WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Organizator | Gutek Film |
Cykl | Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty |
Miejsce | Wrocław |
Od | 20 lipca 2006 |
Do | 31 lipca 2006 |
WWW | Strona |
ENH 06: Dzień Pierwszy – Hołd dla kobiety, pogarda dla widzaBartosz Sztybor Zaczęło się. Jeszcze maszyna się nie rozpędziła, ale kluczyk został włożony do stacyjki dość mocno. W końcu Almodovar to słynny bywalec festiwali, a i na Erze Nowych Horyzontach jest niepierwszy raz. Pedro odnowił swoje uczucie do kobiet, ale znowu zapomniał o widzu. Jak zwykle ładne kolorki i wyjątkowo nie jest to film o ciupcianiu.
Bartosz SztyborENH 06: Dzień Pierwszy – Hołd dla kobiety, pogarda dla widzaZaczęło się. Jeszcze maszyna się nie rozpędziła, ale kluczyk został włożony do stacyjki dość mocno. W końcu Almodovar to słynny bywalec festiwali, a i na Erze Nowych Horyzontach jest niepierwszy raz. Pedro odnowił swoje uczucie do kobiet, ale znowu zapomniał o widzu. Jak zwykle ładne kolorki i wyjątkowo nie jest to film o ciupcianiu. ‹6. Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty›
Umarł król, niech żyje król. Festiwal Era Nowe Horyzonty uciekł z Cieszyna i przycupnął we Wrocławiu. Tym sposobem mamy Cieszyn we Wrocławiu i niby wszystko na swoim miejscu. Niezupełnie. Nowe miejsce jest oczywiście większe, nowocześniejsze i chyba też ładniejsze, ale choć rada jest ta chata bogata, to niekoniecznie znajdzie się w niej miejsce na całe zastępy radych uczestników. Na razie wygląda na to, że Wrocław wessał, wymielił i wypluł festiwal. Ludzie, zapełniający w Cieszynie każdą uliczkę i wolną przestrzeń, tutaj są słabo widocznym elementem. Można oczywiście spotkać ENH’owych bywalców w przeróżnych barach mlecznych i sklepach nocnych, jednak różnokolorowe akredytacje giną w tłumie. Nie chciałbym siać defetyzmu, bo to w końcu pierwszy dzień I większe ilości ludzi dopiero będą przyjeżdżać, ale mam złe przeczucia i wiele wskazuje na to, że przeprowadzka negatywnie wpłynie na atmosferę festiwalu. VOLVER Dość jednak o rzeczach, w pewnym tylko sensie, względnych. Przejdźmy może do rzeczy względnych całkowicie, czyli oceny dzisiejszego filmu. Pierwszy dzień i uroczyste otwarcie, a na nim ulubieniec nowo-horyzontowej publiczności, Pedro Almodovar. "Volver" znaczy powrót. Niekoniecznie jest to powrót do dawnej świetności reżyserskiej, lecz powrót do czystego kina kobiecego, wręcz ostentacyjnie feministycznego. Nie ma tu miejsca dla mężczyzn. Są oni tylko tłem, a jedyny, który stara się tym tłem nie być, szybko ginie. Płeć piękna rządzi, radzi i nikogo nie zdradza, choć sama ofiarą zdrady często się staje. Nie świadczy to bynajmniej o ich słabości. Almodovar pokazuje kobiety silne, piękne i samowystarczalne. Tylko kobieta może sprawić kobiecie przykrość. Taką prawdziwą. Emocjonalną. Mężczyźni ranią przede wszystkim fizycznie, bo inaczej nie potrafią. Ich wszystkie teoretyczne zamachy na kobiece emocje kończą się fiaskiem. Zdrada męża nie będzie bowiem jego winą, a winą niewiasty, która go uwiodła. Faceci są w „Volverze” przypadkowym efektem, czymś, co niechcący wymsknęło się Bogu. To, albo stare, spróchniałe grzyby albo onanistyczne fiuty. Ten genderowy dysonans jest bez wątpienia największa zaletą najnowszego filmu Pedro Almodovara. Kobiety samotnie kierują sporymi biznesami, mordują czy nawet przenoszą ciężkie zamrażarki (zawsze z pomocą sąsiadek). Mężczyźni nie są im do niczego potrzebni, co w odwrotnej sytuacji nie jest absolutnie możliwe. Almodovar stworzył rzeczywistość, w której skarcony za próbę seksu mąż może jedynie podjąć żałosną próbę masturbacji. To wielkie hołd złożony kobiecie. Pedro Almodóvar |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Volver |
