Do kina marsz: Luty 2017Prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem zapowiedzi filmowe na luty 2017.
EsensjaDo kina marsz: Luty 2017Prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem zapowiedzi filmowe na luty 2017. Marsz do kina „Lego Przygoda” został bardzo pozytywnie przyjęty zarówno przez krytyków jaki i widzów. Połączenie takich elementów popkultury jak film, komiks i kultowe klocki dało piorunujący efekt. Warner idzie za ciosem. Batman już odegrał istotną rolę w filmie z 2014 roku, teraz wysuwa się na pierwszy plan. Wygląda na to, że tym razem dostaniemy historię inspirowaną elementami doskonale znanymi z przygód Mrocznego Rycerza. Rzecz dzieje się w Gotham, głównym oponentem będzie Joker. Ale jeśli wszystko zostanie podane w stylu podobnym do „Lego przygody” to zabawa będzie przednia. Jackie (2016, reż. Pablo Larraín) McImperium (2016, reż. John Lee Hancock) Cmentarz wspaniałości (2015, reż. Apichatpong Weerasethakul) John Wick 2 (2017, reż. Chad Stahelski) To tylko koniec świata (2016, reż. Xavier Dolan) Milczenie (2016, reż. Martin Scorsese) Moonlight (2016, reż. Barry Jenkins) Praktykant (2016, reż. Junfeng Boo) Ukryte działania (2016, reż. Theodore Melfi) Marsz do… kina domowego Pisaliśmy o filmie przy okazji premiery kinowej: „Trójka bohaterów jest sympatyczna (dzielnie partneruje im Emma Thompson w roli lekarki), dialogi, jak przystało na brytyjską komedię, są na wysokim poziomie, humor niezłej próby, a widz daje się wciągnąć w kryminalną bez mała zagadkę – kto jest ojcem. Co ważniejsze chyba, twórcy zdecydowali się jednak dać Bridget dorosnąć – bohaterka nie jest tak rozczulająco (bądź irytująco – co kto woli) infantylna, jak w poprzednich częściach, co z pewnością wychodzi filmowi na dobre.” Najsłynniejsza ekranizacja głośnej powieści Borysa PasternakDa. zieło angielskiego reżysera może momentami drażnić sztucznością w odwzorowaniu rosyjskich realiów, jednocześnie jednak zachwyca rozmachem i fabułą. Czapki z głów! A Omar Sharif to najbardziej rosyjski Egipcjanin w historii kina. „Egzorcysta”, podobnie jak „Lśnienie”, to przede wszystkim opasły katalog wstrząsających scen, które ustawiły poprzeczkę tak wysoko, że do dziś żaden reżyser nie może do niej doskoczyć. Choćby pierwotnie usunięta z filmu scena pajęczego spaceru Regan – trwa zaledwie kilka sekund a robi wrażenie jakiego nie udało się powtórzyć żadnemu ze spektakularnych zejść po schodach powyginanych zjaw w azjatyckich horrorach. Pisaliśmy o filmie: „Reżyser nie wytacza tu jednak ciężkich dział przeciw konserwatywnej opresji – pełna humoru i nakreślonych grubszą kreską postaci »Przyjaźń czy kochanie« to przede wszystkim lekka, czarująca farsa o intrygach, namiętnościach i ironii losu. Ze zgrabnym scenariuszem i świetną obsadą, która przerzuca się dialogami tak naturalnie, jakby angielszczyzna powieści Austen była ich codziennym językiem.” Jeden z najgłośniejszych filmów minionego roku. Pisaliśmy o nim: „nieobecne. Scenarzysta Robert Bolesto »wypreparował« Beksińskich z epok, w jakich żyli. Ba! można wręcz odnieść wrażenie, że najmniej interesuje go właśnie to, jak żyli, a dużo bardziej, jak umierali. Ale przez to podkreślone umieranie »Ostatnia Rodzina« staje się filmem o absurdzie naszej ziemskiej egzystencji i próbach radzenie sobie z nim – czasem próbach rozpaczliwych (Tomek), czasem przemyślanych (Zdzisław), w gruncie rzeczy jednak skazanych nieuchronnie na klęskę.”
Wyszukaj / Kup Pedro Almodóvar – Kolekcja biała (reż. Pedro Almodóvar) W lutym na pólki sklepów trafią dwie kolekcje filmów Pedro Almodóvara, a w każdej z nich znajdziemy pięć filmów. Kolekcja biała to „Prawo pożądania”, „Porozmawiaj z nią”, „Kwiat mego sekretu”, „Pośród ciemności” i „Przerwane objęcia”; polecamy w szczególności „Porozmawiaj z nią”. Kolekcja czarna to „Złe wychowanie”, „Kika”, „Drżące ciało”, „Kobiety na skraju załamania nerwowego” i „Czym sobie na to wszystko zasłużyłam?”; najbardziej podoba nam się z tego „Kobiety na skraju załamania nerwowego”, choć „Drżące ciało” też jest warte uwagi.
Wyszukaj / Kup Osobliwy dom pani Peregrine (3D) (2016, reż. Tim Burton) Pisaliśmy o filmie: „Podsumowanie »Osobliwego domu…« mianem »gotyckich X-Menów« lub »miksu X-Menów z Harrym Potterem« byłoby skądinąd zasadne, ale zarazem spłyciłoby wartość filmu. Burton wchodzi bowiem w swoistą polemikę ze sztandarowym dziełem Marvela. U niego młodzi mutanci nie chronią świata, lecz odwrotnie – są chronieni przed światem. Pani Peregrine trzyma podopiecznych w pętli czasowej rodem z »Dnia świstaka«, na pierwszy rzut oka nużącej dla zainteresowanych, niemniej nawet nieskończona powtarzalność każdej doby wypada utopijnie w porównaniu ze złem świata zewnętrznego. Bezpieczny schemat wygrywa z nieprzewidywalnym okrucieństwem. Dzieciństwo i okres dojrzewania to czas niewinności, nie walki, zdaje się mówić Burton. Ta ostatnia powinna być ostatecznością.” Pisaliśmy o filmie: „Na szczęście film jest także całkiem przyzwoicie zrobiony. Zbieranie ekipy jest przeprowadzone sprawnie i z oczekiwanym humorem, pierwsze starcie podnosi napięcie, a finałowa bitwa jest długa, efektowna, dobrze rozplanowana i przejrzysta. Co więcej – spodziewając się ilu Wspaniałych poniesie śmierć (w końcu wiemy jak to wyglądało w wersji Sturgesa), wcale nie jest takie łatwe wytypowanie tych, którym się nie uda. Mamy oczywiście też zestaw klisz i oczywistości, ale w sumie nie przeszkadzają one w niezłej zabawie.” Pisaliśmy o filmie: „Pętla niedorzeczności na linii obywatel-państwo, w jaką wpada tytułowy Daniel, sprawia, że »Ja, Daniel Blake« pasuje świetnie do biurokratycznej rzeczywistości pod większością szerokości geograficznych. Dlatego gdy Daniel pisze sprayem na murze państwowego budynku swój desperacki manifest, niemal każdy widz podpisze się pod nim z przyjemnością. Biurokracja bowiem w oku Loacha to cicha zbrodnia, która przez lata pochłonęła więcej ofiar niż niejedna wojna.” 1 lutego 2017 |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja
Esensja ogląda: Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady
50 najlepszych filmów 2017 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2017: Film
— Esensja
Do kina marsz: Grudzień 2017
— Esensja
Esensja ogląda: Lipiec 2017
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Do kina marsz: Czerwiec 2017
— Esensja
Oscars 2017 so Sundance
— Wojciech Lewandowski
Wielkopostne podpłomyki
— Wojciech Lewandowski
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Ultimate Goth
— Miłosz Cybowski
Lista śmierci: Odc. 8. Na happy end nie ma co liczyć
— Marcin Mroziuk
Lista śmierci: Odc. 7. Nie ma litości dla zdrajców
— Marcin Mroziuk
Lista śmierci: Odc. 6. Wielka ucieczka
— Marcin Mroziuk
Lista śmierci: Odc. 5. Wszystko ma swoją cenę
— Marcin Mroziuk
Lista śmierci: Odc. 4. Polowanie w Meksyku
— Marcin Mroziuk
Lista śmierci: Odc. 3. Po nitce do kłębka
— Marcin Mroziuk
Lista śmierci: Odc. 2. Gdzie kryje się wróg
— Marcin Mroziuk
Lista śmierci: Odc. 1. Wojskowa elita czy mięso armatnie
— Marcin Mroziuk
Stare i nowe rany
— Marcin Mroziuk
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja