Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Marzec 2018

Esensja.pl
Esensja.pl
Fazę inwazji nominowanych do Oscara filmów mamy już za sobą, ale pozostają jeszcze dystrybucyjni maruderzy – dopiero w marcu (na szczęście jeszcze przez ceremonią Oscarową) trafiają do nas cenione „Lady Bird” i „Ja, Tonya”. Ale to oczywiście nie koniec ciekawych premier na marzec.

Esensja

Do kina marsz: Marzec 2018

Fazę inwazji nominowanych do Oscara filmów mamy już za sobą, ale pozostają jeszcze dystrybucyjni maruderzy – dopiero w marcu (na szczęście jeszcze przez ceremonią Oscarową) trafiają do nas cenione „Lady Bird” i „Ja, Tonya”. Ale to oczywiście nie koniec ciekawych premier na marzec.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Jestem najlepsza. Ja, Tonya
(2017, reż. Craig Gillespie)
Sprawa Tonyi Harding i Nancy Kerrigan elektryzowała świat w 1994 roku. Dwie kandydatki do złotego medalu olimpijskiego, z których jedna zostaje przed igrzyskami zaatakowana na lodzie przez napastnika z kijem baseballowym, a druga zostaje oskarżona o organizację tej napaści. Temat na film, jak mało który. A w pakiecie mamy świetne kreacje Margot Robbie i Allison Janney, obie nominowane do Oscara, z wielkimi szansami na statuetkę. Marcowe „must see” w kinach.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Lady Bird
(2017, reż. Greta Gerwig)
Greta Gerwig, ikona amerykańskiego kina niezależnego, aktorka i scenarzystka w swym pierwszym (nie licząc de facto amatorskich „Nocy i weekendów” sprzed 10 lat) autorskim projekcie – który sama napisała i wyreżyserowała, od razu otrzymując w obydwu tych kategoriach nominacje do Oscara. Do tego dochodzi nominacja dla Saiorse Ronan (po „Pokucie” i „Brooklynie” – już trzecia!), znakomitej w roli nastolatki, uczącej się w katolickim koledżu i szukającej swego miejsca w życiu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Bliskość
(2017, reż. Kantemir Bałagow)
To jeden z najważniejszych rosyjskich debiutów filmowych minionego roku. Dramat nakręcony przez młodego, bo zaledwie dwudziestosześcioletniego, reżysera rodem z kabardyjsko-bałkarskiego Nalczyku i tam też rozgrywający się. Choć akcję umieszczono akurat dwadzieścia lat wcześniej, w epoce wzmożonych walk na północnym Kaukazie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Boski porządek
(2017, reż. Petra Biondina Volpe)
Nagrodzony na Tribece film szwajcarski opowiadający o tym, jak w roku 1970 (!) kobiety w tym alpejskim kraju uzyskały nareszcie prawa wyborcze. Film tyleż słuszny, co po prostu poprawny, zbudowany według sprawdzonych schematów – bohaterka, zwykła kura domowa zaczyna coraz bardziej odczuwać męską opresję i choć do tej pory nie była aktywna, angażuje się w ruch sufrażystek, co spotyka się oczywiście z niechęcią otoczenia, a także w miarę przecież liberalnego męża.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pułapka czasu
(2018, reż. Ava DuVernay)
Przygodowa opowieść na motywach powieści Madeleine L’Engle, w reżyserii Avy DuVernay, twórczyni m.in. nominowanej do Oscara „Selmy”. W obsadzie m.in. Chris Pine, Reese Witherspoon, Zach Galifianakis i Oprah Winfrey. Mamy nadzieję na wysokiej jakości kino familijne.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W czterech ścianach życia
(2017, reż. Philippe Van Leeuw)
Tytuł oryginalny filmu Philippe Van Leeuwa jest nieprzetłumaczalnym neologizmem. „Insyriated” to stan bohaterów dzieła, którzy, zamknięci w mieszkaniu, słuchający wciąż wybuchających bomb i wystrzałów, próbują przetrwać w ogarniętej wojną Syrii. Choć formalnie akcja toczy się w Damaszku, nie jest trudno odnieść ją do znanego z pierwszych stron gazet Aleppo. „W czterech ścianach życia” to kameralny film o dramacie cywili w czasie trwającej wojny. Minimalistyczna forma potęguje emocje widza i wręcz zmusza to postawienia się w roli bohaterów. Zwłaszcza, że wiemy, że fabuła dotyczy współcześnie toczącego się konfliktu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pacific Rim: Rebelia
(2018, reż. Steven S. DeKnight)
Za kolejny „Pacific Rim” nie bierze się już niestety Guillermo del Toro, co z pewnością może się odbić na poziomie dzieła. W obsadzie natomiast pozostaje jedynie Rinko Kikuchi, towarzyszyć jej będzie znany z „Gwiezdnych wojen” John Boyega, w roli syna Idrisa Elby. Czy to może wypalić? Cóż, różne rzeczy się zdarzają, fani części pierwszej z pewnością będą zaciekawieni. Jedno jest pewne – nadal wielkie roboty będą się naparzać z wielkimi potworami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wieża. Jasny dzień.
(2017, reż. Jagoda Szelc)
Dwie ważne nagrody na festiwalu w Gdyni i renoma jednego z najciekawszych i najbardziej oryginalnych filmów ubiegłorocznej imprezy. Z pozoru kino obyczajowe, krytycy mówią jednak o poetyce horroru, o nawiązaniach do Bunuela. Z pewnością warto się przekonać.
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
mother!
(2017, reż. Darren Aronofsky)
W przypadku „mother!” widzów łatwo da się podzielić na dwie grupy: jedną stanowią płomienni zwolennicy, drugą Ci, którzy film żarliwie krytykują. Dlatego jedyna oczywista teza, jaką da się postawić po jego obejrzeniu jest taka, iż najnowsza produkcja reżysera „Czarnego Łabędzia” nikogo nie pozostawia obojętnym. Jeśli się nie widziało filmu, warto wyrobić sobie swoje zdanie dzięki seansowi na małym ekranie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Anihilacja
(2018, reż. Alex Garland)
Nowy film Alexa Garlanda, twórcy znakomitego „Ex Machina”, będący adaptacją powieści „Unicestwienie” Jeffa VanderMeera.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Cudzoziemiec
(2017, reż. Martin Campbell)
Jackie Chan i Pierce Brosnan w zrealizowanej przez Martina Campbella,
reżysera m.in. „Casino Royale”, ekranizacji bestsellerowego brytyjskiego thrillera „The Chinaman” Stephena Leathera.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Thor: Ragnarok
(2017, reż. Taika Waititi)
Powiedzmy to jasno: „Thor: Ragnarok”, wbrew dramatycznemu, kojarzącemu się z końcem czasów tytułowi, jest po prostu komedią. Naprawdę zabawną komedią. Jeden z najśmieszniejszych filmów Marvela już dostępny na Blu-Ray.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Borg/McEnroe
(2017, reż. Janus Metz)
Kawałek arcyciekawej historii Złotej Ery Tenisa, czasów legendarnych bohaterów i legendarnych pojedynków i maestria realizacji filmowej finałowego meczu. Metz nie stawia na efekty specjalne, nie koncentruje się nad wyjątkowymi zagraniami – on po prostu precyzyjnie odtwarza przebieg tego spotkania, którego scenariusz przecież bił wszystko, co mogli wymyślić filmowcy.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ptaki śpiewają w Kigali
(2017, reż. Joanna Kos-Krauze, Krzysztof Krauze)
Ostatni wspólny film Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauzego perfekcyjnie wpisuje się w obecny kontekst geopolityczny, mimo że pierwsza wersja scenariusza powstała ponad dekadę temu, gdy nie było jeszcze mowy o kryzysie migracyjnym. Ale to dzieło znacznie głębsze niż się z pozoru wydaje, wyrastająca ponad doraźną publicystykę opowieść o stracie i traumie, jak również traktat o wartościach uniwersalnych, zaskakujący awangardową realizacją.
koniec
1 marca 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
Jarosław Loretz

15 IV 2024

Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.