Dystrybutor | Gutek Film, SPI |
Data premiery | 29 września 2006 |
Reżyseria | Pedro Almodóvar |
Zdjęcia | José Luis Alcaine |
Scenariusz | Pedro Almodóvar |
Obsada | Penélope Cruz, Carmen Maura, Lola Dueñas |
Muzyka | Alberto Iglesias |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | Hiszpania |
Czas trwania | 120 min |
WWW | Strona |
Gatunek | komedia |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
10 najlepszych filmów Pedro Almodóvara
— Esensja
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Nowe Horyzonty w Esensji
— Esensja
Hiszpańska mieszanka wybuchowa
— Ewa Drab
ENH 06: Dzień Jedenasty - Nie ma to jak porządne rozczarowanie na sam koniec
— Bartosz Sztybor
ENH 06: Dzień Dziesiąty: Potrójny rozstrzał filmowy
— Bartosz Sztybor
ENH 06: Dzień Dziewiąty – Najciekawsza bujda festiwalu
— Bartosz Sztybor
ENH 06: Dzień Ósmy – Obywatel Moretti kontra Berlusconi
— Bartosz Sztybor
ENH 06: Dzień Siódmy – Szwedzcy Miauczyńscy i odrobina makabry
— Bartosz Sztybor
ENH 06: Dzień Szósty – Z cyklu nowe słówka: „piździkłak”
— Bartosz Sztybor
ENH 06: Dzień Piąty – Zmierzch Sokurowa i azjatyckiego horroru
— Bartosz Sztybor
Dzień Jedenasty - Nie ma to jak porządne rozczarowanie na sam koniec
— Bartosz Sztybor
Dzień Dziesiąty: Potrójny rozstrzał filmowy
— Bartosz Sztybor
Dzień Dziewiąty – Najciekawsza bujda festiwalu
— Bartosz Sztybor
Dzień Ósmy – Obywatel Moretti kontra Berlusconi
— Bartosz Sztybor
Dzień Siódmy – Szwedzcy Miauczyńscy i odrobina makabry
— Bartosz Sztybor
Dzień Szósty – Z cyklu nowe słówka: „piździkłak”
— Bartosz Sztybor
Dzień Piąty – Zmierzch Sokurowa i azjatyckiego horroru
— Bartosz Sztybor
Dzień Czwarty – Nick Cave kowbojem, a Ringo Starr na czele sił zła
— Bartosz Sztybor
Dzień Trzeci – Gutek lubi Seagala, a roboty chcą być ludźmi
— Bartosz Sztybor
Dzień Drugi – Ameryka szaleje, Francja na poziomie a Polska nadal w dupie
— Bartosz Sztybor
Skóra, w której chciałbym żyć
— Łukasz Gręda
Dwubiegunowość seksualna
— Ewa Drab
Co nam w kinie gra: Skóra, w której żyję, W imieniu diabła
— Urszula Lipińska, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Filmy Nowych Horyzontów 2011 (3/3)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Dotknąć obrazu
— Ewa Drab
Złe Wy...Konanie
— Bartosz Sztybor
Po prostu porozmawiać
— Kamila Sławińska
Halo, chciałbym nawiązać dialog: Wszystko zostaje w rodzinie
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Halo, chciałbym nawiązać dialog: Kobieta w błękitnej wodzie
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Halo, chciałbym nawiązać dialog: 16 przecznic
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Halo, chciałbym nawiązać dialog: Skok przez płot
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Zgryźliwi prorocy: Edycja 7, wakacje 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski
Halo, chciałbym nawiązać dialog: Kult
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Halo, chciałbym nawiązać dialog: Kumple na zabój
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Halo, chciałbym nawiązać dialog: Omen
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Halo, chciałbym nawiązać dialog: Tsotsi
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Zgryźliwi prorocy: Edycja 6, maj 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski