Do kina marsz: Czerwiec 2018Prezentujemy dziś zbiór najciekawszych naszym zdaniem zapowiedzi filmowych na czerwiec 2018.
EsensjaDo kina marsz: Czerwiec 2018Prezentujemy dziś zbiór najciekawszych naszym zdaniem zapowiedzi filmowych na czerwiec 2018. Marsz do kina Punktem wyjścia fabuły jest pojawienie się w drużynie młodzieżowej nowego zawodnika – Leona, który – podobnie jak tytułowy bohater – ma występować na pozycji napastnika. Ale „Mario” nie jest opowieścią o sportowej rywalizacji tych dwóch młodych mężczyzn. Wszystko się bowiem komplikuje, kiedy Mario i Leon zakochują się w sobie. Film Marcela Gislera całkiem przekonująco ukazuje, z jakimi reakcjami w środowisku piłkarskim muszą się liczyć homoseksualiści, a także jakiego wyboru muszą oni dokonać, jeśli chcą zostać profesjonalnymi piłkarzami. Paula właśnie zakończyła dziesięcioletni związek i jest na skraju załamania nerwowego. Doszczętnie spłukana, w towarzystwie kota, który stanowi jej jedyny majątek, powraca do Paryża po długiej nieobecności. W trakcie poznawania różnych osób, które los stawia na jej drodze, bohaterka nabiera determinacji, aby zacząć wszystko od nowa – i tym razem wyłącznie na swoich zasadach. Tytuł w oryginale dużo mniej pretensjonalny (i chyba lepszy nić polskie tłumaczenie), bardzo silna promocja i… na razie dość przeciętne opinie krytyków i widzów. Ale kolejny film z duchami zawsze można w gorące letnie miesiące odhaczyć, może jakiś dreszczyk emocji się pojawi. Bruno Dumont, francuski mistrz niejednoznacznego kina kontemplacyjnego, nierzadko z wątkami religijnymi, twórca „Hadewijch”, „Poza szatanem”, „Camille Claudel 1915” i „Małego Quinquina” tym razem przedstawia film, którego tematyka jakby idealnie wplata się w jego zainteresowania – a będzie to opowieść o dzieciństwie Joanny d’Arc. Thriller z elementami niesamowitymi autorstwa twórcy „Reprise” i „Oslo. 31 sierpnia”. Początek studiów w Oslo to dla młodej kobiety początek nowego życia. Po raz pierwszy rodzi się w Thelmie miłość. Przeżywanie i uporządkowanie związanych z dorosłością emocji komplikuje nie tylko nieustająca kontrola ze strony rodziców – religijnych fanatyków. Okazuje się, że w Thelmie drzemią ukryte, nadprzyrodzone siły, które pozwalają bohaterce zmieniać i kształtować rzeczywistość. Na „Zimną wojnę”, kolejne dzieło nagrodzonego Oscarem za „Idę” Pawła Pawlikowskiego czekaliśmy z zainteresowaniem, które jeszcze bardziej zwiększyło się po prestiżowej nagrodzie w tym roku w Cannes za reżyserię. Opowieść miłosna z historią w tle stała się więc jedną z najgoręcej wyczekiwanych premier początku lata 2018. Rok 1929, małe miasto położone na australijskim Terytorium Północnym, Sam to aborygen w średnim wieku, który pracuje dla lokalnego kaznodziei, Freda Smitha. Pewnego dnia zostaje wraz żoną i córką najęty do pracy przez niejakiego Harry’ego Marsha. Ten okazuje się złym człowiekiem, a jego coraz bardziej napięte relacje z Samem kończą się gwałtowną strzelaniną. Aborygen zabija białego w obronie własnej. W rezultacie Sam staje się poszukiwanym przestępcą, zmuszonym do ucieczki z miasta z ciężarną żoną. Ich śladem ruszają tropiciele. Simon jest gejem, ale nie powiedział o tym jeszcze nikomu ze swego otoczenia, ani rodzicom, ani przyjaciołom. Nie wie także, kim jest anonimowy kolega z klasy, w którym zakochał się, poznając go w internecie. Rozwiązanie tej niezwykłej sytuacji obfitować będzie w wydarzenia zarówno komiczne, jak i przerażające, które na zawsze zmienią życie tytułowego bohatera. Rodzina Annie, córki Ellen, wkrótce po pogrzebie zaczyna doświadczać niepokojących zjawisk. Początkowo tłumaczy je sobie żałobą i przemęczeniem, ale wkrótce zdarzenia przybierają tak tragiczny i potworny obrót, że jasnym staje się, iż na rodzinie Grahamów ciąży mroczne dziedzictwo. Zbierający niezłe opinie horror na naszych ekranach w czerwcu. Pamiętacie lekkie, zabawne i wciągające filmy Stevena Soderbergha z serii „Ocean’s” (będące de facto remakiem oryginału z 1960 z Frankiem Sinatrą i Deanem Martinem). Zobaczcie więc też kobieca wersję tej złodziejskiej opowieści. W ósemce pań dokonujących skoku zobaczymy m.in. Cate Blanchett, Dakotę Fanning, Sarah Paulson, Anne Hathaway, Sandrę Bullock i Helenę Bonham Carter. |
Nieczęsto widzowie w latach 50. i 60. ubiegłego wieku mieli okazję oglądać Zbigniewa Cybulskiego w przedstawieniach teatralnych. Każda taka rola zasługuje więc na uwagę. Wyreżyserowany przez Jerzego Gruzę „Sammy” to monodram autorstwa Brytyjczyka Kena Hughesa, w którym aktor znany przede wszystkim z „Popiołu i diamentu” wciela się w drobnego kombinatora próbującego zebrać pieniądze na spłatę długu.
więcej »Z okazji zbliżających się Świąt proponuję rzut oka na franczyzę okołofilmową sprzed 30 lat.
więcej »Chociaż o brytyjskim dramatopisarzu i prozaiku Patricku Hamiltonie dzisiaj już mało kto pamięta, wielbiciele klasycznych thrillerów psychologicznych sprzed dekad powinni kojarzyć przynajmniej dwie z jego sztuk, które dotarły do Hollywoodu – „Gasnący płomień” oraz „Sznur”. Ta pierwsza doczekała się także inscenizacji w ramach Teatru Sensacji „Kobra”, a reżysersko odpowiadał za to… Andrzej Łapicki.
więcej »Franczyza lat 80.
— Jarosław Loretz
Dysonans motoryzacyjny
— Jarosław Loretz
Obrandowani
— Jarosław Loretz
Na wywczasie
— Jarosław Loretz
W kupie raźniej
— Jarosław Loretz
Proszę szanownej wycieczki
— Jarosław Loretz
Och jej, ja tu faktycznie mam tatuaż
— Jarosław Loretz
Proszę oddać mi kapelusz. W środku tkwi połowa mojego czerepu
— Jarosław Loretz
Superman z napędem kobiecym
— Jarosław Loretz
Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Thelma. Tym razem bez Louise
— Sebastian Chosiński
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja
Do kina marsz: Październik 2018
— Esensja
Nie przegap: Lipiec 2018
— Esensja
Wszystko zostaje w rodzinie
— Joanna Najbor
Miłość zimna jak rozpalone żelazo
— Sebastian Chosiński
Krótko o filmach: Sprawiedliwość po australijsku
— Marcin Mroziuk
W miłości jak na wojnie
— Joanna Najbor
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kroniki młodego Stevena Spielberga
— Konrad Wągrowski
Wspomnienia z wakacji: W blasku słońca
— Marcin Knyszyński
Przesilenie
— Kamil Witek
Thelma. Tym razem bez Louise
— Sebastian Chosiński
Wakanda w moim sercu!
— Sebastian Chosiński
Trudno uwolnić się od zła
— Joanna Kapica-Curzytek
Esensja ogląda: Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja