinton, Scarlett Johansson, Ralphem Fiennesem, Joshem Brolinem, Frances MacDormand i Jonahem Hillem). Zakładamy, że wielbiciele mroczniejszych fabuł braci Coen mogą nie być w pełni usatysfakcjonowani, ale wszyscy, którzy dobrze bawili się na „Tajne przez poufne” i tym razem będą zadowoleni.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Brooklyn
(2015, reż. John Crowley)
Ekranizacja nominowanej do nagrody Bookera powieści Colm Tóibína, jednego z najważniejszych współczesnych irlandzkich pisarzy. Chodzą słuchy, że wyjątkowo udana – i że trzy oscarowe szanse (w tym w kategorii najlepszy film) to wcale nie przypadek. Rzecz opowiada o Ellis (Saoirse Ronan – też z nominacją), dziewczynie z irlandzkiego miasteczka, która staje przed szansą wyjazdu do Ameryki. Na miejscu znajduje pracę, poznaje też czarującego hydraulika (Emory Cohen porównywany niekiedy do Marlona Brando w „Tramwaju zwanym pożądaniem”) – i gdy wszystko wydaje się układać, bohaterka musi powrócić w rodzinne strony, gdzie w jej życiu pojawia się kolejny mężczyzna. Brzmi jak ckliwa telenowela? Może, ale zagraniczni recenzenci dopatrują się w „Brooklynie” psychologicznych subtelności i wiarygodnego portretu lat 50. XX wieku – podkreślają też znakomite aktorstwo Ronan. Propozycja nie tylko dla wielbicieli melodramatu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Grimsby
(2016, reż. Louis Leterrier)
Ostatnio nie narzekamy na brak komedii szpiegowskich. Ostatni rok uraczył nas „Kingsmanem”, „Agentką”, „Mission Impossible” i „Kryptonimem U.N.C.L.E.”, ten roku rozpoczyna się od „Grimsby’ego”. Co zwraca uwagę? Niewątpliwie fakt, że jest to film według scenariusza Sachy Barona Cohena, czyli filmowego Borata, Brüno i Alego G, a sam komik gra w filmie jednego z tytułowych bohaterów.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Lobster
(2015, reż. Yorgos Lanthimos)
Bohaterowie filmu są resocjalizowani w tajemniczym ośrodku, ich zadaniem jest stworzenie udanego związku, jeśli się to nie uda – zostaną na zawsze zmienieni w zwierzę. W ramach zachęty zacytujemy naszego recenzenta: „Filmy Giorgosa Lathimosa to męczarnia. Poproszę jeszcze raz.” Po „Kle” i „Alpach” kolejne dziwne, alegoryczne, sugestywne i niepokojące dzieło greckiego reżysera, tym razem w międzynarodowej obsadzie z Collinem Farellem i Rachel Weisz w rolach głównych. „Lobster” (czyli oczywiście homar) był wydarzeniem zeszłorocznych Nowych Horyzontów, zdobył niemało grono fanów, do kin miał trafić już w listopadzie, ale ostatecznie będziemy mogli to dzieło w lutym. Dobre i to.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pokój
(2015, reż. Lenny Abrahamson)
Niezależny przebój od Lenny′ego Abrahamsona, jednego z najciekawszych irlandzkich reżyserów (dwa lata temu mogliśmy oglądać w Polsce jego „Franka” z Fassbenderem). Film jest adaptacją wydanej też w Polsce powieści Emmy Donoghue opowiadającej o pięcioletnim chłopcu od urodzenia więzionym wraz z matką w tytułowym pokoju. Rzecz brzmi niemal jak sprawa Josefa Fritzla, ale Abrahamson, zamiast „po austriacku”, w stylu Ulricha Seidla, prać brudy i ujawniać potworności, do jakich zdolny jest człowiek, nakręcił rzecz o determinacji, miłości i trudnej wolności. Chyba z niezłym skutkiem, skoro film dostał aż cztery oscarowe nominacje – i to nie byle jakie, bo za film, reżyserię, aktorkę pierwszoplanową i scenariusz adaptowany.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pierwsza z trzech części karkołomnego przedsięwzięcia reżysera Miguela Gomesa. Twórca „Tabu”, które kilka lat temu mogliśmy oglądać na polskich ekranach, postanowił opowiedzieć o obliczach portugalskiego kryzysu ekonomicznego łącząc elementy reportażu i baśni, nawiązując do struktury „Baśni z tysiąca i jednej nocy”. Z pierwszej odsłony tryptyku dowiecie się między innymi, na ile wielkość erekcji wpływa na politykę Banku Światowego, Międzynarodowego Funduszu Walutowego oraz Komisji Europejskiej albo dlaczego warto wsłuchiwać się w pianie koguta. Nawet jeśli filmowej Szeherezadzie chwilami zdarza się przynudzać – warto jej posłuchać.
koniec
31 stycznia 2016

Komentarze

01 II 2016   05:41:23

Sasza Baron Cohen, to komiks?
Naprawdę?

01 II 2016   09:03:24

Zwiastuny sugerują zabawę superbohaterkim mitem

czyli filmowego Borata, Brüno i Alego G, a sam komiks

01 II 2016   13:06:19

Sacha Baron Cohen to człowiek wielu talentów i głęboko wierzymy, że może być również komiksem. Dzięki, poprawiliśmy.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Listopad 2017 (2)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Porażki i sukcesy 2016, czyli filmowe podsumowanie roku
— Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Prezenty świąteczne 2016: Płyty DVD i Blu-Ray
— Esensja

Do kina marsz: Czerwiec 2016
— Esensja

Najlepsze filmy I kwartału 2016
— Esensja

Esensja ogląda: Marzec 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Nie przegap: Luty 2016
— Esensja

Esensja ogląda: Luty 2016
— Sebastian Chosiński, Marcin Mroziuk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Oscary 2016: Dziennikarze, rodzice, frankowicze, kinomani
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Żmije
— Jarosław Robak

6. Konkurs na Recenzję Filmową: Tragedia bez katharsis
— Dariusz Kankowski

NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek

Esensja ogląda: Listopad 2017 (2)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom”
— Gabriel Krawczyk

U progu sławy
— Jarosław Robak

Oswajanie melancholii
— Grzegorz Fortuna

Esensja ogląda: Styczeń 2014 (1)
— Gabriel Krawczyk, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Listopad 2013 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady

Esensja ogląda: Lipiec 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.