Z filmu wyjęte: Marzenie archeologaO ileż prościej by było, gdyby zamiast wyciągać z ziemi jakieś skraweczki i okruszki – po prostu znajdować ładne, pełne pozostałości z dawnych epok…
Jarosław LoretzZ filmu wyjęte: Marzenie archeologaO ileż prościej by było, gdyby zamiast wyciągać z ziemi jakieś skraweczki i okruszki – po prostu znajdować ładne, pełne pozostałości z dawnych epok… Dziś proponuję drugi (i ostatni) kadr pochodzący z recenzowanego niedawno filmu „Bone Eater”, czyli „Zjadacz kości”. Na poprzednim kadrze można było podziwiać anatomicznego dziwoląga. Dzisiaj natomiast można rzucić okiem na indiańskie szczątki sprzed dwustu lat. Ktoś bardziej oświecony mógłby rzec, że piasek doskonale konserwuje kości i co twardsze przedmioty. I nie sposób się nie zgodzić z takim postawieniem sprawy. Jednak ptasie pióra to zupełnie inna bajka. To, co zaserwowali nam twórcy, nawet jeśli jakimś zbiegiem okoliczności przetrwałoby dwa wieki w stanie nienaruszonym, z niezrozumiałych przyczyn ominięte przez małe, segmentowane, wiecznie głodne stworzonka, z pewnością uległoby uszkodzeniom najpierw ze względu na ciężar ziemi, jaką przysypano zwłoki, a potem przez wdzierającą się w miejsce wiecznego spoczynku łyżkę koparki. A tutaj mamy piórka w stanie idealnym, tak jak je stracił z pośladka jakiś biedny drób. W tej sytuacji nie ma się co już pastwić nad nowiutkim kosturkiem, błyszczącymi świeżością paciorkami i skórzanym mieszkiem, które to przedmioty ponoć stykały się z podlegającymi rozkładowi zwłokami jednego z dawno temu zmarłych Indian. Oczywiście – wszystko to są absolutnie nieistotne detale, w dodatku w filmie, który mało kogo obchodzi, ale jednak – co szkodziło nieco lepiej przyłożyć się do pracy? Przecież ani wysiłek do tego niezbędny nie był obezwładniający, ani zdolności intelektualne potrzebne z górnej półki… 5 czerwca 2023 |
Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Co zrobić, gdy słyszało się o egipskich hieroglifach, ale właśnie wyłączyli prąd i Internetu nie ma, a z książek jest tylko poradnik o zarabianiu pieniędzy na kręceniu filmów, i nie za bardzo wiadomo, co to te hieroglify? No cóż – właśnie to, co widać na obrazku.
więcej »Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz
Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz
Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz
Majówka seniorów
— Jarosław Loretz
Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz
Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz
Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz
Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz
Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz
Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz