Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 marca 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Darowanemu koniowi jak najbardziej zagląda się w zęby

Esensja.pl
Esensja.pl
Prezenty to miła rzecz, ale bywają sytuacje, gdy warto sprawdzić, co trafia w nasze ręce.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Darowanemu koniowi jak najbardziej zagląda się w zęby

Prezenty to miła rzecz, ale bywają sytuacje, gdy warto sprawdzić, co trafia w nasze ręce.
W dzisiejszym kadrze możemy podziwiać wartą dziesięć milionów dolarów obligację stanu Floryda, oczywiście fałszywą, bo nikt filmowcom z bożej łaski nie dałby do ręki takiego dokumentu. Zresztą i drobne banknoty w filmach hollywoodzkich na ogół są fałszywe, co powszechnie wiadomo. Wystarczy uważniej rzucić okiem na owinięte banderolami pakiety szczelnie wypełniające torby i walizy czy detaliczny majątek unoszony wiatrem, by się przekonać, że albo kolor jest niewłaściwy, albo rysunek toporny, albo format dziwaczny. Istnieją zresztą przepisy regulujące wygląd takich banknotów. Counterfeit Detection Act (Ustawa o Wykrywaniu Podróbek) z 1992 roku mówi, iż reprodukcja banknotu, która nie przyniesie ani drukarzowi, ani właścicielowi kary długoletniego więzienia, musi mieć rozmiary do 75% lub ponad 150% wielkości oryginału, a do tego powinna być jednostronna, jak również wydrukowana w jednym kolorze (bo przypomnę, że banknoty amerykańskie na rewersie są zielone, ale na awersie czarne z zielonymi elementami).
Po tym wstępie jeszcze raz skieruję uwagę na załączony obrazek. Otóż teoretycznie obligacja – mimo że z naszego punktu widzenia podrabiana – stanowi konkretną wartość dla bohatera filmu. Niestety, spece od scenografii niespecjalnie się tutaj popisali, bo gdy przyjrzeć się słownemu zapisowi kwoty, to mamy tam frazę „TEN MILLION DOLLARS ($1,000,000)”. Czyli niby dziesięć milionów, ale może w rzeczywistości ledwie milion. Zdaję sobie sprawę, że to nieistotny detal, ale jednak świadczący o niechlujności twórców. Bo – tak po prawdzie – przecież to oczywiste, że część widzów będzie ciekawa, jakiż to dokument otrzymał bohater, i zatrzyma sobie obraz dla pogłębionych studiów…
I dwa słowa o filmie, z którego powyższa obligacja pochodzi. Jest to nakręcona w 2017 roku obyczajowa komedia grozy o wdzięcznym tytule „An Accidental Zombie (Named Ted)” (czyli „Przypadkowy zombie (imieniem Ted)”). Jej bohaterem jest urzędnik biurowy, którego wszyscy koledzy posądzają o to, że jest zombie, co strasznie go irytuje. Bo przecież nikogo jeszcze nie ugryzł, choć – to prawda – od wycieczki na Karaiby jest coraz bledszy, wolniejszy i obłazi ze skóry, a pracownicy sukcesywnie wsiąkają bez śladu. W domu też nie ma co liczyć na zrozumienie, bo rodzina – również przeświadczona, że jest zombie – kisi się we własnych problemach (dziadek ma seksowną, mówiącą z rosyjska kochankę marzącą o karierze wiedźmy, ojcu brakuje ręki, czarnoskóra matka ma jakieś wykwity na twarzy i robi niejadalne posiłki, siostra zaś nieustannie obściskuje się ze swym czarnoskórym mężem, który zamierza zostać prezydentem i wystrzelać wszystkich, którzy nie wierzą, że USA jest najwspanialszym państwem na świecie). Jedynym ratunkiem w tej sytuacji jest romans z poznaną na grupowej terapii wampirzycą, która – ugryziona podczas wycieczki do Rumunii przez wampira – tłumaczy wszystkim, że nie jest wampirem. Choć oczywiście ma kły i przemożną ochotę na krew. Na tę samą terapię uczęszczają jeszcze m.in. wyłysiały wilkołak i spasiona wróżka (z tych teoretycznie malutkich), a także dwaj klasycznie homoseksualni policjanci – jeden w rozchełstanym mundurze, z wychodzącymi z wycięcia kłakami na klacie – prowadzący śledztwo w sprawie zaginionych pracowników biura.
Szkoda jedynie, że humor często jest raczej czerstwej natury, a sama akcja potrzebuje dłuższego rozbiegu, żeby wreszcie przekonać do siebie widza. Druga połowa historii posiada jednak zadowalające rumieńce i zwariowane pomysły, więc summa summarum seans powinno dać się zaliczyć do z grubsza udanych.
koniec
28 grudnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Nadmiar filmów szkodzi
Jarosław Loretz

1 III 2021

Po serii filmów z rekinami, zwłaszcza tymi wielogłowymi, po mrowiu filmów z człapiącymi truposzami, w których dialogi na ogół składają się z fraz „hhyyyyyhh”, podstępnie może dopaść widza przesyt kinematografią. Wtedy zaczyna robić się dziwnie.

więcej »

Nie przegap: Luty 2021
Esensja

28 II 2021

Lutowe mrozy nie przeszkodziły nam w pisaniu recenzji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Jsem mořská hvězdice
Jarosław Loretz

22 II 2021

Czy rozgwiazda może być zabójcza? Oczywiście, jeśli tylko jest wielka i na końcu każdego ramienia ma uzębioną paszczę.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Nadmiar filmów szkodzi
— Jarosław Loretz

Jsem mořská hvězdice
— Jarosław Loretz

Dwunogi rekin
— Jarosław Loretz

Siła nostalgii
— Jarosław Loretz

UFO a rozwój ziemskiej cywilizacji
— Jarosław Loretz

Ekoterroryści
— Jarosław Loretz

Trainspotting
— Jarosław Loretz

Odjechać w siną dal
— Jarosław Loretz

Ale jak to...?
— Jarosław Loretz

Zagwozdka z zamierzchłych czasów
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.