WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Organizator | Český Těsín, Gutek Film, Miasto Cieszyn, Powiat Cieszyński, Silesia-Film, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, Uniwersytet Śląski |
Cykl | Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty |
Miejsce | Cieszyn |
Od | 21 lipca 2005 |
Do | 31 lipca 2005 |
WWW | Strona |
ENH 05 (21.07): Dziecko ze Złotą Palmą na przedzieBartosz Sztybor Na pierwszy dzień festiwalu Era Nowe Horyzonty czekali wszyscy. W końcu filmy nagrodzone „Palme D’Or” są bezdyskusyjnie historycznym przeżyciem. Nieistotna jest ich wartość czy jakość. Główna nagroda w Cannes wynosi na piedestał nawet największy chłam i czyni go swoistym „must see” dla każdego miłośnika kina.
Bartosz SztyborENH 05 (21.07): Dziecko ze Złotą Palmą na przedzieNa pierwszy dzień festiwalu Era Nowe Horyzonty czekali wszyscy. W końcu filmy nagrodzone „Palme D’Or” są bezdyskusyjnie historycznym przeżyciem. Nieistotna jest ich wartość czy jakość. Główna nagroda w Cannes wynosi na piedestał nawet największy chłam i czyni go swoistym „must see” dla każdego miłośnika kina. ‹5. Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty›
Na pierwszy dzień festiwalu Era Nowe Horyzonty czekali wszyscy. W końcu filmy nagrodzone „Palme D’Or” są bezdyskusyjnie historycznym przeżyciem. Nieistotna jest ich wartość czy jakość. Główna nagroda w Cannes wynosi na piedestał nawet największy chłam i czyni go swoistym „must see” dla każdego miłośnika kina. Ludzie jak zwykle dopisali. Liczba biletów, karnetów i akredytacji zwiększyła się w stosunku do ubiegłego roku prawie o tysiąc. Ulice jednak świeciły pustkami. Za to kawiarnie, restauracje i bary walczyły ze zmniejszającą się powierzchnią. W końcu dach nad głową przed deszczem chroni lepiej niż mizerne parasolki. Ale już ten sam deszcz nie zatrzymał ogromnej ilości ludzi maszerującej na uroczyste otwarcie. Warto było. Przed seansem „Dziecka” na scenie pojawił się Don Conreaux, światowej sławy mistrz gry na gongach. Widocznie świat nie jest taki mały jak ludzie mówią, bo o Conreaux wcześniej nie słyszałem. A gongi kojarzyłem tylko z Brucem Lee i drugim „Indianą Jonesem”. Pamiętacie Lynchowski klub Silencio i wspaniałą Rebekę del Rio? Conreaux osiągnął podobny efekt, także bez orkiestry i muzyki. Uderzając w różnej wielkości gongi i inne niebywale egzotyczne przedmioty wprowadził całą publiczność w zadziwiający trans. Nikt nie trząsł się jak Naomi Watts, ale wszystkim wydawało się, że ta „kąpiel w gongach” jest iluzją. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne |
EKSTRAKT: | 20% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dziecko |
Tytuł oryginalny | L' Enfant |
Dystrybutor | Gutek Film |
Data premiery | 21 października 2005 |
Reżyseria | Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne |
Zdjęcia | Alain Marcoen |
Scenariusz | Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne |
Obsada | Jérémie Renier, Fabrizio Rongione, Olivier Gourmet, Déborah François, Jérémie Segard |
Rok produkcji | 2005 |
Kraj produkcji | Belgia |
Czas trwania | 95 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Nowe Horyzonty w Esensji
— Esensja
Wobec rzeczywistości
— Arkadiusz Kaczanowski
ENH 05 (31.07): Ekskluzywny von Trier i najlepszy film o miłości
— Bartosz Sztybor
ENH 05 (30.07): Przewrót w grobie
— Bartosz Sztybor
ENH 05 (29.07): Z Kraju Kwitnącej Wiśni
— Bartosz Sztybor
ENH 05 (28.07): Śpiewać każdy może
— Bartosz Sztybor
ENH 05 (27.07): Pociągowi Trzej Amigos
— Bartosz Sztybor
ENH 05 (26.07): Młody Wilk i Trzej Muszkieterowie
— Bartosz Sztybor
ENH 05 (25.07): Kiła i mogiła
— Bartosz Sztybor
ENH 05 (24.07): Dziewczęcy blues i chłopięcy death metal
— Bartosz Sztybor
Cinergia 2019: Dżihad trzynastolatka
— Konrad Wągrowski
16. T-Mobile Nowe Horyzonty: Będąc młodą lekarką…
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Dwa dni, jedna noc
— Marta Bałaga
Cannes 2014: Dwa dni w Belgii
— Marta Bałaga
Optymistyczni bracia Dardenne
— Agata Malinowska
Na osłodę
— Łukasz Gręda
Lorna mówi: „Dość”
— Konrad Wągrowski
Grucha, pietrucha, sztryngbormengorninghejgen
— Bartosz Sztybor
To nie jest kolejna recenzja...
— Bartosz Sztybor
Latający cyrk
— Bartosz Sztybor
Avada Kedavra, Czarownico!
— Bartosz Sztybor
Przyszłość tkwi w szczegółach
— Bartosz Sztybor
Test pilota Cravena
— Bartosz Sztybor
Camera obskurna
— Bartosz Sztybor
Home Run... i nie wracaj
— Bartosz Sztybor
Rozbis(i)urmaniona karuzela
— Bartosz Sztybor
De ja vu... doo
— Bartosz Sztybor