Z filmu wyjęte: I porazi was grom z niezbyt ciemnego niebaNaturalna burza jest przyjemnym dodatkiem do klimatu budowanego przez filmowy horror. Na ale jeśli burzy nie można się doczekać…
Jarosław LoretzZ filmu wyjęte: I porazi was grom z niezbyt ciemnego niebaNaturalna burza jest przyjemnym dodatkiem do klimatu budowanego przez filmowy horror. Na ale jeśli burzy nie można się doczekać… Dzisiaj pozwolę sobie jeszcze raz wdepnąć w opisywany w zeszłym odcinku amatorski horror „Zombie Bite” („Ugryzienie zombie”). Poprzednio wyzłośliwiałem się na temat gumowej głowy, której gryzienie przez aktora wywołuje u widza co najwyżej odruch zażenowania. Dzisiaj proponuję drugi kadr, znacznie wyraźniej pokazujący stopień lekceważenia ewentualnego konsumenta tegoż wyrobu filmopodobnego. Otóż na kadrze widać stojącą na tarasie jednorodzinnego domu parę, która z pewną obawą wpatruje się w zasnuwające się ciemnymi chmurami niebo. Ponieważ jednak twórcy albo nie mogli się doczekać nadchodzącej burzy, albo uznali, że zdrowiej dla nich i dla sprzętu będzie nie wyściubiać nosa, gdy faktycznie rozpęta się pogodowe piekło, uznano, że całkiem w porządku będzie dorysowanie z jednego czy dwóch piorunków. Że niby burza nadeszła i zaczęła tupać błyskawicami. A skoro scena uderzenia świetlistej strugi będzie króciutka, to chyba nie jest istotne, skąd dokąd taki piorunek będzie biegł. Dorysowano więc mikrobłyskawicę uderzającą już we wnętrzu mieszkania, mającą źródło gdzieś w okiennej framudze. Mówiąc krótko – jeśli kiedykolwiek ktokolwiek z Was będzie chciał nakręcić film, i podkusi go umieścić w nim tak zwane efekty specjalne, niech pamięta o tym, że w obecnych czasach już praktycznie każdy widz jest wyposażony w sprzęt umożliwiający zatrzymanie obrazu i dokładne obejrzenie sobie kadru. A wtedy partactwo opisanego dziś rodzaju bardzo łatwo da o osobie znać. 14 grudnia 2020 |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz
Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz
Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz
Majówka seniorów
— Jarosław Loretz
Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz
Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz
Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz
Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz
Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz
Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz