Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 listopada 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: A na co mi ta noga…

Esensja.pl
Esensja.pl
Czasami podczas oglądania filmów pojawiają się zdrożne myśli, podające w wątpliwość kwalifikacje co poniektórych członków ekipy realizacyjnej. Na przykład w materii znajomości ludzkiej anatomii.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: A na co mi ta noga…

Czasami podczas oglądania filmów pojawiają się zdrożne myśli, podające w wątpliwość kwalifikacje co poniektórych członków ekipy realizacyjnej. Na przykład w materii znajomości ludzkiej anatomii.
Dzisiejszy kadr przedstawia dzielnego wojaka, który zaczął ewoluować w pająka. Jego lewa noga – w teorii złamana – ma tak dziwaczną krzywiznę uda i tak bezsensowną długość, że nie sposób uznać pokazanego zjawiska za naturalne. Nawet jeśli wiemy, że właściciel pokręconej nogi w istocie nie jest człowiekiem, a cyborgiem. Niestety, film był tani i przy odrobinie cierpliwości można zauważyć, w którym miejscu dosztukowano do oryginalnych spodni dodatkową nogawkę. Dobrze chociaż, że wykopano dół, w którym aktor mógł schować „złamaną” nogę, a nie kazano mu ją podwijać pod siebie. Bo tak też już bywało w produkcjach klasy od B wzwyż. Wzwyż alfabetu oczywiście.
Obraz, z którego pochodzi ta scena, to kręcony na Dominikanie włoski kicz SF o szumnym tytule „Cyborg – Il guerriero d’acciaio”, puszczony w świat w 1989 roku. W Polsce był swego czasu dostępny na VHS jako „Wojownik cyborg”. Jego fabuła jest prosta jak słomka. Podczas prowadzonej w ładowni statku gry w pokera niechcący zostaje uruchomiony tytułowy android (w tej zacnej roli tytan kina klasy B, czyli Frank Zagarino). Obija graczy, skacze w morskie fale i dociera dnem na odległą wyspę. Ponieważ nie ma nad nim żadnej kontroli ze względu na tylko częściowo wgrane oprogramowanie, do jego złapania lub likwidacji zostaje wysłany oddział żołnierzy po cywilnemu, dowodzony przez Henry’ego Silvę. Cyborg, osaczony po dłuższym pościgu i zmuszony do skoku z mostu do rzeki, łamie nogę i zostaje przygarnięty przez przypadkowego dzieciaka, mieszkającego na odziedziczonej po zmarłych rodzicach plantacji trzciny cukrowej z nastoletnią siostrą. Dalszego ciągu można bez trudu się domyślić.
Mimo że fabuła nie grzeszy głębią, a aktorzy talentem, „Wojownik cyborg” ogląda się zaskakująco przyjemnie – być może głównie dzięki specyficznemu, niepodrabialnemu klimatowi lat 80. Wiele też dają egzotyczne plenery, w których rozgrywają się pościgi i strzelaniny. W tej sytuacji można przymknąć oko na niezbyt zrozumiałe utopienie było nie było krwawej historii w kinie familijnym, acz muszę przyznać, że naiwny, silnie ckliwy finał może być jednak sporym wyzwaniem dla miłośników tandetnego kina złotej ery VHS.
koniec
5 kwietnia 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Szerokie usta
Jarosław Loretz

22 XI 2021

Prawem serii dzisiaj trzecia kobieca twarz. Tym razem ludzka, choć nikomu bym nie życzył doświadczania tak szerokiego rozwarcia szczęk.

więcej »

Z filmu wyjęte: Głębokie gardło
Jarosław Loretz

15 XI 2021

Zdarzają się dni, gdy w gardle szaleje pożar. Niestety, niektórzy filmowcy potrafią to wziąć śmiertelnie serio.

więcej »

Z filmu wyjęte: Uśmiech umila życie
Jarosław Loretz

8 XI 2021

Czy tak pięknie uśmiechnięta starsza pani może kryć jakąś tajemnicę? Otóż – jak najbardziej. I wcale nie chodzi o to, że owa dama nie do końca jest tym, na kogo wygląda.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Szerokie usta
— Jarosław Loretz

Głębokie gardło
— Jarosław Loretz

Uśmiech umila życie
— Jarosław Loretz

Skala ma znaczenie
— Jarosław Loretz

Wylewność
— Jarosław Loretz

Trochę nam nie wyszło
— Jarosław Loretz

Polecieć sobie po kulki
— Jarosław Loretz

Duchy na dorobku
— Jarosław Loretz

Więzienie marzeń
— Jarosław Loretz

Czternaście lat po zniszczeniu Los Angeles
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.