Do kina marsz: Sierpień 2019Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych sierpnia 2019.
EsensjaDo kina marsz: Sierpień 2019Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych sierpnia 2019. Marsz do kina Dokumentalny film, hołd dla słynnego tenora, nakręcony przez twórcę „Pięknego umysłu”, „Apollo 13” i niedawnego „Hana Solo”. To połączenie brzmi odrobinę zaskakująco, ale poza tym chyba wszystko jest tu jasne. Z pewnością nie tylko dla miłośników opery. Niespodzianka – w sierpniu na nasze ekrany trafia ekranizacja powieści Stanisława Lema w reżyserii jednego z oryginalniejszych twórców węgierskiego kina Györgyego Pálfiego, twórcy znanych polskim widzom z Nowych Horyzontów filmów „Taksidermia” czy „Swobodne opadanie”. Zapowiada się, że nie będzie to zbyt wierna ekranizacja, mistrz Lem pewnie jak zwykle w przypadku filmów opartych na swych powieściach nie byłby zbyt zachwycony, ale i tak jesteśmy zaciekawieni, co z tego wynikło. ![]()
Wyszukaj / Kup Pewnego razu w… Hollywood (2019, reż. Quentin Tarantino) Z pewnością najbardziej wyczekiwany film tego lata (ktoś chce polemizować?). Tarantinowskie spojrzenie na wydarzenia roku 1969, gdy zamordowana przez bandę Charlesa Mansona została żona Romana Polańskiego Sharon Tate, widziane z perspektywy upadłego aktora telewizyjnego i kaskadera. Czy jakoś tak. Bo to przecież Tarantino i nic tu nie musi być oczywiste. Czwarta część jednej z najsłynniejszych filmowych trylogii. Nadmieńmy, że „Toy Story 3” było wręcz idealnym domknięciem opowieści o Chudym, Buzzie i spółce, ale z drugiej strony seria trzyma tak wysoki poziom, że raczej nikt nie niepokoi się, czy część czwarta dorówna wcześniejszym. Zwłaszcza, że opinie zza oceanu są nad wyraz pozytywne. ![]()
Wyszukaj / Kup Gdzie jesteś, Bernadette? (2019, reż. Richard Linklater) Ekranizacja bestsellerowej (przynajmniej w USA) powieści Marii Semple z Cate Blanchett w roli głównej, a przede wszystkim najnowszy film Richarda Linklatera. Pewnie nie na miarę „Przed wschodem słońca” czy „Boyhood”, ale może być to całkiem przyjemna opowieść. Najnowszy film Pedro Almodovara, reżysera, który od jakiegoś czasu nie zbierał najlepszych recenzji, oskarżany, że zjada swój własny ogon, ale tym razem wydaje się, że nastąpił powrót do dobrej formy. No i Antonio Banderas w roli głównej zbiera mnóstwo pochwał. Jesteśmy dobrej myśli. Marsz do kina… domowego – powtórki Na ten film czekano – nie tylko w Stanach, gdzie poprzednie dzieło Jordana Peele’a było ogromnym sukcesem kasowym, zbierając przy okazji solidną garść nominacji do najważniejszych nagród filmowych i Oscara na scenariusz, ale również poza granicami USA, bowiem trudno było nie uznać „Uciekaj” za jeden z najciekawszych pomysłów na film grozy ostatnich lat. Czerpiąc garściami z klasyków gatunku, mieszając horror paranoiczny ze slasherem, Peele potrafił przy okazji wykreować interesującą metaforę rasowych problemów Ameryki. Wiele więc oczekiwano po kolejnym dziele tego reżysera, licząc na kolejne udane połączenie kina grozy ze społecznym przesłaniem. I nie rozczarowano się. ![]() 2 sierpnia 2019 |
W drugiej części wyreżyserowanego przez Andrzeja Zakrzewskiego spektaklu „Stirlitz” słynny sowiecki agent, w Polsce znany głównie z powieści „Siedemnaście mgnień wiosny” Juliana Siemionowa, musi nie tylko wysłać łącznika z arcyważną wiadomością z Berlina do Berna w Szwajcarii, ale również uniknąć śmiertelnie groźnej pułapki, jaką zastawia na niego szef Gestapo Heinrich Müller.
więcej »Dzisiaj przedstawiam żarłoczne pluszowe stwory z kosmosu, połykające swoje ofiary w całości, co też zresztą widać na załączonym obrazku.
więcej »Hans Kloss czy Max Otto von Stirlitz – który z nich narodził się wcześniej? Ten pierwszy zadebiutował w spektaklu teatralnym w styczniu 1965 roku, temu drugiemu Julian Siemionow przydał niemiecką tożsamość dopiero w wydanej dwa lata później powieści „Major Wicher”. Na słynne „Siedemnaście mgnień wiosny” trzeba było czekać jeszcze rok. A na dwuczęściowe przedstawienie polskiego Teatru Sensacji „Stirlitz” autorstwa Andrzeja Zakrzewskiego – kolejne cztery.
więcej »Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Interpol muzealny
— Jarosław Loretz
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Nie przegap: Sierpień 2019
— Esensja
Szalone lata 60.
— Piotr Nyga
Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski
Do kina marsz: Marzec 2019
— Esensja
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Kwiecień 2019
— Esensja
Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski
Krótko o filmach: Han Solo
— Marcin Osuch
Krótko o filmach: Han Solo
— Sebastian Chosiński
Pozwól Wookieemu wygrać
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Solo, ale w drużynie
— Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
7. American Film Festival: Siedmiu wspaniałych
— Kamil Witek
Scenarzysta bez Wergiliusza
— Marcin T.P. Łuczyński
Esensja ogląda: Styczeń 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski
Jedyna taka mitologia
— Piotr Dobry
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
"Czwarta część jednej z najsłynniejszych filmowych trylogii." Jest takie zapomniane słowo jak tetralogia powstałe właśnie do takich celów.