Do kina marsz: Marzec 2020Zapraszamy do przeglądu najciekawiej zapowiadających się premier kinowych marca 2020.
EsensjaDo kina marsz: Marzec 2020Zapraszamy do przeglądu najciekawiej zapowiadających się premier kinowych marca 2020. Marsz do kina Biały, biały dzień (2019, reż. Hlynur Pálmason) Kameralny, lecz przejmujący dramat w realiach surowych pejzaży Islandii. Wdowiec odkrywa pewien sekret swej niedawno żony, która zginęła w wypadku samochodowym. Naprzód (2020, reż. Dan Scanlon) Kolejny film Pixara, co powinno wystarczyć za rekomendację. Magiczna kraina, do której wdarła się już zupełnie niemagiczna codzienność… Niewidzialny człowiek (2020, reż. Leigh Whannell) Elizabeth Moss w kolejnej, współczesnej ekranizacji Wellsowskiej opowieści o człowieku, którego nie widać i może robić różne paskudne rzeczy… Prawda (2019, reż. Hirokazu Koreeda) Wielki mistrz japońskiego kina kręci swój pierwszy film w europejskiej obsadzie (Catherine Daneuve, Juliet Binoche, Ethan Hawke), ale znów opowiada o sprawach rodzinnych. Sala samobójców. Hejter (2020, reż. Jan Komasa) Opromieniony oscarową nominacją dla „Bożego ciała” Jan Komasa powraca z sequelem swego pierwszego hitu. W lesie dziś nie zaśnie nikt (2020, reż. Bartosz M. Kowalski) Polski horror to zjawisko nad wyraz rzadkie. Dobry polski horror to zjawisko niespotykane. A plotki krążą, że „W lesie dziś nie zaśnie nikt” może być tym wyjątkiem… Ciche miejsce 2 (2020, reż. John Krasinski) Kontynuacja zaskakującego horrorowego przeboju sprzed dwóch lat o istotach wyszukujących swe ofiary po najmniejszym dźwięku. Co przyniesie jutro (2019, reż. William Nicholson) Dramat rodzinny z Anette Benning i Billem Nighy. Mąż po wielu latach małżeństwa decyduje się odejść. Dolina Bogów (2019, reż. Lech Majewski) Kolejne szalona wizja Lecha Majewskiego. Z pewnością znajdzie swoich wielbicieli. Mulan (2020, reż. Niki Caro) Aktorskie remake′i animowanych hitów Disneya to już ciągły trend. Tym razem przyszedł czas na opowieść o chińskiej księżniczce. Nieśmiertelny (2019, reż. Marco D′Amore) Mafijna opowieść o losach neapolitańskiego gangstera. ![]() 7 marca 2020 |
Uważam, że kroki podjęte przez polski rząd są dobre. Lepiej teraz pozamykać, póki szanse na ograniczenie rozprzestrzeniania są większe.
Uważam, że znając z dotychczasowych przypadków średnią liczbę zakażonych przez jednego chorego można oszacować, po przekroczeniu jakiego progu epidemii nie będzie dało się zatrzymać w skali regionu.
Nie wiem, jaki jest ten próg, ale wolałabym, żebyśmy go nie osiągnęli.
Chociaż o brytyjskim dramatopisarzu i prozaiku Patricku Hamiltonie dzisiaj już mało kto pamięta, wielbiciele klasycznych thrillerów psychologicznych sprzed dekad powinni kojarzyć przynajmniej dwie z jego sztuk, które dotarły do Hollywoodu – „Gasnący płomień” oraz „Sznur”. Ta pierwsza doczekała się także inscenizacji w ramach Teatru Sensacji „Kobra”, a reżysersko odpowiadał za to… Andrzej Łapicki.
więcej »Zdarza się, że za jednym zamachem twórcy oferują widzowi wizję całkiem trafioną, jak i kompletnie chybioną. Na przykład w kwestii rozwoju motoryzacji.
więcej »Joseph Conrad to – bez wątpienia – najwybitniejszy polski pisarz, który tworzył w innym niż polski języku. Choć przynależy do literatury angielskiej, chętnie podkreślamy jego pochodzenie. Zwłaszcza że po 1918 roku rozważał nawet powrót do ojczyzny, która odzyskała niepodległość. „Tajny agent” to jedna z jego powieści psychologiczno-sensacyjnych. W 1974 roku doczekała się inscenizacji w ramach telewizyjnego Teatru Sensacji.
więcej »Dysonans motoryzacyjny
— Jarosław Loretz
Obrandowani
— Jarosław Loretz
Na wywczasie
— Jarosław Loretz
W kupie raźniej
— Jarosław Loretz
Proszę szanownej wycieczki
— Jarosław Loretz
Och jej, ja tu faktycznie mam tatuaż
— Jarosław Loretz
Proszę oddać mi kapelusz. W środku tkwi połowa mojego czerepu
— Jarosław Loretz
Superman z napędem kobiecym
— Jarosław Loretz
Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Jak dobrze nam mutantem być
— Jarosław Loretz
W polskim slasherze nie dzieje się nic
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Nie przegap: Wrzesień 2020
— Esensja
Ci, co skaczą i fruwają…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz
Nie przegap: Marzec 2020
— Esensja
W lesie… jesteśmy z polskimi slasherami
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Mamuśka górą! (erpegowcy trochę też)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: Kiedy ziemia zlewa się z niebem
— Konrad Wągrowski
Artystką być
— Adam Lewandowski
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Kwiecień 2019
— Esensja
mbank Nowe Horyzonty 2023: Drrrogi, chłopcze…
— Kamil Witek
Jak dobrze nam mutantem być
— Jarosław Loretz
W polskim slasherze nie dzieje się nic
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Ksiądz znikąd
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Lipiec 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Psia tęsknota
— Marcin T.P. Łuczyński
Esensja ogląda: Luty 2015 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz
Pomysł na powstanie
— Jarosław Robak
Esensja ogląda: Lipiec 2014 (1)
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
O właśnie, u nas takie decyzje podjęto jak nie było jeszcze 100 przypadków a u nich, gdy jest grubo ponad 4000. Wszyscy za wzór stawiają Taiwan, który pierwsze decyzje podjął pod koniec grudnia.