Z filmu wyjęte: Gdy puszka z piwem rzuca się do aortyGdy brakuje pomysłów, zawsze można sięgnąć po mniej konwencjonalne metody straszenia. Bo kto by pomyślał, żeby puszka piwa próbowała nam utoczyć krwi…
Jarosław LoretzZ filmu wyjęte: Gdy puszka z piwem rzuca się do aortyGdy brakuje pomysłów, zawsze można sięgnąć po mniej konwencjonalne metody straszenia. Bo kto by pomyślał, żeby puszka piwa próbowała nam utoczyć krwi… Zgadza się, ponownie dokonałem pewnego nadużycia. Bo ani puszka nie jest wampiryczna, ani niczym niecodziennym nie jest utoczenie krwi piwoszowi przez puszkę – w końcu zawsze może urwać się zawleczka albo trzasnąć korpus, i zacięcie w palec gotowe. Takie w sam raz na mały plasterek. No ale oczywiście ja nie o tym… Dzisiejszy kadr przedstawia spoczywającego na turystycznym krzesełku dżentelmena, który tuli przyjemnie chłodną puszkę piwa do szyi. Co niby w tej scenie jest takiego wyjątkowego? Ano zawartość puszki stanowi wyprodukowane w Polsce, przez browar Van Pur, piwo „Donner”, natomiast trawnik, krzaki i namiot znajdują się w Bułgarii. Tam bowiem kręcona była szósta i – chwalić Boga – ostatnia część „Drogi bez powrotu”, posiadająca podtytuł „Hotel na uboczu”. Wyjątkowo nie będę dokładniej opisywał fabuły tego dziwactwa, bodaj jedynego strawnego w tej serii – oczywiście poza częścią pierwszą – a po prostu odeślę do popełnionej swego czasu recenzji pięciu odsłon dramatu. Tak na marginesie – nawet jeśli „Donner” jest wciąż produkowany, to nie warto go szukać. Należy do marketowego gatunku „dobre, bo tanie”. 31 maja 2021 |
Dziesięć miesięcy po „Końcu gry” Hans Kloss powrócił do Teatru Sensacji. Od października 1966 roku rozpoczęto (comiesięczną) emisję pięciu kolejnych odcinków „Stawki większej niż życie”. Na pierwszy ogień poszedł – ponownie wyreżyserowany przez Andrzeja Konica – „Czarny wilk von Hubertus”, czyli opowieść o tym jak J-23 stara się zlikwidować działający w okolicach Elbląga oddział Werwolfu.
więcej »Wyroby rodzimych browarów trafiają na półki również zagranicznych marketów, ale nie jest wcale tak prosto się o tym przekonać.
więcej »Wielbiciele Hansa Klossa mogli w czwartkowy wieczór 16 grudnia 1965 roku poczuć wielki smutek. W ramach Teatru Sensacji wyemitowano bowiem „Koniec gry”, spektakl zapowiadany jako ostatni odcinek „Stawki większej niż życie”. Jak się niespełna rok później okazało, wcale tak nie było. J-23 powrócił na „mały ekran”. Mimo że jego pierwsze rozstanie z widzami nie należało do szczególnie spektakularnych.
więcej »Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz
Panika na planie
— Jarosław Loretz
Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz
Panika na planie
— Jarosław Loretz
Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz
Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz
Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz
Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz
Majówka seniorów
— Jarosław Loretz
Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz
Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz
Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz
Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz
Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz
Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz