Do kina marsz: Lipiec 2018A oto zbiór naszych propozycji filmowych na lipiec 2018 r. W kinach kilka interesujących propozycji, bardzo dużo ciekawego dzieje się natomiast na rynku DVD.
EsensjaDo kina marsz: Lipiec 2018A oto zbiór naszych propozycji filmowych na lipiec 2018 r. W kinach kilka interesujących propozycji, bardzo dużo ciekawego dzieje się natomiast na rynku DVD. Marsz do kina Baltasar Kormákur, islandzki reżyser, który zwrócił na siebie uwagę filmem „101 Reykjavik”, od pewnego czasu staje się ekspertem do wynajęcia, gdy chce się nakręcić film, w którym jest zimno bądź morze (albo jedno i drugie). Tym razem mamy więcej wody – „41 dni nadziei” to opowieść o autentycznej historii małżeństwa, które wpadło w tarapaty podczas jachtowego rejsu przez Pacyfik. Dokument biograficzny poświęcony słynnej piosenkarce autorstwa Kevina MacDonalda, twórcy takich filmów jak „Ostatni król Szkocji”, „Stan gry” czy „Czekając na Joe”. Historia życia Whitney Houston jest tyleż burzliwa, co smutna, zakładamy więc, że film będzie potrafił poruszająco oddać tę historię, tak jak udało się Asifowi Kapadii poruszająco opowiedzieć o Amy Winehouse. Dobry koreański thriller nie jest zły – wiadomo, że filmowcy z Dalekiego Wschodu mają rękę do solidnych, nierzadko brutalnych dreszczowców. „Człowiek bez pamięci” to sensacyjna opowieść o emerytowanym seryjnym zabójcy, wokół którego znów zaczynają ginąc ludzie, a on sam zaczyna się zastanawiać, czy nie ma z tym czegoś wspólnego… Kontynuacja animowanego hitu Pixara. To zdarza się ostatnio coraz częściej – swoje kolejne wersje miały wszak „Auta”, „Toy Story”. „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo?” a kontynuacja familijnej opowieści superbohaterskiej była właściwie pewna. Na szczęście przeważnie sequele Pixara trzymają przyzwoity poziom i z tego co wiemy, nie inaczej jest z „Iniemamocnymi 2”. Ekranizacja bestsellera Iana McEvana (ze scenariuszem samego autora), o którym niegdyś pisaliśmy: „Pisząc „Na plaży w Chesil” Ian McEwan wykorzystał swój bogaty warsztat do stworzenia studium niespełnionej miłości. Efektem jest książka prawdziwa, stawiająca pytania o wpływ otoczenia na naszą cielesność, a cielesności – na nas samych.” „McQueen” nie ma nic wspólnego ze Stevem McQueenem (ani aktorem, ani reżyserem|), ani – tym bardziej – Zygzakiem, jest to natomiast dokumentalna biograficzna opowieść o Alexandrze McQueenie, brytyjskim kontrowersyjnym (cóż, o niekontrowersyjnych raczej nie kręci się filmów) projektancie mody, znanym z niekonwencjonalnych projektów, zmagającym się z problemami narkotykowymi i depresją. „Sicario” Denisa Villeneuve’a było jednym z hitów roku 2015, klimatycznym obrazem sensacyjnym, w pigułce przedstawiającym złożoność walki z meksykańskimi kartelami narkotykowymi. Grający tam zabójcę Benicio del Toro na tyle zapadał widzom w pamięć, że zdecydowano się nakręcić sequel bardziej jeszcze eksponujący tę postać. Za kamerą nie stanął już Villeneuve, ale i tak liczymy na mocne kino sensacyjne. Naprawdę trudno zliczyć, ile razy Steven Soderbergh kręcił swój już nieodwołalnie ostatni film. Tak się jednak składa, że wciąż z kina nie rezygnuje i kręci nowe pozycje. Tym razem będzie to „Niepoczytalna” – opowieść o kobiecie, która wbrew swej woli zostaje zamknięta w szpitalu psychiatrycznym. Marsz do kina… domowego – powtórki Biorąc się za temat ujawnienia przez dziennik „The Washington Post” tzw. „papierów Pentagonu”, czyli dokumentów udowadniających, że administracja amerykańska ukrywała przez lata przed narodem prawdę o wojnie wietnamskiej – w tym analizy prowadzone już na początku lat 60., udowadniające że wojna ta jest nie do wygrania. Ale oczywiście Spielbergowi nie chodzi o wojnę wietnamską, tylko z jednej strony o wciąż aktualną kwestię relacji między mediami a władzą, a z drugiej strony o chęć pokazania, jak powinny funkcjonować uczciwe media. Światowej klasy zawodniczka w narciarstwie alpejskim, która przez lata prowadziła najbardziej ekskluzywny, nielegalny klub pokerowy w USA. Film ze scenariuszem i reżyserią Aarona Sorkina, autora skryptów do takich seriali jak „Prezydencki poker”, „Newsroom”, czy filmów „Social Network”, „Moneyball” i „Steve Jobs”. ![]()
Wyszukaj / Kup Jestem najlepsza. Ja, Tonya (2017, reż. Craig Gillespie) Filmowa biografia Tonyi Harding potrafi zaskoczyć niejeden raz. Po pierwsze ukazaniem samej bohaterki – do tej pory uważanej za czarną owcę amerykańskiego sportu, w filmie ukazywaną jako ofiara – swego pochodzenia, biedy czy klasitowskiego podejścia środowiska łyżwiarskiego do utalentowanej zawodniczki. Drugim zaskoczeniem jest fenomenalne poprowadzenie w połączeniu ze znakomitym aktorstwem oscarowej Allison Janney roli matki Harding. Po trzecie wreszcie – „Ja, Tonya” jest nakręcona z jajem, odważnie, z łamaniem czwartej ściany, humorem, energią, w pełni absorbując widza. Rewelacyjny reżyserski debiut Grety Gerwig opowiada o tym, jak magiczny i radosny potrafi być okres dojrzewania – ale również o pierwszych wielkich rozczarowaniach. Dzięki wspaniałym, godnym Oscarów kreacjom Saoirse Ronan i Laurie Metcalf „Lady Bird” to również przejmujący portret trudnej miłości matki i córki. Paula Thomasa Andersona najlepiej znamy jako portrecistę ducha (i szaleństwa) Ameryki, który w „Boogie Nights”, „Aż poleje się krew”, czy „Mistrzu” opowiadał o kryzysie jednostki w czasach społeczno-kulturowych przemian. Jego najnowsza produkcja nie pretenduje do roli wielkiej historycznej alegorii – jeśli szukać w filmografii Amerykanina tytułu, z którym „Nić widmo” łączy najwięcej, byłby to pewnie „Lewy sercowy” – ekscentryczny, zaskakujący film o miłości. „Nić widmo” jest równie przewrotna – choć o wiele mniej romantyczna. „Mr. Robot”, oryginalny anarchistyczno-surrealistyczny serial hakerski był jednym z ciekawszych doświadczeń telewizyjnych ostatnich lat. I choć nie wszystkie wątki odpaliły tak samo dobrze, choć sezon drugi był zdecydowanie słabszy od pierwszego, to można zaryzykować stwierdzenie, że seria zbliżyła się do statusu kultowości. W tym miesiącu na DVD pojawiają się dwa pierwsze sezony serialu. ![]() 6 lipca 2018 |
Chociaż o brytyjskim dramatopisarzu i prozaiku Patricku Hamiltonie dzisiaj już mało kto pamięta, wielbiciele klasycznych thrillerów psychologicznych sprzed dekad powinni kojarzyć przynajmniej dwie z jego sztuk, które dotarły do Hollywoodu – „Gasnący płomień” oraz „Sznur”. Ta pierwsza doczekała się także inscenizacji w ramach Teatru Sensacji „Kobra”, a reżysersko odpowiadał za to… Andrzej Łapicki.
więcej »Zdarza się, że za jednym zamachem twórcy oferują widzowi wizję całkiem trafioną, jak i kompletnie chybioną. Na przykład w kwestii rozwoju motoryzacji.
więcej »Joseph Conrad to – bez wątpienia – najwybitniejszy polski pisarz, który tworzył w innym niż polski języku. Choć przynależy do literatury angielskiej, chętnie podkreślamy jego pochodzenie. Zwłaszcza że po 1918 roku rozważał nawet powrót do ojczyzny, która odzyskała niepodległość. „Tajny agent” to jedna z jego powieści psychologiczno-sensacyjnych. W 1974 roku doczekała się inscenizacji w ramach telewizyjnego Teatru Sensacji.
więcej »Dysonans motoryzacyjny
— Jarosław Loretz
Obrandowani
— Jarosław Loretz
Na wywczasie
— Jarosław Loretz
W kupie raźniej
— Jarosław Loretz
Proszę szanownej wycieczki
— Jarosław Loretz
Och jej, ja tu faktycznie mam tatuaż
— Jarosław Loretz
Proszę oddać mi kapelusz. W środku tkwi połowa mojego czerepu
— Jarosław Loretz
Superman z napędem kobiecym
— Jarosław Loretz
Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Do kina marsz: Listopad 2018
— Esensja
Gdy w mieście jest dwóch seryjnych morderców, to o jednego jest za dużo
— Marcin Mroziuk
Krótko o filmach: Sicario 2: Soldado
— Konrad Wągrowski
Krótko o filmach: Iniemamocni 2
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: McQueen
— Konrad Wągrowski
100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja
100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja
Najlepsze filmy I kwartału 2018 r.
— Esensja
Esensja ogląda: Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Ken odkrywa patriarchat, czyli bunt postaci drugoplanowych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Kroniki młodego Stevena Spielberga
— Konrad Wągrowski
Fundacje, trusty i zwykłe przekręty
— Marcin Mroziuk
Mandalorian. Odcinek 8: Niańczyć i chronić
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 7: Człowiek honoru
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 6: Żadnych pytań
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 5: Powrót do przeszłości
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 4: Dwójka wspaniałych
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 3: Tak każe obyczaj
— Kamil Witek
Mandalorian. Odcinek 2: Broń to część mojej religii
— Kamil Witek
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja