Do kina marsz: Sierpień 2018Sierpień w kinach to m.in. kolejny Marvel, czekający od 30 lat na realizację „Don Kichot” i dwa ścierające się ze sobą dywizjony 303…
EsensjaDo kina marsz: Sierpień 2018Sierpień w kinach to m.in. kolejny Marvel, czekający od 30 lat na realizację „Don Kichot” i dwa ścierające się ze sobą dywizjony 303… Marsz do kina Rozdział ósmy trzeciej fazy Marvel Cinematic Universe, czyli powrót Człowieka-Mrówki, któremu w drugim samodzielnym filmie towarzyszy Kate z „Lost” czyli Evangeline Lilly w roli Osy. Krótko mówiąc – po dosyć mrocznej „Infinity War” powrót do bardziej komediowego filmowego Marvela.
Wyszukaj / Kup Czlowiek, który zabil Don Kichota (2018, reż. Terry Gilliam) Legendarny projekt Terry’ego Gilliama, o którego NIENAKRĘCENIU krążyły legendy i stworzono nawet ciekawy film dokumentalny („Lost in La Mancha”, 2002). Pracę nad „Człowiekiem, który zabił Don Kichota” Gilliam zaczął jeszcze w 1989 roku, ale po drodze pojawiały się kolejne plagi – powódź zniszczyła sprzęt, choroby aktorów, problemy finansowe… Produkcja została więc zarzucona, ale po latach Gilliam powrócił do tematu i w efekcie w 2018 obraz, w zupełnie innej oczywiście obsadzie, ujrzał światło dzienne. Czy było warto, przekonamy się w sierpniu.
Wyszukaj / Kup Mission: Impossible - Fallout (2018, reż. Christopher McQuarrie) To już szósta edycja „Mission Impossible”, wciąż z Tomem Cruisem, który się starzeje, który niby się opatrzył, a w tym cyklu wciąż się sprawdza! Na planie ponownie towarzyszy mu Simon Pegg i Rebecca Ferguson, co jest oczywiście kolejną dobrą wiadomością. Poprzednia część była zaskakująco dobra, ale ta jest podobno jeszcze lepsza – oceny krytyków i reakcje widzów są entuzjastyczne! Nie możemy się doczekać. Sytuacja dość niesamowita – w ciągu dwóch tygodni do kina wchodzą dwa bliźniaczo wyglądające filmy o dywizjonie 303. Jeden bardziej angielski, z Marcinem Dorocińskim i synem Mela Gibsona w obsadzie, drugi bardziej polski z Maciejem Zakościelnym i Piotrem Adamczykiem. Odróżnienie przy kasach biletowych będzie nietrywialne, dystrybutor jednego z nich apeluje, by nie pomylić filmów, my delikatnie złośliwie dajemy taką samą notkę dla obu produkcji. Zwiastuny nie rzucają nie ziemię, ale nie zapeszamy. Kolejny powrót do Stumilowego Lasu. Tym razem Krzyś (Ewan McGregor) stał się już dorosły, zapominając o przyjaciołach z dzieciństwa – ale oczywiście oni nie zapomnieli o nim. Wbrew pozorom, film nie ma nic wspólnego z prawdziwym Christopherem Robinem (nie mylić z zeszłorocznym „Żegnaj Christopher Robin”), to raczej baśniowy sequel do opowieści Alana Alexandra Milne’a. Czy jednak Kubuś Puchatek w nowej roli zachowa swój urok? Słodko-gorzka opowieść o kilku tygodniach z życia niemajętnej brazylijskiej rodziny. Szesnastoletni syn gra w piłkę ręczną i dostaje propozycję kariery zawodowej w Niemczech, co oczywiście będzie musiało zaowocować emigracją, ojciec snuje kolejne plany na podniesienie poziomu życia rodziny, matka próbuje nad wszystkim zapanować, jednocześnie zmagając się koniecznością rozstania z synem i małżeńskimi problemami siostry. Nostalgiczno-realistyczne, bardzo dobrze zagrane, wiarygodne kino społeczne. Polecamy. Sytuacja dość niesamowita – w ciągu dwóch tygodni do kina wchodzą dwa bliźniaczo wyglądające filmy o dywizjonie 303. Jeden bardziej angielski, z Marcinem Dorocińskim i synem Mela Gibsona w obsadzie, drugi bardziej polski z Maciejem Zakościelnym i Piotrem Adamczykiem. Odróżnienie przy kasach biletowych będzie nietrywialne, dystrybutor jednego z nich apeluje, by nie pomylić filmów, my delikatnie złośliwie dajemy taką samą notkę dla obu produkcji. Zwiastuny nie rzucają nie ziemię, ale nie zapeszamy. „Muppet Show” dla dorosłych. A z pewnością zdecydowanie „Muppet Show” nie dla dzieci. W świecie zamieszkanym, jak w uniwersach Muppetów i „Ulicy Sezamkowej” jednocześnie przez ludzi i kukiełki dochodzi do serii morderstw (na kukiełkach) i rozpoczyna się śledztwo. Będzie przemoc, rozerwana ciała (szmaciane), narkotyki i seks. Za kamerą syn Jima Hensona, Brian, w obsadzie Melissa McCarthy. Sami jesteśmy ciekawi, co z tego wszystkiego wyjdzie. Marsz do kina… domowego – powtórki Jeśli przegapiliście najnowsze dzieło Wesa Andersona, powrót po „Fantastycznym panu Lisie” do formuły animacji kukiełkowej, jest szansa, by nadrobić to na małym ekranie. 31 lipca 2018 |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Dobrze, że piloci przykładali się bardziej
— Sebastian Chosiński
Tak niewielu… tak wiele…
— Sebastian Chosiński
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Do kina marsz: Grudzień 2018
— Esensja
Nie przegap: Sierpień 2018
— Esensja
Krótko o filmach: Mission: Impossible - Fallout
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Wiatraki pokonane!
— Kamil Witek
Krótko o filmach: Ant-Man i Osa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Do kina marsz: Kwiecień 2018
— Esensja
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Pościg z drągiem za pociągiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Dobrze, że piloci przykładali się bardziej
— Sebastian Chosiński
Tak niewielu… tak wiele…
— Sebastian Chosiński
Zabili go, uciekł i skopał im tyłki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Sierpień 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Szarża mrówczej kawalerii
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Sierpień 2014 (1)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Robak
Wspomnienie miłości, czyli „Grand Budapest Hotel”
— Karolina Rochnowska
Esensja ogląda: Kwiecień 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
Podejrzewam, że niemal każda premiera w tym miesiącu będzie lepsza niż oba filmy o dywizjonie 303. :) A już na pewno świetnie oceniane nowe Mission: Impossible, o którym ewidentnie zapomnieliście :)