Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Tim Johnson, Karey Kirkpatrick
‹Skok przez płot›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSkok przez płot
Tytuł oryginalnyOver the Hedge
Dystrybutor UIP
Data premiery7 lipca 2006
ReżyseriaTim Johnson, Karey Kirkpatrick
Scenariusz
MuzykaRupert Gregson-Williams, Ben Folds
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania83 min
WWW
Gatunekanimacja, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Halo, chciałbym nawiązać dialog: Skok przez płot

Esensja.pl
Esensja.pl
Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Czy te milusińskie zwierzaczki rzeczywiście skakały przez ten płot? I co mają do tego Pingwiny z Madagaskaru, Aslan oraz Vincent Perez? W dzisiejszym odcinku: „Skok przez płot”. Piotr Dobry ocenił film na 60%, a Bartosz Sztybor zupełnie odwrotnie: na 80%.

Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Halo, chciałbym nawiązać dialog: Skok przez płot

Czy te milusińskie zwierzaczki rzeczywiście skakały przez ten płot? I co mają do tego Pingwiny z Madagaskaru, Aslan oraz Vincent Perez? W dzisiejszym odcinku: „Skok przez płot”. Piotr Dobry ocenił film na 60%, a Bartosz Sztybor zupełnie odwrotnie: na 80%.

Tim Johnson, Karey Kirkpatrick
‹Skok przez płot›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSkok przez płot
Tytuł oryginalnyOver the Hedge
Dystrybutor UIP
Data premiery7 lipca 2006
ReżyseriaTim Johnson, Karey Kirkpatrick
Scenariusz
MuzykaRupert Gregson-Williams, Ben Folds
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania83 min
WWW
Gatunekanimacja, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Co dwa tygodnie Dobry i Sztybor prowadzą dialog. Zazwyczaj rozmowa tyczy filmów. Różnych filmów. Z Europy i Azji. Z ogromnych wytwórni hollywoodzkich i malutkich siedlisk niezależności. Z początków kinematografii i aktualnych repertuarów. Z rąk uznanych reżyserów i raczkujących artystów. Z białymi uczniakami gwałcącymi szarlotki i czarnymi buntownikami grającymi w kosza. Z Rutgerem Hauerem i bez niego.
Bartosz Sztybor: Postanowiłem dzisiaj uderzyć z grubej rury. Rury politycznej. Może nawet nie rury, a wielgaśnej tuby, bo tuba jest chyba większa od rury, a polityka lubi duże gabaryty. Tak więc, wybrałem „Skok przez płot”. No to siup.
Piotr Dobry: Zabawnie się złożyło, bo ostatnio przecież Walentynowicz postanowiła udowodnić, że Wałęsa jednak przez płot nie przeskoczył. I nasze milusińskie zwierzaczki też przez niego nie skaczą, tylko przechodzą, bo – gwoli ścisłości – żadna to przeszkoda drewniana czy murowana, jeno żywopłot, przez który przecisnąć się to dla małej istoty pokroju żółwia czy wiewiórki żaden problem. A więc „Skok przez płot” to niespecjalne udane tłumaczenie oryginalnego „Over the Hedge”.
BS: Pamiętam, jak kiedyś przez podobny żywopłot próbowałem się przedrzeć i poległem. Ale rzeczywiście, dla takich małych istotek to żaden problem. Wciśnie się takie bez problemu i narobi rozgardiaszu. A właśnie ten rozgardiasz w „Skoku przez płot” bardzo miło się oglądało.
PD: Miło, to fakt, ale jak dla mnie trochę za długo. Pomysł na tę animację pochodzi z komiksowego stripu, toteż wydaje mi się, że krótki metraż byłby tu medium idealnym. A tak, mimo że film trwa raptem nieco ponad 80 minut, w pewnym momencie zaczął mnie lekko nużyć. Ile razy można oglądać, jak zwierzaki – nawet najbardziej sympatyczne – włamują się na posesję?
BS: To, co powiedziałeś, wymaga drobnego uściślenia. Sam trzon animacji został wzięty z serii komiksowych pasków, ale już rodzaj gagów i sama fabuła jest trochę odległa od typu humoru z tychże pasków. Zgadzam się jednak, że film byłby o niebo lepszy (w moim przypadku genialny), gdyby był krótszy. Scenariusz opiera się w istocie na prostym pomyśle, który w jednym pasku dałoby się zmieścić. Nie dałoby się jednak zmieścić tych wszystkich świetnych i oryginalnych niuansów, które są siłą „Skoku przez płot”.
Szop zostaje przyłapany z dmuchaną lalą! To właśnie przez tą scenę LPR zbojkotował film jako demoralizujący dzieci i młodzież (oczywiście wszechpolską).
Szop zostaje przyłapany z dmuchaną lalą! To właśnie przez tą scenę LPR zbojkotował film jako demoralizujący dzieci i młodzież (oczywiście wszechpolską).
PD: Ja wręcz żałuję, że twórcy nie zdecydowali się na krótkometrażówkę, bo mogliby stworzyć coś jeszcze lepszego niż świetne „Pingwiny z Madagaskaru”, które z kolei były o niebo lepsze niż sam „Madagaskar”. Tam też zresztą pomysł opierał się na jednym skoku – chodziło o odbicie kumpla – ale dzięki temu, że całość trwała tylko 10 minut, miało to tempo, wdzięk i znakomite gagi sytuacyjne. Nie mogę, niestety, powiedzieć tego samego o „Skoku przez płot”, bo tu najfajniejsze są właśnie te niuanse, o których wspominasz, ale też nie jest ich aż tyle, by usprawiedliwić ponadgodzinny czas projekcji. Montażówka z ludźmi, dla których cały świat kręci się wokół żarcia – znakomita – ale co jeszcze szczególnie godnego uwagi wychwyciłeś?
BS: Godne uwagi... nie... godne nieprzerwanego wpatrywania się było to, o czym już mówiłem każdemu (papla jestem niesamowita), czyli wykorzystanie żartu sytuacyjnego na taką skalę. Fajnie napisał Chacina w notce, że to są tacy animowani aktorzy i to jest właśnie godne nie tylko uwagi, ale i wielkiego podziwu. Nie było minuty (wyolbrzymienie celowe), żebym nie cieszył facjaty na widok tych mrugających i krzywiących się zwierzaczków. A innych niuansów było kilka. Chichrałem się już na samej wejściówce (maszyna ze słodyczami), świetny był patent z telewizorem (akcja z Lucasowym „THX”) i jeszcze kilka innych. Dla mnie miodzio.
PD: No cóż, ja jakoś nie chichrałem się wcale. Uśmiechałem się na każdym wejściu wiewiórki i... chyba tyle. Cały film oglądałem z uczuciem pod tytułem: „Kurczę, gdybym miał te 15 lat mniej, to pewnie byłby to jeden z moich ulubionych filmów!”. Czyli dzieciakom polecam jak najbardziej, bo to świetna rzecz jak dla dziesięciolatka i jedyna od dłuższego czasu animacja skierowana PRZEDE WSZYSTKIM do dzieci.
BS: No właśnie wiele osób to mówi, co znaczy, że chyba jeszcze stetryczały nie jestem.
PD: Ja też – zauważ, że np. na „Narnii” złapałem wczuwkę w dziesięciolatka – w przeciwieństwie do Ciebie. Ale tego typu slapstick jestem w stanie zdzierżyć najwyraźniej tylko w krótkiej formie. Zresztą niby wiele osób mówi, że przede wszystkim dla dzieci, a spójrz na tabelę tetryczną – dorośli walą bardzo wysokie noty.
BS: To fakt, tetrycy zaszaleli, co mnie bardzo cieszy. A odnośnie „Narnii”, to wczuwka nie wchodziła w grę, bo klimat zawiódł. Nie chcę jednak wracać do gadania o Aslanach i jemu podobnych, bo znowu Ci odbije palma i będziesz biegał na golasa po całym osiedlu.
PD: Ej, co ma do tego Aslan? Ja wtedy tylko byłem pod wrażeniem roli Vincenta Pereza w „Libertynie”.
BS: Aslan był lwem, a Ty masz tam na dole wzorek w słonia.
PD: W oposa.
BS: Twoja stara.
koniec
22 lipca 2006

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wszystko zostaje w rodzinie
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kobieta w błękitnej wodzie
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

16 przecznic
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kult
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kumple na zabój
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Omen
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Tsotsi
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Sky High
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Wszystko gra
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Bękarty diabła
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Maj 2015 (2)
— Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż autora

Dobry i Niebrzydki: Zemsta Dragów, czyli bokserska nostalgia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Polska nie musi wstawać z kolan, za to może wstać z kanapy
— Piotr Dobry

Dobry i Niebrzydki: Norwegia już nigdy nie będzie taka jak przedtem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Duchy, diabły, wilkołaki i steampunkowe mechaniczne skrzaty
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Człowiek z rozgoryczenia
— Piotr Dobry

Oscary 2018: Ranking filmów oscarowych
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Esensja przyznaje Oscary
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Najlepsze filmy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Najlepsi aktorzy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.