Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹5. Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Organizator Český Těsín, Gutek Film, Miasto Cieszyn, Powiat Cieszyński, Silesia-Film, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, Uniwersytet Śląski
CyklFestiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty
MiejsceCieszyn
Od21 lipca 2005
Do31 lipca 2005
WWW

ENH 05 (29.07): Z Kraju Kwitnącej Wiśni

Esensja.pl
Esensja.pl
Bartosz Sztybor
Dzisiaj po japońsku. Dwa filmy i jeden koncert w wykonaniu rodaków Kitano. Poziom, klimat, gatunek każdego jest zupełnie inny. Od piekielnego smęcenia i nudy po widowisko pełne wartkiej akcji.

Bartosz Sztybor

ENH 05 (29.07): Z Kraju Kwitnącej Wiśni

Dzisiaj po japońsku. Dwa filmy i jeden koncert w wykonaniu rodaków Kitano. Poziom, klimat, gatunek każdego jest zupełnie inny. Od piekielnego smęcenia i nudy po widowisko pełne wartkiej akcji.

‹5. Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Organizator Český Těsín, Gutek Film, Miasto Cieszyn, Powiat Cieszyński, Silesia-Film, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, Uniwersytet Śląski
CyklFestiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty
MiejsceCieszyn
Od21 lipca 2005
Do31 lipca 2005
WWW
Performance i koncert w jednym. Shibusashirazu Orchestra na cieszyńskiej scenie stworzyli niepowtarzalne widowisko. Mieszanka różnych rodzajów sztuki, tańca i improwizacji. Daisuke Fuwa (basista freejazzowy) założył zespół w 1989 roku. Najpierw tworzyli muzykę dla awangardowych teatrów, później rozpoczęli trasę po Japonii i Europie. Shibusashirazu po polsku znaczy „nigdy nie bądź cool”, ale to tylko nazwa. Mnóstwo świateł, genialna choreografia i scenografia, a przede wszystkim wspaniała muzyka. Ta horda (jest ich ponad dwudziestu) Japończyków potrafi dać czadu.
CAFE LUMIERE
Współczesna wersja, a raczej hołd dla klasycznej „Tokijskiej opowieści” Yasujiro Ozu. Ja bym chyba wolał skromny pomniczek, nawet nie na Powązkach, niż taki marny hołd. W Cieszynie ujawniła się kolejna tendencja. Mianowicie filmy snujistyczne (zastrzegam sobie wszelkie prawa do nazwy). Opowieść o miłości, dzisiejszej rodzinie japońskiej, niechęci do stateczności i problemach pokoleniowych. Wszystkie poruszane problemy i przedstawione tematy zlewają się w jedno i sączą przez 108 minut.

Hsiao-hsien Hou
‹Cafe Lumiere›

EKSTRAKT:10%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCafe Lumiere
Tytuł oryginalnyKôhî jikô
Dystrybutor Gutek Film
ReżyseriaHsiao-hsien Hou
ZdjęciaPin Bing Lee
Scenariusz
ObsadaYo Hitoto, Tadanobu Asano, Masato Hagiwara, Kimiko Yo, Nenji Kobayashi
MuzykaYousui Inoue
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiJaponia, Tajwan
Czas trwania103 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Długie i przerażająco spokojne ujęcia bez koncepcji i z dużą dozą improwizacji. Wydaje się, że twórcy kręcili do skończenia taśmy, bo kolejne cięcia montażowe dzieli kilkanaście minut. Nie trzeba przecież pokazywać jazdy metrem w czasie rzeczywistym, jeśli w tymże jedyną akcją jest odkręcenie butelki z wodą. Takich sytuacji jest więcej. W ogóle cały film jest jedną wielką, ciągnącą się w nieskończoność jazdą metrem.
NIEODEBRANE POŁĄCZENIE
Niepoprawna kopia „Ringu”. Zamiast kasety tym razem morduje komórka, która na poczcie głosowej zostawia wiadomość. Ta, co dziwne, została wysłana z niedalekiej przyszłości (jakieś 3 dni wprzód) przez właściciela telefonu. Tak więc przerażeni abonenci słyszą przez słuchawkę swój głos, któremu po chwili zaczyna wtórować krzyk. Po tych kilku dniach oczekiwania i strachu dochodzi do egzekucji. Bohaterowie przez przypadek wypowiadają przepowiedziane przez komórkę zdanie i umierają z wrzaskiem na ustach.

Takashi Miike
‹Nieodebrane połączenie›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNieodebrane połączenie
Tytuł oryginalnyChakushin ari
Dystrybutor Blink, Vivarto
Data premiery10 marca 2006
ReżyseriaTakashi Miike
ZdjęciaHideo Yamamoto
Scenariusz
ObsadaKou Shibasaki, Shinichi Tsutsumi, Kazue Fukiishi
MuzykaKôji Endô
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiJaponia
Czas trwania112 min
WWW
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Miike podobno zrobił „Nieodebrane połączenie” na czyjeś zlecenie. Nic to, zarówno filmy autorskie, jak i czysto zarobkowe stoją na tym samym słabym poziomie. Zadaniem horroru jest straszenie widza i tu wychodzi to czasami nieźle. Ale jak te parę groźnych scen nic nie łączy, bo nie ma ani ciągu logicznego, ani odrobiny fabuły, to coś jest nie tak.
Straszny jest brak konsekwencji w prowadzeniu narracji i głupota w wyjaśnieniach, których i tak jest tyle, co kot napłakał. Co jakiś czas główni bohaterowie odkrywają kolejne, nawet ciekawe, elementy układanki. Po złożeniu puzzle okazują się tak żałosne, jak chyba żadne do tej pory. Im dalej do końca, tym głośniejsza jest muzyka, bardziej niespodziewane dźwięki i większe stężenie cięć montażowych. Ale napięcia i strachu tyle, co na początku. Nie oczekuję po horrorach jakiejś psychologicznej głębi charakterów. Wolałbym jednak, żeby robienie filmów o idiotach zostawić von Trierowi.
koniec
30 lipca 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Marzec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

13. T-Mobile Nowe Horyzonty: Relacja trzecia
— Kamil Witek

Czy roboty śnią o elektrycznym sushi?
— Mateusz Kowalski

Interludium z krucjatą w tle
— Mateusz Kowalski

Tarantino w wersji hard?
— Mateusz Kowalski

Tegoż autora

Grucha, pietrucha, sztryngbormengorninghejgen
— Bartosz Sztybor

To nie jest kolejna recenzja...
— Bartosz Sztybor

Latający cyrk
— Bartosz Sztybor

Avada Kedavra, Czarownico!
— Bartosz Sztybor

Przyszłość tkwi w szczegółach
— Bartosz Sztybor

Test pilota Cravena
— Bartosz Sztybor

Camera obskurna
— Bartosz Sztybor

Home Run... i nie wracaj
— Bartosz Sztybor

Rozbis(i)urmaniona karuzela
— Bartosz Sztybor

De ja vu... doo
— Bartosz Sztybor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.