EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Szafir jak diament |
Data premiery | 20 grudnia 1971 |
Reżyseria | Maria Kaniewska |
Zdjęcia | Jerzy Jaworski, Marek Krajewski, Andrzej Dmoch, Tomasz Ruszkowski |
Scenariusz | Maria Starzyńska |
Obsada | Ryszard Bacciarelli, Włodzimierz Nowak, Bolesław Płotnicki, Józef Pieracki, Ryszard Barycz, Aleksandra Zawieruszanka, Krystyna Karkowska, Monika Sołubianka, Wojciech Sztokinger, Janusz Kłosiński, Eugeniusz Kamiński, Andrzej Mirecki, Leon Pietraszkiewicz, Juliusz Wyrzykowski, Stanisław Adamski, Ryszard Pracz, Andrzej Siedlecki |
Muzyka | Andrzej Fronczak |
Rok produkcji | 1971 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 70 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Tylko koni żal…Nieczęsto zdarzało się, aby zarówno reżyserkami, jak i autorkami inscenizowanych w ramach Teatru Sensacji „Kobra” przedstawień były kobiety. „Szafir jak diament” jest pod tym względem wyjątkiem. Tekst Marii Starzyńskiej na potrzeby spektaklu telewizyjnego zaadaptowała Maria Kaniewska. Mimo świetnej obsady trudno jednak to dzieło uznać za w stu procentach udane. Ot, ciekawostka, zwłaszcza dla bywalców wyścigów konnych na Służewcu.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Tylko koni żal…Nieczęsto zdarzało się, aby zarówno reżyserkami, jak i autorkami inscenizowanych w ramach Teatru Sensacji „Kobra” przedstawień były kobiety. „Szafir jak diament” jest pod tym względem wyjątkiem. Tekst Marii Starzyńskiej na potrzeby spektaklu telewizyjnego zaadaptowała Maria Kaniewska. Mimo świetnej obsady trudno jednak to dzieło uznać za w stu procentach udane. Ot, ciekawostka, zwłaszcza dla bywalców wyścigów konnych na Służewcu. Maria Kaniewska |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Szafir jak diament |
Data premiery | 20 grudnia 1971 |
Reżyseria | Maria Kaniewska |
Zdjęcia | Jerzy Jaworski, Marek Krajewski, Andrzej Dmoch, Tomasz Ruszkowski |
Scenariusz | Maria Starzyńska |
Obsada | Ryszard Bacciarelli, Włodzimierz Nowak, Bolesław Płotnicki, Józef Pieracki, Ryszard Barycz, Aleksandra Zawieruszanka, Krystyna Karkowska, Monika Sołubianka, Wojciech Sztokinger, Janusz Kłosiński, Eugeniusz Kamiński, Andrzej Mirecki, Leon Pietraszkiewicz, Juliusz Wyrzykowski, Stanisław Adamski, Ryszard Pracz, Andrzej Siedlecki |
Muzyka | Andrzej Fronczak |
Rok produkcji | 1971 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 70 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Gdzie są naziści z tamtych lat?
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Hans Kloss w Werwolfie
— Sebastian Chosiński
Ten Brunner, ach! ten Brunner…
— Sebastian Chosiński
Gdy maniak bierze się za Wunderwaffe…
— Sebastian Chosiński
Idzie wiosna od wschodu…
— Sebastian Chosiński
Lepiej być Królem czy Krollem?
— Sebastian Chosiński
„Zdradziła III Rzeszę!”
— Sebastian Chosiński
Nie ma „zająca” i nie ma „wilka”
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Biały Kapitan ze Śródmieścia
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: W poszukiwaniu zapomnianej przyszłości
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Muzyczny seans spirytystyczny
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Nie zadzieraj z Czukayem!
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Wielkie bohaterstwo małych ludzi
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Znad Rubikonu do Aszchabadu
— Sebastian Chosiński
Płynąć na chmurach
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: W kamienicy na Złotej
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Ciało, umysł i duch
— Sebastian Chosiński