Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 9 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Westchnienie za starymi kamienicami

Esensja.pl
Esensja.pl
Wielu tęskni do dawnego budownictwa, z wysokimi stropami i eleganckimi klatkami schodowymi. Wielu innych je przeklina, bo… w nich mieszka.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Westchnienie za starymi kamienicami

Wielu tęskni do dawnego budownictwa, z wysokimi stropami i eleganckimi klatkami schodowymi. Wielu innych je przeklina, bo… w nich mieszka.
Jak w rzeczywistości wyglądały wspaniałe kamienice przełomu XIX i XX wieku, do których tak łatwo wzdychać na widok przedwojennych zdjęć, widać między innymi na dzisiejszym kadrze. Owszem, przedstawia on amerykańskie miasto, ale zasada budowy kamienic czynszowych była podobna, jak i u nas – jak najlepiej wykorzystać działkę. Innymi słowy – po co jakieś tam podwórka czy okna w oficynach. To strata miejsca. W Europie udało się mimo wszystko zachować nieco przyzwoitości i przynajmniej zostały jakieś podwórka, choć wilgotne i mroczne, do czasu wylania klepiska cementem lub asfaltem będące wyśmienitym rozsadnikiem szeregu paskudnych choróbsk. W Ameryce natomiast nie dorobiono się wówczas żadnych przepisów w tej materii, więc i „podwórka” – jeśli w ogóle się pojawiały, to miewały po metr lub półtora głębokości. Jak widać na załączonym obrazku.
Kadr pochodzi ze świeżej mieszanki SF i horroru, czyli przewrotnego filmu „The Drone” („Dron”) z 2019 roku. W założeniu miał to być komediowy, mocno przerysowany pastisz. Osaczony przez policję seryjny morderca, wyszukujący kolejne (rude) ofiary za pomocą drona, obrywa piorunem i jego osobowość przeskakuje w drona. W tej postaci udaje się w pobliże willi pewnego małżeństwa, które dopiero co wprowadziło się do willi, i ląduje na ich śmietniku. Mąż (John Brotherton) cieszy się z nowej zabawki, żona (Alex Essoe) jest nieco nieufna, a dron zaczyna na własną rękę filmować narzucającą się mężowi sąsiadkę (przesłodko zalotna Anita Briem), po czym najpierw antagonizuje żonę (wrzuca jej nagrania na pulpit komputera), a potem morduje sąsiadkę (ostrymi wirnikami) i wysyła wcześniejsze nagrania na komisariat. Zaczyna się rozgrywka między małżeństwem a dronem.
Punkt wyjścia fabuły i ogólnie brewerie drona są odświeżająco absurdalne. Obsada radzi sobie wyśmienicie, z miejsca zyskując sympatię widza (oczywiście poza mordercą). Świetne są też zdjęcia i ogólnie realizacja. A mimo to seans trudno zaliczyć do udanych. Film – posiadający przecież wiele uroczych scen – jest po prostu nudny i miałki, a finał zwyczajnie głupi. Mimo to polecam rozejrzenie się za „Dronem”, bo nawet przy tak roztrwonionym potencjale ogląda się go całkiem przyzwoicie.
koniec
23 sierpnia 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Moda terapeutyczna
Jarosław Loretz

6 XII 2021

Jak połączyć przyjemne z pożytecznym, czy ciuch z recyklingu pomagający radzić sobie z nerwicami. No, może nie tyle radzić, ile uprzyjemniać koegzystencję.

więcej »

Nie przegap: Listopad 2021
Esensja

30 XI 2021

Na coraz dłuższe wieczory proponujemy lekturę naszych listopadowych recenzji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Szerokie usta 2: Poszerzenie
Jarosław Loretz

29 XI 2021

Cykl „twarzowy” kończę kadrem znowuż przedstawiającym kobietę, choć trudno się w jej przypadku zdecydować, czy jeszcze się zalicza do homo sapiens, czy jednak już nie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Moda terapeutyczna
— Jarosław Loretz

Szerokie usta 2: Poszerzenie
— Jarosław Loretz

Szerokie usta
— Jarosław Loretz

Głębokie gardło
— Jarosław Loretz

Uśmiech umila życie
— Jarosław Loretz

Skala ma znaczenie
— Jarosław Loretz

Wylewność
— Jarosław Loretz

Trochę nam nie wyszło
— Jarosław Loretz

Polecieć sobie po kulki
— Jarosław Loretz

Duchy na dorobku
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.