WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Organizator | Warszawska Fundacja Filmowa |
Cykl | Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy |
Miejsce | Warszawa |
Od | 6 października 2006 |
Do | 15 października 2006 |
WWW | Strona |
WMFF, dzień czwarty. Atmosfera gęsta od erotycznego napięciaKonrad Wągrowski Czterdziestoletnia kobieta rywalizuje z dwunastoletnią dziewczyną o względy trzydziestoletniego mężczyzny. Czy to już nie jest wystarczająca zachęta do seansu kinowego? Nawet jeśli film jest niemiecki i bez wątpliwości należy do kina artystycznego?
Konrad WągrowskiWMFF, dzień czwarty. Atmosfera gęsta od erotycznego napięciaCzterdziestoletnia kobieta rywalizuje z dwunastoletnią dziewczyną o względy trzydziestoletniego mężczyzny. Czy to już nie jest wystarczająca zachęta do seansu kinowego? Nawet jeśli film jest niemiecki i bez wątpliwości należy do kina artystycznego? ‹22 Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›
Rzadko kto myśli przed festiwalem o pewnej bardzo irytującej festiwalowej uciążliwości. Gdy jednak kupuje się dwadzieścia kilka biletów, trzeba będzie tyle właśnie razy zmierzyć się z dokładnie tym samym zestawem reklam patronów festiwalu. Uwierzcie mi, najtwardsi wysiadają po kilkunastu razach. W tym roku musiałem być wyjątkowo mało wytrzymały, bo miałem dosyć reklam już drugiego dnia seansów. Blok reklamowy otwiera spot Filmwebu. Miał być błyskotliwy i śmieszny. Ma jednak dwa problemy – jest stanowczo przydługi i, wbrew oczekiwaniom twórców, zupełnie, wręcz przerażająco nieśmieszny. Chyba że kogoś bawi wykopywanie szkieletu Chaplina z grobu. Potem Polsat. Genialny pomysł tej stacji na reklamę to pokazanie publiczności festiwalowej Vina Diesela w „xXx” jako zachęty do oglądania telewizji pana Solorza. Szkoda, że nie wpadli na pomysł zaprezentowania nowych nabytków – Niny Terentiew i Agaty Młynarskiej. Efekt reklamowy zapewne ten sam, ale o ile byłoby zabawniej. Podobnie kompletnie nietrafiona jest reklama Empiku (wykonana wyjątkowo tanim kosztem), która pyta, czy wiemy czego się spodziewać po filmie, który zaraz obejrzymy. A jeśli nie wiemy, to może powinniśmy przeczytać recenzję z pisma nabytego właśnie w Empiku. Dowcip polega na tym, że, po pierwsze, większość widzów festiwalowych właśnie lubi chodzić na filmy, o których nie wie czego się spodziewać (w tym ja – nienawidzę czytania recenzji przed seansem), po drugie – kino festiwalowe ma to do siebie, że recenzje raczej trudno u nas znaleźć, bo po prostu nie są to filmy z szerokiej dystrybucji. Czy Polsat i Empik aby wiedzieli do kogo kierują swe reklamy? Dalej Najgłupszy Slogan Reklamowy Roku: „Słyszałeś o IQ? To szukaj BENQ!”. Nie wiem ile dostał za to copywriter, ale – uwierzcie mi – zdecydowanie za dużo. Wreszcie Orange, jak wszystkie reklamy Orange’a nudny i mdły do wyrzygania. Na plus wyróżnia się jedynie reklama Lotu – inna sprawa, że ilu studentów z widowni na co dzień lata Biznes Klasą? No dobra, może za parę lat będą. I co – wtedy będą pamiętali reklamę festiwalową? Na koniec w kosmos startuje Pałac Kultury, taka niby reklama samego FilmFestu. Fajnie – ale czemu na widowni w tym filmiku siedzą ludzie dwa razy starsi od rzeczywistej widowni festiwalu? Czyżby sami organizatorzy nie wiedzieli, kto przychodzi na ich filmy? Z tego wszystkiego najśmieszniejsze są dwukrotnie powtarzane słowa „czytał Lucjan Szołajski”. Debbie Isitt |
EKSTRAKT: | 40% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Confetti |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 20 października 2006 |
Reżyseria | Debbie Isitt |
Zdjęcia | Dewald Aukema |
Scenariusz | Debbie Isitt |
Obsada | Martin Freeman, Jessica Stevenson, Olivia Colman |
Muzyka | Paul Englishby |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | Wielka Brytania |
Czas trwania | 100 min |
WWW | Strona |
Gatunek | komedia |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Lato '04 |
Tytuł oryginalny | Sommer '04 |
Reżyseria | Stefan Krohmer |
Zdjęcia | Patrick Orth |
Scenariusz | Daniel Nocke |
Obsada | Martina Gedeck, Robert Seeliger, Svea Lohde |
Muzyka | Ellen McIlwaine |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | Niemcy |
Czas trwania | 97 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
WMFF, dzień dziesiąty. Im gorsza władza, tym lepszy dowcip obywateli.
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziewiąty. Najbardziej idiotyczny film roku.
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień ósmy. Permanentna inwigilacja
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień siódmy. Szalone sny
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień szósty. Córka premiera fajnie się ubiera
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień piąty. Słów parę o kulturowych różnicach wschód-zachód
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień trzeci. Raj konsumenta i american nightmare
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień drugi. Dłużyzny!
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień pierwszy. Majowie kontra Kazachowie
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziesiąty. Im gorsza władza, tym lepszy dowcip obywateli.
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziewiąty. Najbardziej idiotyczny film roku.
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień ósmy. Permanentna inwigilacja
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień siódmy. Szalone sny
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień piąty. Słów parę o kulturowych różnicach wschód-zachód
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień trzeci. Raj konsumenta i american nightmare
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień drugi. Dłużyzny!
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień pierwszy. Majowie kontra Kazachowie
— Konrad Wągrowski
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski