Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Listopad 2018

Esensja.pl
Esensja.pl
Zapraszamy do zapoznania się z bardzo ciekawą i zróżnicowaną propozycją filmową na listopad.

Esensja

Do kina marsz: Listopad 2018

Zapraszamy do zapoznania się z bardzo ciekawą i zróżnicowaną propozycją filmową na listopad.
Marsz do kina
Bohemian Rhapsody
(2018, reż. Bryan Singer)
Biograficzna opowieść o Freddiem Mercurym (w tej roli Remi Malek), bogato ilustrowana muzyką Queen. W Esensji już dziś możecie się zapoznać z recenzją filmu.
Listopad
(2017, reż. Rainer Sarnet)
Estoński kandydat do Oscara. Horror? Fantasy? Baśń? Opowieść zanurzona głęboko w estońskich legendach, mitach i folklorze. Czujemy się mocno zaintrygowani.
Suspiria
(2018, reż. Luca Guadagnino)
Remake nasłynniejszego horroru giallo Dario Argento w reżyserii twórcy „Tamte dni, tamte noce” Luki Guadagnino. Opinie wśród kytyki są podzielone, ale wiele osób z pewnością będzie ciekawe, jak wyszło zmierzenie się z klasyką gatunku.
Planeta Singli 2
(2018, reż. Sam Akina)
Kontynuacja przeboju sprzed dwóch lat, polskiej komedii romantycznej współprodukowanej przez naszego dawnego kolegę redakcyjnego Michała Chacińskiego. Po znajomości więc – polecamy, choć akurat sukces frekwencyjny filmu jest i tak w zasadzie pewny.
Winni
(2018, reż. Gustav Möller)
Pokazywany i doceniony na tegorocznych Nowych Horyzontach thriller, którego sceneria ogranicza się do jednego pomieszczenia i jednego aktora, a reszta pojawia się jedynie jako głosy w policyjnym telefonie ratunkowym. A policjant, będący akurat na dyżurze, musi, używając jedynie telefonicznej słuchawki, przyjść z pomocą uprowadzonej kobiecie…
Kolejna część prequelowej opowieści z uniwersum Harry’ego Pottera, której akcja toczy się kilkadziesiąt lat przed narodzinami małego czarodzieja, a bohaterami są wspominani na łamach książek specjalista od tytułowych fantastycznych zwierząt Newt Scamander (Eddie Redmayne) i czarnoksiężnik Grindewald (Johnny Depp).
Gentleman z rewolwerem
(2018, reż. David Lowery)
Robert Redford jako podstarzały gangster, który, mimo licznych wyroków i siedemdziesiątki na karku nie chce zaprzestać swego procederu, ucieka z więzienia i rozpoczyna serię napadów z bronią w ręku. Na faktach, komediowo i sensacyjnie.
Utoya, 22 lipca
(2018, reż. Erik Poppe)
Opowieść o tragicznym dniu, w którym Anders Beivik zamordował 69 osób na pikniku na tytułowej norweskiej wyspie Utoya. FIlm jest norweskim spojrzeniem na ten zamach, swoją wersję niedawno zaprezentował również Paul Greengrass (pod tytułem „22 lipca”).
Wdowy
(2018, reż. Steve McQueen)
Twórca „Głodu”, „Wstydu” i „Zniewolonego” powraca z kolejnym filmem, tym razem w lżejszym repertuarze. Tym razem będzie to opowieść o tytułowych czterech wdowach, które muszą poradzić sobie z długami, pozostawionymi im w spadku przez zmarłych mężów.
Nasi starsi czytelnicy mogą pamiętać serialowy pierwowzór 1983 roku.
Creed II
(2018, reż. Steven Caple Jr.)
Sequel „Creeda” – kolejnej opowieści z cyklu filmów o Rockym Balboi, tym razem skoncentrowanej na karierze Adonisa Creeda, syna wielkiego rywala Rocky’ego – Apollo Creeda, dla którego Balboa staje się trenerem i mentorem.
Fahrenheit 11/9
(2018, reż. Michael Moore)
Michel Moore powraca z kolejnym „Fahrenheitem” – tym razem jednak jego celem nie jest prezydent Bush, ale oczywiście prezydent Trump. Film jednak nie ma szans dorównać rozgłosowi poprzednika – wiele osób twierdzi, że przegrywa z rzeczywistością medialną, a sam Moore nic odkrywczego w nim nie dał rady powiedzieć.
Grinch
(2018, reż. Yarrow Cheney, Scott Mosier)
Nowa wersja (tym razem animowana, od twórców „Minionków”) klasycznej opowieści Dra Seussa o złośliwym stworku, który chciał odebrać wszystkim Boże Narodzenie.
Narodziny gwiazdy
(2018, reż. Bradley Cooper)
Opowieść o podstarzałym gwiazdorze country, który odkrywa utalentowaną piosenkarkę, wspiera ją w karierze, by poczuć zazdrość, gdy ta zaczyna przyćmiewać jego własną sławę. Film Bradley Coopera już teraz umieszczany jest w gronie oscarowych faworytów. W rolach głównych sam Bradley Cooper i Lady Gaga.
Marsz do kina… domowego – powtórki
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Deadpool 2
(2018, reż. David Leitch)
„Deadpool 2” to jeden z tych utworów, z których już na trzeci dzień po seansie pamięta się niewiele poza paroma scenami. W tym przypadku może to być na przykład „casting na drużynę” i następujący po nim desant spadochronowy na konwój. Za kolejnych kilka dni pewnie przypomnienie sobie, co/kogo ten konwój wiózł („No, eee… przestępców jakichś chyba, nie? z więzienia?…”) będzie problemem, ale na razie pieszczę w duszy obrazy kolejnych postaci lądujących tu i tam w nieskoordynowany i raczej dramatyczny sposób.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Z Archiwum X. Kompletny sezon 11
(2018, reż. Chris Carter)
Ku zaskoczeniu wszystkich, składający się z dziesięciu odcinków sezon 11 „X-files” okazał się być zdecydowanie lepszy od sezonu 10. Otrzymaliśmy całkiem solidne „potwory tygodnia”, dwa naprawdę bardzo dobre odcinki z przymrużeniem oka, a nawet wątek spiskowy nie raził tak jak w poprzednim sezonie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
McQueen
(2018, reż. Ian Bonhôte, Peter Ettedgui)
Najciekawszą częścią filmu biograficznego dokumentu poświęconego słynnemu projektantowi mody są opowieści o kolejnych kolekcjach – udowadniające, ze w byciu projektantem mody mniej istotny jest aspekt praktyczny, a bardziej artystyczna kreacja. Pokazujący, że pokazom mody bliżej do artystycznego happeningu, dzieła sztuki niż do przeglądu odzieży. Z pewnością film rzuca wiele światła na świat mody, ukazując ją jako osobną dziedzinę sztuki współczesnej.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Sicario 2: Soldado
(2018, reż. Stefano Sollima)
Część druga „Sicario” nie ma już takich ambicji ja część pierwsza – ale wstydu pierwowzorowi nie przynosi, stanowiąc po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne. Tym razem scenariusz (nadal autorstwa Tylera Sheridana) jest nieco prostszy, przypomina nieco fabułę powieści Fredericka Forsytha „Kobra”, w której amerykańskie służby próbują rozwiązać problem narkotykowy poprzez wywołanie wielkiej wojny między kartelami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tajemnice Laketop. Kompletne wydanie
(reż. Jane Campion, Gerard Lee)
Dwa sezony znakomitego serialu w reżyserii twórczyni „Fortepianu” Jane Campion z Elizabeth Moss („Mad Men”, „Opowieść podręcznej”) w roli głównej. Nowa Zelandia i Australia. Pani detektyw po przejściach i traumach musi zmierzyć się z dwoma tematami – ciążą nieletniej maoryjskiej dziewczynki oraz zagadką znalezionego w walizce ciała młodej kobiety. Wieloznaczne i intrygujące, daleko wykraczające poza zwykłą kryminalną opowieść.
WASZ EKSTRAKT:
85,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Iniemamocni 2
(2018, reż. Brad Bird)
Tegoroczny animowany przebój, udana kontynuacja superbohaterskiej opowieści pixarowej sprzed lat, już w listopadzie dostępny na płytach. Jak pisze nasza recenzentka to opowieść „zrealizowana bardzo zgrabnie, zgodnie z oczekiwaniami, lecz nie powyżej nich”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kolekcja tych świetnych animowanych krótkometrażówek, które mogliście oglądać w kinie przed przebojami Pixara. W pakiecie: „Bao”, „LOU”, „Piper”, „Lava”, „Sanjay’s Super Team”, „Pierwsza randka Riley?”, „The Radiator Springs 500 1/2”, „Party Central”, „Niebieska parasolka”, „The Legend Of Mor’du”, „Partysaurus Rex”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Mamma Mia! Here We Go Again
(2018, reż. Ol Parker)
Fabuła współczesna jest szczątkowa, natomiast fabuła retrospektywna opowiada historię, którą już gruncie rzeczy znamy z części pierwszej. Ale przy tej okazji usłyszymy kilka mniej znanych piosenek ABBY, odnosi się wrażenie, że aranżacje są lepiej rozplanowane niż w części pierwszej, aktorzy lepiej śpiewają, zatrudniony do scenariusza Richard Curtis wprowadził kilka sympatycznych postaci drugoplanowych, doskonale sprawdza się aktorska młodzież, a prawdziwym objawieniem będzie urocza, atrakcyjna, energiczna Lily James w roli młodej Donny.
koniec
31 października 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Stawka większa niż qilin
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krwawy taniec bez gwiazd
— Sebastian Chosiński

Freddie i jego koty
— Sebastian Chosiński

Jedno wesele, bez pogrzebów
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Sicario 2: Soldado
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Iniemamocni 2
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: McQueen
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Mamma Mia: Here We Go Again
— Konrad Wągrowski

Fajerbolem w tyłek go!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o serialach: Z archiwum X (sezon 11)
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.