Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Luty 2017

Esensja.pl
Esensja.pl
Prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem zapowiedzi filmowe na luty 2017.

Esensja

Do kina marsz: Luty 2017

Prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem zapowiedzi filmowe na luty 2017.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Lego Batman: Film
(2017, reż. Chris McKay)
„Lego Przygoda” został bardzo pozytywnie przyjęty zarówno przez krytyków jaki i widzów. Połączenie takich elementów popkultury jak film, komiks i kultowe klocki dało piorunujący efekt. Warner idzie za ciosem. Batman już odegrał istotną rolę w filmie z 2014 roku, teraz wysuwa się na pierwszy plan. Wygląda na to, że tym razem dostaniemy historię inspirowaną elementami doskonale znanymi z przygód Mrocznego Rycerza. Rzecz dzieje się w Gotham, głównym oponentem będzie Joker. Ale jeśli wszystko zostanie podane w stylu podobnym do „Lego przygody” to zabawa będzie przednia.
Jackie
(2016, reż. Pablo Larraín)
McImperium
(2016, reż. John Lee Hancock)
Cmentarz wspaniałości
(2015, reż. Apichatpong Weerasethakul)
John Wick 2
(2017, reż. Chad Stahelski)
To tylko koniec świata
(2016, reż. Xavier Dolan)
Milczenie
(2016, reż. Martin Scorsese)
Moonlight
(2016, reż. Barry Jenkins)
Praktykant
(2016, reż. Junfeng Boo)
Ukryte działania
(2016, reż. Theodore Melfi)
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Bridget Jones 3
(2016, reż. Sharon Maguire)
Pisaliśmy o filmie przy okazji premiery kinowej: „Trójka bohaterów jest sympatyczna (dzielnie partneruje im Emma Thompson w roli lekarki), dialogi, jak przystało na brytyjską komedię, są na wysokim poziomie, humor niezłej próby, a widz daje się wciągnąć w kryminalną bez mała zagadkę – kto jest ojcem. Co ważniejsze chyba, twórcy zdecydowali się jednak dać Bridget dorosnąć – bohaterka nie jest tak rozczulająco (bądź irytująco – co kto woli) infantylna, jak w poprzednich częściach, co z pewnością wychodzi filmowi na dobre.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Doktor Żywago
(1965, reż. David Lean)
Najsłynniejsza ekranizacja głośnej powieści Borysa PasternakDa. zieło angielskiego reżysera może momentami drażnić sztucznością w odwzorowaniu rosyjskich realiów, jednocześnie jednak zachwyca rozmachem i fabułą. Czapki z głów! A Omar Sharif to najbardziej rosyjski Egipcjanin w historii kina.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Egzorcysta
(1973, reż. William Friedkin)
„Egzorcysta”, podobnie jak „Lśnienie”, to przede wszystkim opasły katalog wstrząsających scen, które ustawiły poprzeczkę tak wysoko, że do dziś żaden reżyser nie może do niej doskoczyć. Choćby pierwotnie usunięta z filmu scena pajęczego spaceru Regan – trwa zaledwie kilka sekund a robi wrażenie jakiego nie udało się powtórzyć żadnemu ze spektakularnych zejść po schodach powyginanych zjaw w azjatyckich horrorach.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Przyjaźń czy kochanie?
(2016, reż. Whit Stillman)
Pisaliśmy o filmie: „Reżyser nie wytacza tu jednak ciężkich dział przeciw konserwatywnej opresji – pełna humoru i nakreślonych grubszą kreską postaci »Przyjaźń czy kochanie« to przede wszystkim lekka, czarująca farsa o intrygach, namiętnościach i ironii losu. Ze zgrabnym scenariuszem i świetną obsadą, która przerzuca się dialogami tak naturalnie, jakby angielszczyzna powieści Austen była ich codziennym językiem.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ostatnia Rodzina
(2016, reż. Jan P. Matuszyński)
Jeden z najgłośniejszych filmów minionego roku. Pisaliśmy o nim: „nieobecne. Scenarzysta Robert Bolesto »wypreparował« Beksińskich z epok, w jakich żyli. Ba! można wręcz odnieść wrażenie, że najmniej interesuje go właśnie to, jak żyli, a dużo bardziej, jak umierali. Ale przez to podkreślone umieranie »Ostatnia Rodzina« staje się filmem o absurdzie naszej ziemskiej egzystencji i próbach radzenie sobie z nim – czasem próbach rozpaczliwych (Tomek), czasem przemyślanych (Zdzisław), w gruncie rzeczy jednak skazanych nieuchronnie na klęskę.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pedro Almodóvar – Kolekcja biała
(reż. Pedro Almodóvar)
W lutym na pólki sklepów trafią dwie kolekcje filmów Pedro Almodóvara, a w każdej z nich znajdziemy pięć filmów. Kolekcja biała to „Prawo pożądania”, „Porozmawiaj z nią”, „Kwiat mego sekretu”, „Pośród ciemności” i „Przerwane objęcia”; polecamy w szczególności „Porozmawiaj z nią”. Kolekcja czarna to „Złe wychowanie”, „Kika”, „Drżące ciało”, „Kobiety na skraju załamania nerwowego” i „Czym sobie na to wszystko zasłużyłam?”; najbardziej podoba nam się z tego „Kobiety na skraju załamania nerwowego”, choć „Drżące ciało” też jest warte uwagi.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Osobliwy dom pani Peregrine (3D)
(2016, reż. Tim Burton)
Pisaliśmy o filmie: „Podsumowanie »Osobliwego domu…« mianem »gotyckich X-Menów« lub »miksu X-Menów z Harrym Potterem« byłoby skądinąd zasadne, ale zarazem spłyciłoby wartość filmu. Burton wchodzi bowiem w swoistą polemikę ze sztandarowym dziełem Marvela. U niego młodzi mutanci nie chronią świata, lecz odwrotnie – są chronieni przed światem. Pani Peregrine trzyma podopiecznych w pętli czasowej rodem z »Dnia świstaka«, na pierwszy rzut oka nużącej dla zainteresowanych, niemniej nawet nieskończona powtarzalność każdej doby wypada utopijnie w porównaniu ze złem świata zewnętrznego. Bezpieczny schemat wygrywa z nieprzewidywalnym okrucieństwem. Dzieciństwo i okres dojrzewania to czas niewinności, nie walki, zdaje się mówić Burton. Ta ostatnia powinna być ostatecznością.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Siedmiu wspaniałych (4K)
(2016, reż. Antoine Fuqua)
Pisaliśmy o filmie: „Na szczęście film jest także całkiem przyzwoicie zrobiony. Zbieranie ekipy jest przeprowadzone sprawnie i z oczekiwanym humorem, pierwsze starcie podnosi napięcie, a finałowa bitwa jest długa, efektowna, dobrze rozplanowana i przejrzysta. Co więcej – spodziewając się ilu Wspaniałych poniesie śmierć (w końcu wiemy jak to wyglądało w wersji Sturgesa), wcale nie jest takie łatwe wytypowanie tych, którym się nie uda. Mamy oczywiście też zestaw klisz i oczywistości, ale w sumie nie przeszkadzają one w niezłej zabawie.”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ja, Daniel Blake
(2016, reż. Ken Loach)
Pisaliśmy o filmie: „Pętla niedorzeczności na linii obywatel-państwo, w jaką wpada tytułowy Daniel, sprawia, że »Ja, Daniel Blake« pasuje świetnie do biurokratycznej rzeczywistości pod większością szerokości geograficznych. Dlatego gdy Daniel pisze sprayem na murze państwowego budynku swój desperacki manifest, niemal każdy widz podpisze się pod nim z przyjemnością. Biurokracja bowiem w oku Loacha to cicha zbrodnia, która przez lata pochłonęła więcej ofiar niż niejedna wojna.”
koniec
1 lutego 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

Esensja ogląda: Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady

50 najlepszych filmów 2017 roku
— Esensja

Prezenty świąteczne 2017: Film
— Esensja

Do kina marsz: Grudzień 2017
— Esensja

Esensja ogląda: Lipiec 2017
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Do kina marsz: Czerwiec 2017
— Esensja

Oscars 2017 so Sundance
— Wojciech Lewandowski

Wielkopostne podpłomyki
— Wojciech Lewandowski

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.