Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą III

Esensja.pl
Esensja.pl
Zostawmy głowy (z poprzednich odcinków) w spokoju. Dzisiaj coś specjalnego. Crème de laaa… No dobrze, może nie przesadzajmy.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą III

Zostawmy głowy (z poprzednich odcinków) w spokoju. Dzisiaj coś specjalnego. Crème de laaa… No dobrze, może nie przesadzajmy.
Podcykl o przefajnowaniu w horrorze objął na razie indyjską „odwrotną” głowę i kanadyjski uśmiech na dopalaczach. Dzisiaj dorzucam cegiełkę z Brazylii, czyli atak zawekowanego oseska. Tak jest. Osesek przez poprzednie lata siedział sobie grzecznie w formalinie w klasie jednego z liceów, ale w wyniku zdarzeń, o których za chwilkę dwa słowa, słój się stłukł, a osesek ożył. I rzucił się na widocznego na zdjęciu młodego mężczyznę, łapiąc go w pętlę pępowiny. Wiem, pomysł jest chory, ale to ledwie przedsmak (tfu, tfu) tego, co jest clou całej sprawy. Otóż w następnej kolejności osesek zaczyna… się masturbować i wykonuje atak… no, wiadomo czym. Innymi słowy – to, co widać na obrazku, a co łączy krocze oseska z twarzą faceta, to nie jest patyk.
Film, z którego pochodzą ta i kilka innych niemożliwych do odzobaczenia scen, to nakręcony w 2018 roku „Exterminadores do Além Contra a Loira do Banheiro”, czyli w luźnym tłumaczeniu „Eksterminatorzy truposzy kontra blondyna z toalety”. Jak nietrudno się domyślić, jest to komedia grozy. Jej fabuła jest dość prosta. Czwórka przyjaciół (trzech facetów i kobieta) próbuje zrobić karierę kręcąc filmiki o zjawiskach nadprzyrodzonych i oferując usługę przepędzania duchów. Oczywiście biznes idzie im gorzej niż marnie i jedyną osobą, która śledzi ich postępy, jest jakiś złośliwiec, dopisujący im pod filmami wredne komentarze. Pewnego dnia dostają jednak zlecenie na pozbycie się ducha z jednego z liceów. Przygotowani na odstawienie farsy (bo przecież duchy nie istnieją), pilnowani przez dyrektora i kilka osób z ciała pedagogicznego, przekonują się niespodziewanie, że duch jak najbardziej istnieje, i jest morderczy. A że jeden z bohaterów stłukł lustro, giną już nie tylko ci, co trafią do toalety – uwolniony wreszcie upiór blokuje wszystkie wyjścia i zaczyna grasować po korytarzach, przejawiając dużą inwencję w eliminowaniu obsady.
Film jest przyzwoicie zrealizowany, ale humor ma nie dość, że grubszej natury, oparty często na obryzgiwaniu krwią czy krążący wokół płynów ustrojowych, to jeszcze wiele ze scen jest raczej przaśnych i irytujących niż zabawnych. Ma też dość nijaką, rozłażącą się fabułę, która i owszem, posiada kilka ładnych twistów i sekrecików, ale całość pływa w mocno wodnistej zawiesinie dialogów i scen, których jedynym zadaniem jest rozciągnięcie objętości do przepisowych 90 minut.
Ale. Po pierwsze – historia potrafi chwilami ująć zupełnie nieszablonowym podejściem do sprawy. Po drugie – twórcy wykazują się daleko posuniętą znajomością konwencji, raz po raz serwując widzowi smakowite odniesienia do klasyki. Po trzecie wreszcie – jest tu szereg przeobrzydliwych czy po prostu zdumiewających scen, które nie tylko trudno odzobaczyć, ale i zapomnieć. Jak choćby atak kupą (nawiedzoną) czy seks ze starszą nauczycielką. Ogólnie więc film zbyt dobry nie jest, ale jednocześnie warto rzucić na niego okiem. I dlatego, że na pewno nie pozostawi obojętnym (jednych zachwyci, innych – zapewne większość – zniesmaczy), i dlatego, że kino grozy z dalekiej Brazylii jest mimo wszystko rzadkim zjawiskiem.
koniec
23 maja 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Z filmu wyjęte: Wilkołaki wciąż modne
Jarosław Loretz

8 IV 2024

Nikt chyba nie wie, ile tak naprawdę kręci się dziś rocznie filmów z wilkołakami. Jedno jest jednak pewne – za oglądanie większości z nich twórcy powinni wypłacać widzom rekompensatę za ciężkie warunki konsumpcji.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Kruck Polakowi oko wykole
Sebastian Chosiński

2 IV 2024

Chcąc zachować chronologię wydarzeń, w drugiej serii teatralnej „Stawki większej niż życie” scenarzyści stanęli przed sporym wyzwaniem. Wojna skończyła się już, co zatem wymyśleć, aby usprawiedliwić pozostawanie Hansa Klossa w mundurze niemieckim? Najpierw uczynili go żołnierzem Werwolfu (vide „Czarny wilk von Hubertus”), a następnie – w „Nocy w szpitalu” – zastosowali retrospekcję, dzięki której akcja przeniosła się do 1942 roku.

więcej »

Polecamy

Wilkołaki wciąż modne

Z filmu wyjęte:

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz

Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz

Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz

Majówka seniorów
— Jarosław Loretz

Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz

Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz

Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.