Do kina marsz: Czerwiec 2018Prezentujemy dziś zbiór najciekawszych naszym zdaniem zapowiedzi filmowych na czerwiec 2018.
EsensjaDo kina marsz: Czerwiec 2018Prezentujemy dziś zbiór najciekawszych naszym zdaniem zapowiedzi filmowych na czerwiec 2018. Marsz do kina Punktem wyjścia fabuły jest pojawienie się w drużynie młodzieżowej nowego zawodnika – Leona, który – podobnie jak tytułowy bohater – ma występować na pozycji napastnika. Ale „Mario” nie jest opowieścią o sportowej rywalizacji tych dwóch młodych mężczyzn. Wszystko się bowiem komplikuje, kiedy Mario i Leon zakochują się w sobie. Film Marcela Gislera całkiem przekonująco ukazuje, z jakimi reakcjami w środowisku piłkarskim muszą się liczyć homoseksualiści, a także jakiego wyboru muszą oni dokonać, jeśli chcą zostać profesjonalnymi piłkarzami. Paula właśnie zakończyła dziesięcioletni związek i jest na skraju załamania nerwowego. Doszczętnie spłukana, w towarzystwie kota, który stanowi jej jedyny majątek, powraca do Paryża po długiej nieobecności. W trakcie poznawania różnych osób, które los stawia na jej drodze, bohaterka nabiera determinacji, aby zacząć wszystko od nowa – i tym razem wyłącznie na swoich zasadach. Tytuł w oryginale dużo mniej pretensjonalny (i chyba lepszy nić polskie tłumaczenie), bardzo silna promocja i… na razie dość przeciętne opinie krytyków i widzów. Ale kolejny film z duchami zawsze można w gorące letnie miesiące odhaczyć, może jakiś dreszczyk emocji się pojawi. Bruno Dumont, francuski mistrz niejednoznacznego kina kontemplacyjnego, nierzadko z wątkami religijnymi, twórca „Hadewijch”, „Poza szatanem”, „Camille Claudel 1915” i „Małego Quinquina” tym razem przedstawia film, którego tematyka jakby idealnie wplata się w jego zainteresowania – a będzie to opowieść o dzieciństwie Joanny d’Arc. Thriller z elementami niesamowitymi autorstwa twórcy „Reprise” i „Oslo. 31 sierpnia”. Początek studiów w Oslo to dla młodej kobiety początek nowego życia. Po raz pierwszy rodzi się w Thelmie miłość. Przeżywanie i uporządkowanie związanych z dorosłością emocji komplikuje nie tylko nieustająca kontrola ze strony rodziców – religijnych fanatyków. Okazuje się, że w Thelmie drzemią ukryte, nadprzyrodzone siły, które pozwalają bohaterce zmieniać i kształtować rzeczywistość. Na „Zimną wojnę”, kolejne dzieło nagrodzonego Oscarem za „Idę” Pawła Pawlikowskiego czekaliśmy z zainteresowaniem, które jeszcze bardziej zwiększyło się po prestiżowej nagrodzie w tym roku w Cannes za reżyserię. Opowieść miłosna z historią w tle stała się więc jedną z najgoręcej wyczekiwanych premier początku lata 2018. Rok 1929, małe miasto położone na australijskim Terytorium Północnym, Sam to aborygen w średnim wieku, który pracuje dla lokalnego kaznodziei, Freda Smitha. Pewnego dnia zostaje wraz żoną i córką najęty do pracy przez niejakiego Harry’ego Marsha. Ten okazuje się złym człowiekiem, a jego coraz bardziej napięte relacje z Samem kończą się gwałtowną strzelaniną. Aborygen zabija białego w obronie własnej. W rezultacie Sam staje się poszukiwanym przestępcą, zmuszonym do ucieczki z miasta z ciężarną żoną. Ich śladem ruszają tropiciele. Simon jest gejem, ale nie powiedział o tym jeszcze nikomu ze swego otoczenia, ani rodzicom, ani przyjaciołom. Nie wie także, kim jest anonimowy kolega z klasy, w którym zakochał się, poznając go w internecie. Rozwiązanie tej niezwykłej sytuacji obfitować będzie w wydarzenia zarówno komiczne, jak i przerażające, które na zawsze zmienią życie tytułowego bohatera. Rodzina Annie, córki Ellen, wkrótce po pogrzebie zaczyna doświadczać niepokojących zjawisk. Początkowo tłumaczy je sobie żałobą i przemęczeniem, ale wkrótce zdarzenia przybierają tak tragiczny i potworny obrót, że jasnym staje się, iż na rodzinie Grahamów ciąży mroczne dziedzictwo. Zbierający niezłe opinie horror na naszych ekranach w czerwcu. Pamiętacie lekkie, zabawne i wciągające filmy Stevena Soderbergha z serii „Ocean’s” (będące de facto remakiem oryginału z 1960 z Frankiem Sinatrą i Deanem Martinem). Zobaczcie więc też kobieca wersję tej złodziejskiej opowieści. W ósemce pań dokonujących skoku zobaczymy m.in. Cate Blanchett, Dakotę Fanning, Sarah Paulson, Anne Hathaway, Sandrę Bullock i Helenę Bonham Carter. |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Thelma. Tym razem bez Louise
— Sebastian Chosiński
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja
Do kina marsz: Październik 2018
— Esensja
Nie przegap: Lipiec 2018
— Esensja
Wszystko zostaje w rodzinie
— Joanna Najbor
Miłość zimna jak rozpalone żelazo
— Sebastian Chosiński
Krótko o filmach: Sprawiedliwość po australijsku
— Marcin Mroziuk
W miłości jak na wojnie
— Joanna Najbor
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kroniki młodego Stevena Spielberga
— Konrad Wągrowski
Wspomnienia z wakacji: W blasku słońca
— Marcin Knyszyński
Przesilenie
— Kamil Witek
Thelma. Tym razem bez Louise
— Sebastian Chosiński
Wakanda w moim sercu!
— Sebastian Chosiński
Trudno uwolnić się od zła
— Joanna Kapica-Curzytek
Esensja ogląda: Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja