Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 listopada 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Trochę nam nie wyszło

Esensja.pl
Esensja.pl
Dzisiaj trochę grozy. W kwestii efektów specjalnych.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Trochę nam nie wyszło

Dzisiaj trochę grozy. W kwestii efektów specjalnych.
Kinematografia indonezyjska jest bardzo obfitym źródłem kadrów świadczących o – oględnie mówiąc – nonszalancji tamtejszych speców od efektów specjalnych. Kilka płodów ich wyobraźni już prezentowałem (m.in. wizerunek głowy kobiety opętanej przez ducha), ale ciekawych kadrów nigdy dość. Dzisiaj więc proponuję… coś. Co konkretnie, to wyjawię na koniec, bo do wyjaśnienia, co tak naprawdę na obrazku widać, potrzebne będzie przynajmniej pobieżne streszczenie fabuły. A nie ma sensu podawać go dwa razy.
Powyższy kadr pochodzi z nakręconego w 2013 roku horroru „Bangkit dari Lumpur”, czyli z grubsza „Zrodzony z błota”. Zajęty flirtowaniem ze śliczną dziewczyną szofer-grubasek wbija się samochodem w ciężarówkę. On ginie, dziewczyna zaś zostaje odratowana dzięki przeszczepowi serca. Sęk w tym, że serce należało do barowej tancerki, której żywcem wyrwała je czwórka handlarzy organami. Głównie dlatego, że kobieta widziała, jak wyrywają serce innej młodej kobiecie. Tancerka, której trupa wrzucono do błotnistego bajora, oczywiście nie zamierza puścić płazem niegodziwości, i wraca jako duch, okresowo przejmując kontrolę nad ciałem dziewczyny, która dostała serce, i mszcząc się na swoich oprawcach. Reszta jest raczej oczywista, choć trzeba przyznać, że finał potrafi zaskoczyć, i to przynajmniej dwukrotnie. Co jest całkiem dużym osiągnięciem jak na tuzinkowy horror kręcony na rynek wewnętrzny.
Niestety, film ma dwa ogromne minusy. Pierwszy to domieszka humoru dość niskich lotów, w co wliczają się m.in. nieudane podboje kumpli grubaska (np. jedna z dziewczyn okazuje się transwestytą) i obowiązkowa obecność poconga, strojącego niezbyt mądre miny. Drugi natomiast to efekty specjalne – nie dość, że paskudnie komputerowe i niesamowicie wręcz toporne, to jeszcze niekiedy próbujące w fatalnie nieporadny sposób podkręcić komediowość historii. Prym wiedzie w tej kwestii scena, w której z oczodołów zdumionego bohatera wyskakują… oczy na sprężynach.
Co więc przedstawia kadr? Otóż operację wyrywania serca. To czerwone to sadzawka krwi, w której pływa wciąż bijące serce kobiety. Na krawędziach otworu widać dłonie w lateksowych rękawiczkach, zaś dolną połowę kadru wypełniają kostki lodu. Bo cała operacja odbywa się w wannie wypełnionej wodą z lodem. Dlaczego tak? Bo twórcy najwyraźniej naczytali się i naoglądali historii o osobach, które zostały w takich właśnie warunkach pozbawionej nerki. Może nawet dwóch. Tyle że w przypadku nerki lód miał w teorii pomóc przeżyć pacjentowi. A jak ma przeżyć ktoś, komu wyjmie się serce? Żeby było bardziej głupio, serce jest wyrywane literalnie na żywca, bez żadnego znieczulenia czy uśpienia, a osoba pozbawiona serca – i żeber, bo nikt nic nie wycina, a i w otworze nie widać ani grama kości – po usunięciu organu wciąż ma siłę sobie pokrzyczeć i się powyrywać.
Film polecam więc wyłącznie kinematograficznym twardzielom, którzy lubią sobie niezdrowo porechotać z tandety i kiczu. A żeby pokazać, jak zła jest to produkcja, za tydzień podrzucę jeszcze jeden kadr.
koniec
18 października 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Szerokie usta 2: Poszerzenie
Jarosław Loretz

29 XI 2021

Dzisiejszy kadr – podobnie jak ten z zeszłego tygodnia – znów przedstawia kobietę rozwierającą nad wyraz szeroko usta, choć tym razem w „gimnastyce” znacznie wyraźniejszy udział miały komputerowe efekty specjalne. Dla pełnego opisania odmalowanej na zdjęciu sytuacji niezbędne będzie jednak krótkie pochylenie się nad fabułą filmu, z którego ów obrazek został wycięty.

więcej »

Z filmu wyjęte: Szerokie usta
Jarosław Loretz

22 XI 2021

Prawem serii dzisiaj trzecia kobieca twarz. Tym razem ludzka, choć nikomu bym nie życzył doświadczania tak szerokiego rozwarcia szczęk.

więcej »

Z filmu wyjęte: Głębokie gardło
Jarosław Loretz

15 XI 2021

Zdarzają się dni, gdy w gardle szaleje pożar. Niestety, niektórzy filmowcy potrafią to wziąć śmiertelnie serio.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Szerokie usta 2: Poszerzenie
— Jarosław Loretz

Szerokie usta
— Jarosław Loretz

Głębokie gardło
— Jarosław Loretz

Uśmiech umila życie
— Jarosław Loretz

Skala ma znaczenie
— Jarosław Loretz

Wylewność
— Jarosław Loretz

Polecieć sobie po kulki
— Jarosław Loretz

Duchy na dorobku
— Jarosław Loretz

Więzienie marzeń
— Jarosław Loretz

Czternaście lat po zniszczeniu Los Angeles
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.